Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@03:30:35 GMT

ساخت ادامه مترو هشتگرد به قزوین و تراموای شهری کلید زده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۵۱۸۳

ساخت ادامه مترو هشتگرد به قزوین و تراموای شهری کلید زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان دو شرکت اروپایی در ایران عصر چهارشنبه با استاندار قزوین تفاهم نامه ای را امضاء کردند تا ساخت ادامه مترو هشتگرد به قزوین و نیز تراموای شهر قزوین وارد فاز عملیاتی شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه امضاء تفاهم نامه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: قزوین موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد و با قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم در مسیر شمال و شمالغرب، نزدیکی به پایتخت و نیز داشتن جایگاه صنعتی،کشاورزی و گردشگری باید بتواند برای آینده برنامه ریزی کند تا نیازهایش تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی کارهای خوبی صورت گرفته اما شاید یکی از کارهای باقیمانده ادامه متروی هشتگرد به قزوین بود که خوشبختانه با تغییر رویکرد وزیر راه امیدواریم این پروژه اجرایی شود.

وی بیان کرد: اجرای مترو فواید زیادی دارد و هم برای پایتخت نشینان و هم استانهای شمال و شمالغرب بسیار مهم است و همه می توانند از آن برخوردار شوند و جوابگوی نیازهای صنعتی و دانشگاهی هم خواهد بود.

استاندار قزوین یادآورشد: برای ما سرعت کار بسیار مهم است لذا با تشکیل کارگروه تخصصی باید بر روی بندهای اعلامی در تفاهم نامه بحث کارشناسی شود تا در مدت دو ماه آینده وارد فاز عملیاتی در حوزه تامین منابع و تزریق آن شویم.

در ادامه فخرالدین ریاحی نماینده شرکت سرمایه گذاری اروپایی مجری طرح گفت: این شرکت اروپایی در حوزه زیرساخت، جاده سازی، حمل و نقل و پتروشیمی در اروپا و آفریقا جایگاه خاصی دارد و می تواند بسرعت این پروژه را عملیاتی کند.

وی بیان کرد: در حوزه تراموای شهر قزوین هم آمادگی داریم و مطالعات لازم صورت گرفته و در صورت تسهیل امور در دستگاههای اجرایی و دریافت موافقت های اجرایی آماده ایم در مدت سه ماه آینده این طرحها را وارد فاز اجرایی کنیم.

ریاحی گفت: یک سری از نیازها باید از سوی استان قزوین تامین شود و با کاهش نقاط ریسک پذیر بویژه تضمین های بانکی مقدمات کار فراهم شود.

وی اضافه کرد: اجرای تراموا به دلیل آماده شدن زیرساختها می تواند با سرعت اجرایی شود اما مترو به توپوگرافی و نقشه برداری نیازمند است که باید بترتیب وارد فاز اجرا شویم.

در ادامه، این تفاهم نامه توسط عبدالمحمد زاهدی استاندار به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و فخرالدین ریاحی به نمایندگی از شرکت اروپایی امضاء شد.

در تفاهم نامه استانداری و شهرداری قزوین متعهد شدند زیرساخت لازم در زمینه اراضی، تضمین ریسک توسط بانک مرکزی، معافیت های مالیاتی و گمرکی بر اساس قانون، ارائه مشوق ها وتسهیلات، پشتیبانی از کنسرسیوم و موسسان برای اجرا را مهیا کنند.

این پروژه پس از فراهم شدن مقدمات از تاریخ ۱۱ مرداد ماه امسال اجرایی خواهد شد.

در این جلسه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، علی صفری شهردار، رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند.

کد خبر 4298951

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین عبدالمحمد زاهدی مترو بوشهر کرمانشاه شیراز ماه مبارك رمضان گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران برجام اشتغال خطبه های نماز جمعه مشهد بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ساختمانی در قزوین

علی پوریوسفی مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: تخلفات غیرمجاز شناسایی شامل مازاد پروانه ساختمان، عدم رعایت برکف، اضافه بنا و تغییر کاربری در پارکینگ‌ها را شامل می‌شود که بعد از صدور اخطار اولیه واحد اجراییات، پرونده آنها در سازمان شهرسازی تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت همچنین بیش از یک هزار و ۳۸۰ اخطاریه کتبی جهت تعطیلی کار صادر شد، ادامه داد: ساختمانی که از فوندانسیون شروع به کار می‌کند تا به اتمام برسد، در مراحل مختلفی می‌تواند تخلفات بسیاری داشته باشد و این اخطاریه‌ها که در محل ابلاغ می‌شود، بابت مراحل مختلف کار و سد معابر مصالح ساختمانی، تخلفات ساختمانی و عدم رعایت اصول فنی است.

پوریوسفی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته، اظهار کرد: براساس عملکرد یک ساله واحد خدمات شهری منطقه سه، ۵۳۰ اخطاریه رفع سد معبر ساختمانی و ۱۴۵ اخطاریه در حوزه رفع سد معبر اصناف نیز صادر شد و بیشتر تخلفات شهری نیز مربوط سد معبر دست فروشان یا وانت بار‌ها بود که جمع آوری شدند.

این مسئول با بیان اینکه واحد خدمات شهری ۲ هزار و ۶۰ مورد از پیام‌های ۱۳۷ منطقه را مورد پیگیری قرار داد، افزود: با پیگیری این تماس‌ها که بیشتر مربوط به تخلفات ساختمانی، نخاله مصالح و سد معبر آنها بوده، براساس بازدید کارشناسان، واحد گشت اجراییات و دستگاه‌های نظارت شهرسازی و نظام مهندسی این تخلفات شناسایی و پیگیری شدند.

به گفته پوریوسفی، عوامل اجرایی واحد خدمات شهری ۱۵۵ تن آسفالت جهت لکه گیری هزار و ۴۰۰ نقطه از این منطقه را هم طی این مدت به مصرف رسانند.

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین بیان کرد: اجرای عملیات جمع‌آوری نخاله در ۲۲۵ نقطه از منطقه سه به میزان ۴۰۴ تن از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • شناسایی ۸۳۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ساختمانی در قزوین
  • تاکید مدیرعامل شرکت مترو بر اتمام عملیات اجرایی ۴ ایستگاه مترو خط ۶