Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@10:34:45 GMT

اختلالات شخصیتی از کجا می‌آیند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۳۵۱۱

پارسینه: در گذشته بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که افراد دارای اختلالات شخصیتی تنبل و یا بدجنس اند. ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهند که که دلایلی مانند ژنتیک، والدین، و تاثیرات اطرافیان در بروز این اختلالات تاثیرگذارند.
ژنتیک: محققان باور دارند که بعضی از فاکتور‌های ژنتیکی علت ایجاد این اختلالات هستند. در یکی از تحقیقات به طور مثال، ژن معیوب به عنوان فاکتوری در اختلالات وسواس شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات دیگر در جستجوی ارتباط ژنتیک با خشونت، اضطراب، و ترس، خصوصیات موثر در اختلالات شخصیتی هستند.
ضربه‌های دوران کودکی: یکی از بزرگترین پژوهش‌های اختلالات شخصیتی نشان میدهد که تعداد و نوع تروما‌های بچگی هم تاثیرگذارند. افراد دارای اختلال شخصیتی مرزی به طور مثال، اکثرا خشونت‌های جنسی را در بچگی تجربه کرده اند.
خشونت کلامی: حتی خشونت کلامی هم تاثیر دارد. در یکی از تحقیقاتی که روی ۷۹۳ مادر و کودک انجام شد، محققان از مادران پرسیدند که آیا آن‌ها بر سر بچه هایشان فریاد میزده اند، به آن‌ها می‌گفتند که دوستشان ندارند و یا تهدیدشان می‌کردند که آن‌ها را از خود دور کند؟ کودکانی که این خشونت‌های کلامی را تجربه کرده بودند سه برابر کودکان دیگر امکان داشتن اختلالات مرزی، وسواسی، و پارانویا در بزرگسالی داشتند.
واکنش بالا: حساسیت به نور، صدا، جنس، و دیگر محرک‌ها هم ممکن است نقشی ایفا کنند. کودکان بیش از حد حساس، که دارای آنچه محققان “بیش واکنشی” می‌نامند، هستند بیشتر احتمال دارند که شخصیت‌های خجالتی، کمرو، یا مضطرب داشته باشند. با این حال، نقش واکنش بالا هنوز خیلی واضح نیست. بیست درصد نوزادان به شدت واکنشی اند، ولی کمتر از ۱۰ درصد در بزرگی فوبیا‌های اجتماعی بروز می‌دهند.
اطرافیان: بعضی فاکتور‌ها می‌توانند از ایجاد اختلالات شخصیتی جلوگیری کنند. حتی فقط یک رابطه‌ی قوی با یک فرد در فامیل، معلم، یا دوست می‌تواند اثرات منفی را جبران کند.

منبع: American Psychological Association
ترجمه: مشاوره مهرگان پژوه

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند