Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- محمود واعظی نماینده ویژه رییس جمهوری و رئیس دفتر دکتر حسن روحانی که به آنکارا سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دیدار و درباره تحولات اخیر فلسطین و روابط دوجانبه مذاکره کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران که در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد آنکارا شده است، در ساختمان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با اردوغان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران، مراد چتین کایا رییس کل بانک مرکزی ترکیه، محمد شیمشک معاون اقتصادی نخست وزیر، ناجی آغبال وزیر دارایی، لطفی الوان وزیر توسعه و نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه و ایران نیز حضور داشتند.
واعظی هنگام ورود به آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران، رایزنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را از جمله اهداف سفر خود به ترکیه ذکر کرد.
وی مذاکره درباره مسایل منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن و نیز پیگیری توافقات اقتصادی دو طرف و بررسی مصوبات کمیسیون مشترک دو کشور را از جمله اهداف دیگر سفر خود به ترکیه اعلام کرد.
وی همچنین مذاکره در خصوص مبادله مالی و بانکی با استفاده از پول ملی دو کشور ایران و ترکیه را از جمله محورهای تعیین شده در مذاکرات دو طرف ذکر کرد.
واعظی قرار است امشب با وزیر اقتصاد ترکیه و برخی مقامات اقتصادی و بانکی ترکیه نیز دیدار و مذاکره کند.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران ظهر امروز جهت دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و برخی مقامات دیگر این کشور در راس هیاتی بلندپایه وارد آنکارا شد.
شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه موضوع این دیدار را مذاکره در خصوص تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین، تحولات سوریه و عراق و روابط دوجانبه اعلام کرد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي واعظي ديدار با اردوغان تحولات فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی