Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@12:58:15 GMT

افتتاح بانک خون بندناف رویان در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۴۷۹۴

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بندناف کشور در حاشیه افتتاح این دفتر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان گفت: خون بندناف نوزاد، که به عنوان زباله بیولوژیک، دور ریخته می شود، سرشار از سلول های بنیادی است که در صورت ذخیره سازی، می توان از آن برای درمان بیش از 70 بیماری بدخیم مانند فلج و سکته مغزی و اوتیسم  بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی ضرابی افزود: همچنین امکان استفاده از خون بندناف برای درمان آنها که با نوزاد نسب خونی دارند نیز فراهم است.

ضرابی گفت: والدینی که در آستانه تولد نوزاد هستند در صورت تمایل به ذخیره سازی خون بندناف نوزاد خود می توانند به سایت بانک خون بندناف رویان به نشانی اینترنتی www.rsct.ir مراجعه کنند.

وی افزود: از افتتاح نخستین بانک خون بندناف رویان در سال 84 تا اکنون، بیش از 94 هزار نمونه از سراسر کشور ذخیره شده است.

به گفته مدیرعامل سلول های بنیادی خون بندناف کشور، ایران بزرگترین شبکه بانک سه بعدی و بزرگترین ظرفیت ذخیره سازی سلول های بنیادی را در منطقه دارا است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

   

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بانک خون بند ناف رویان بند ناف سلول های بنیادی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان

اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگ سازمانی و صیانت و حفظ نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار شد.

به گزارش مهر، اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگ سازمانی و صیانت و حفظ نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار شد.

در جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که با حضور بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعضای شورای فرهنگی و حضور وبیناری مدیران کل ثبت و مسوؤلین فرهنگی استان‌ها برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت تجهیز نمازخانه‌ها و فضاهای فرهنگی مراکز استان‌ها و واحدهای ثبتی کشور، گسترش برنامه‌های قرآنی، مراسم و مناسبت‌های دینی و مذهبی و راهکارهای تقویت مشارکت کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت در این جلسه با تقدیر از مدیران و کارکنان این سازمان و حضور پرشور آنان در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و امور خیریه بویژه جز خوانی قرآن کریم برای سومین سال متوالی در ایام ماه مبارک رمضان و قبل از شروع ساعات کاری، در کنار مأموریت‌ها و فعالیت‌های گسترده ثبتی گفت: صیانت از نیروی انسانی یکی از مهمترین مقولات سند تحول و تعالی دستگاه قضائی است و طبعاً گسترش برنامه‌های فرهنگی و افزایش اعتقادات دینی عامل مهمی در جلوگیری از پیدایش فکر و ذهنیت مجرمانه و تخلفات اداری است و مبنای مهمی در شکل‌گیری فرهنگ سازمانی بر مبنای ارزش‌ها و اعتقادات دینی خواهد بود.

در این جلسه مؤسسه نان و ارزاق بهشتی که با مشارکت و همدلی تمامی مدیران و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) تأسیس شده است از سوی رئیس سازمان ثبت افتتاح و مدیران و کارکنان این سازمان با اهدا کمک‌های نقدی خود در اولین گام، پویش نذر نان رایگان از سوی نانوایی‌های مناطق محروم را پایه گذاری کردند.

مقرر است این مؤسسه با ایجاد پویش دائمی نذر نان در گام اول و سپس توسعه فعالیت‌های خود در کمک به نیازمندان، اقدامات و برنامه‌های متنوعی را با همیاری و مشارکت خانواده بزرگ ثبتی کشور و سایر بخش‌های دستگاه قضائی در مناطق محروم و کمتر برخوردار به انجام برساند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود