Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@01:06:49 GMT

حضور روزانه گردشگران اروپایی در بزرگترین بخش ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۳۸۸۵

سرپرست جدید بخشداری خرانق گفت: حضور روزانه گردشگرانی از کشورهای درجه یک اروپایی در این بخش نشان از قدرت مغفول مانده گردشگری منطقه است چرا که حضور صرف گردشگر بدون توجه به مقوله درآمدزایی صنعت توریسم در این بخش نتیجه‌ ای برای این منطقه نخواهد داشت و باید در زمینه این صنعت با برنامه‌ریزی بهتری به پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : جاوید عیدانی، سرپرست جدید بخشداری خرانق در جمع اصحاب رسانه، در جواب مسئله مشترک چند خبرنگار که حوزه توریست و گردشگری این بخش را بسیار مهم می‌دانستند و اذعان داشتند که به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است، تصریح کرد: بخش خرانق بویژه روستای هدف گردشگری خرانق یک نقطه عالی با ظرفیت جهانی است که مورد توجه جهانیان قرار دارد.
سرپرست بخشداری خرانق خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن مصوبه یک درصد فروش معادن و اختصاص آن به استانها، نگاه ویژه به حوزه گردشگری این بخش در اولویت قرار خواهد داشت.
وی، اولویت ورود حرفه‌ای به بخش گردشگری خرانق را طرح ویژه برای دژ و قلعه خرانق عنوان کرد و افزود: در صورت ورود بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری گردشگری خرانق مطمئنا در اندک زمانی شاهد پیشرفت صنعت توریسم این منطقه خواهیم بود.
سرپرست بخشداری بزرگترین بخش کشور، به گستره فعالیت در این بخش وسیع اشاره کرد و گفت: بیش از 280 روستا، آبادی و مزرعه در این بخش وجود دارد که هر کدام از ظرفیت‌های خاص خود برخوردار است و ما از تمامی اهالی این روستاها می‌خواهیم برای رفع مشکلات موجود ارتباط خود را با مرکز بخش حفظ کنند.
عیدانی به دیگر جاذبه‌هایی گردشگری منطقه از جمله ریگزارهای زرین، مغستان، روستاهای هدف گردشگری همچون هامانه، انجیرآوند و درند اشاره و تصریح کرد: روستاهای با ظرفیت منطقه باید در تهیه سند راهبردی و ایجاد یک شناسنامه قوی برای بخش وسیع خرانق تمام توان خود را بکار گیرند چرا که با توجه به بُعد مسافت روستاهای این بخش، در دسترس بودن اطلاعات دقیق برای برنامه‌ریزی و توجه درست به همه روستاهای بخش بسیار اثرگذار خواهد بود.
ایسنا  کد خبر: ۵۲۳۸۸۱ تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گردشگر اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردشگری تفتان برای رونق و فعالیت خود به ایجاد زیرساخت‌ها، حداقل روکش آسفالت جاده گردشگری با عمر ۴۵ ساله و نیز ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و نیز ایجاد مغازه‌های متعدد و پرشمار در مسیر تا مقصد اردوگاه دره گل و یا دریاچه سردریا نیاز دارد.

در دامن جنوبی تفتان رودخانه مهران آبشارهای زیبا و خروشان و زلال آب جاری است و نشان از ذوب شدن برف زمستانی دارد.

گل‌های وحشی همه از خواب زمستانی بیدار شده و با دسته گل‌های رنگارنگ به استقبال بهار آمده‌اند.

حیات وحش در چنین بهاری پر گل، امیدوار به آینده در حال زادآوری و تولید مثل و ساختن لانه هستند.

کبک و بلبل و تیهو و همه پرندگان در حال آواز خواندن بوده و به این جشن زیبای بهاری حال و هوایی خاص بخشیده‌اند.

باغ‌های زیبای زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، انار و… همه به گل نشسته و زیباترین نقاشی طبیعی را در دامن تفتان به نمایش گذاشته‌اند و تابستانی با میوه خوشرنگ و خوشمزه را نوید می‌دهند.

کوه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی است

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی بوده و برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های ایرانی سرشار از پتانسیل است، گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات راه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری، پذیرایی، خدمات دهی، اسکان و طبیعت گردی و فراهم کردن امکانات اقدام عاجل صورت دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در اردوگاه دره گل تفتان بایستی تمام امکانات مهیا شود، تا گردشگران پس از طی مسافت‌های طولانی از مبدأ شهرستان خود تا مقصد تفتان و پس از صعود به قله و ارتفاعات تفتان بتوانند بدون دغدغه به استراحت بپردازند.

مسؤول اردوگاه دره گل تفتان نیز در این خصوص گفت: در این مکان امکانات لازم وجود دارد، اما در مواقع بارشی و وقوع طوفان و مخاطرات طبیعی ممکن است برق قطع شود و یا در تأمین گاز مشکلاتی داشته باشیم، اما در اکثر ایام و فصول سال خدمات مطلوبی به مردم و مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

خان محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه گردشگری تفتان، تمندان، سردریا، کوشه و جم چین نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و در مواقع بارشی مشکلات زیادی برای گردشگران و مردم محلی پدید می‌آید.

کد خبر 6090631

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان