Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ طرح ویژه مسکن که به منظور ارائه تسهیلات خرید و ساخت مسکن در نیمه دی ماه سال گذشته توسط بانک ملی ایران آغاز شد، اکنون با استقبال گسترده ای از سوی متقاضیان مواجه شده است.
 
متقاضیان تسهیلات می توانند با افتتاح سپرده ویژه مسکن در همه واحدهای بانک ملی ایران و طی مراحل قانونی، از این تسهیلات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در روش دیگر که به تازگی و پس از عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در فرابورس میسر شده، متقاضیان می توانند این اوراق را از طریق فرابورس خریداری کرده و تسهیلات را دریافت کنند.
 
شروع معاملات اوراق تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران در فرابورس، تاثیر محسوسی بر قیمت اوراق مشابه آن داشته و پیش بینی می شود با افزایش عرضه این اوراق، قیمت ها باز هم تعدیل شود.
 
پیش از این فعالان بازار مسکن در اظهارنظرهای متعددی ضمن تقدیر از بانک ملی ایران برای ورود به این عرصه و شکستن انحصار بازار تسهیلات مسکن، این اقدام را گامی موثر برای کمک به خانه دار شدن بخش قابل توجهی از متقاضیان دانسته بودند.
 
نرخ سود تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران 17.5 درصد است و به سپرده ها نیز سود سالانه 10 درصد تعلق می گیرد.
 
هر یک برگ اوراق گواهی مسکن معادل پنج میلیون ریال تسهیلات است که مشتری می تواند پس از دوره های مشخص، اوراق خود را به صورت تسهیلات از بانک دریافت کرده و یا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.
 
سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.
 
سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 100 میلیون ریال است.
 
دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر سه سال است. اوراق گواهی حق تقدم مسکن بانک ملی ایران از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک میسر است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست افتتاح تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه پیشین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند. اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشور‌ها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان
  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲