Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@21:23:10 GMT

دهیاران به سهم اعتبارات ارزش افزوده متکی نباشند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۳۴۷۵

دهیاران به سهم اعتبارات ارزش افزوده متکی نباشند

به گزارش ایرنا فرامند هاشمی زاده روز چهارشنبه در جمع مدیران تعاونی های دهیاران خوزستان در میهمانسرای شهید رجایی استانداری افزود: روستاهای خوزستان ظرفیت بسیار زیادی برای کارآفرینی و اشتغال زایی دارند که از این ظرفیت برای بهبود وضعیت 1.1میلیون نفر از ساکنان آن استفاده نشده است.
وی اتکای دهیاران را به اعتبارات ارزش افزوده که هر سال سهم بخش روستایی آن کم می شود 'خطا' توصیف کرد و گفت: دهیاران باید بتوانند به منابع پایدار مالی با نگاه به بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی استان برسند و وابستگی خود را از اعتبارات دولتی کم کنند آن وقت خلاقیت ها و نوآوری ها ظهور و بروز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در شناخت استعدادهای روستایی هیچ کس به اندازه دهیاران اطلاعات کاربردی و جامعه شناختی ندارد افزود: دهیاران باید با خلاقیت ، همت بلند و تولید فکر و ایده و البته با بهره مندی از تسهیلاتی که پست بانک با سقف 20میلیارد ریال با کارمزد هشت درصد پرداخت می کند تمام هم و غم خود را به ایجاد اشتغال مولد و تاثیرگذاری در معیشت مردم روستاها به کار گیرند.
هاشمی زاده ضمن پرهیز دهیاران از ورود به طرح های سنتی روستایی همچون پرواربندی دام و طیور صنعتی ادامه داد: روستاهای خوزستان در زمینه گردشگری ، بوم گردی ، پرورش اسب اصیل عرب، صنایع تبدیلی و فراوری، ظرفیت های بی نظیری دارد که در صورت بهره گیری دهیاران از این ظرفیت ها ، انگیزه برای ماندگاری روستاییان بیشتر خواهد شد.
وی با مقایسه برخی استان های غیربرخوردار در فلات مرکزی ایران با استان خوزستان که توانسته اند گام های بلندی از ظرفیت های موجود روستاها برای توسعه روستایی و اشتغال استفاده کنند افزود: ظرفیت های طبیعی و انسانی خوزستان دهها برابر دیگر استان ها است.
هاشمی زاده در ادامه پیچیدن نسخه واحد برای توسعه و ایجاد اشتغال روستاهای خوزستان را غلط و اشتباه توصیف کرد و گفت: هر روستایی ظرفیت خاص خود را دارد و چنانچه دهیاران بتوانند از این ظرفیت های متنوع استفاده کنند توسعه روستایی به معنای واقعی کلمه شکل خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ، دسترسی به آبهای آزاد ، بنادر ، زمین مستعد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، فرودگاه ها ، شبکه راه آهن ، انرژی پایدار و نیروی انسانی کارآمد را از ظرفیت های مهم و زیرساختی خوزستان بیان کرد و گفت: در هیچ جای کشور این همه ظرفیت ها به صورت یکجا جمع نشده است.

* 70درصد دلیل عقب ماندگی استان ، ما هستیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه نباید منتظر ناجی برای گره گشایی مشکلات باشیم افزود: 70درصد دلیل عقب ماندگی خوزستان خود ما هستیم که نتوانسته ایم با برنامه ریزی، نوآوری و ظرفیت سازی منابع انسانی و طبیعی و تغییر در نگاه ها ، استان را به سمت توسعه پایدار رهنمون سازیم.
هاشمی زاده با بیان اینکه روستاهای ما با مشکلات زیادی رو به رو هستند و ریشه برخی مشکلات امنیتی خوزستان را باید در مسایل اجتماعی و اقتصادی جست وجو کرد گفت: وقتی اشتغال و معیشت روستاها در مسیر درستی قرار گرفت بهداشت ، جاده و مسایل رفاهی روستاها حل شدنی است ولی اگر بیکاری حل نشد، انجام کارهای عمرانی و زیرساختی در روستاها ، رضایت مندی مردم را به دنبال نخواهد داشت.
وی از اجرای طرح های خلاقانه در برخی مناطق روستایی توسط تعاونی های دهیاران در دزفول ، خرمشهر ، اهواز در زمینه گردشگری ، فراوری و بسته بندی ، کشت محصولات اساسی نظیر کلزا تقدیر کرد و افزود: همه دهیاران باید با الگوبرداری و پرداختن به طرح های اشتغال زا زمینه توسعه روستاها را فراهم آورند.
در این نشست عبدا... حسینی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان بر رتبه بندی تعاونی های دهیاران برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاها و بهبود وضعیت مالی و حسابرسی تعاونی ها تاکید کرد.
تعدادی از مدیران تعاونی های دهیاران روستایی خوزستان ، برخی طرح های مبتکرانه ، کارآفرینی و اشتغال زایی را که به تازگی در روستاهای شمال خوزستان ، اهواز و بهبهان اجرا شده بیان کردند.
6065/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 انرژی جامعه راه آهن گردشگری مناطق آزاد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند