Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:38:00 GMT

هنر می تواند بر روی کرامت انسانی تاثیر گذار باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۵۸۶۰

هنر می تواند بر روی کرامت انسانی تاثیر گذار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، «آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت » در سالن سینما ققنوس تهرانسر با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ ، علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام یحیی صالح نیا نماینده ولی فقیه و امام جمعه منطقه کن، نادره رضایی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید احمد موسوی مدیرفرهنگی هنری منطقه ۲۱ و  فرهنگسرای دانش و جمعی از نمایندگان شورای شهر تهران و نمایندگان کارخانجات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اختتامیه که ۳۰ هنرمند صنعتگر کلانشهر تهران با حضور مسئولین تقدیر شدند ابتدا « سید احمد موسوی» مدیر فرهنگسرای دانش با اشاره به نام گذاری مقام معظم رهبری در سال های اخیر به نام اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال در حمایت از کالاهای ایرانی گفت: ۴۰۰ اثر هنری به این جشنواره ارسال شد و این جشنواره به خوبی و با نظم و ترتیب برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم در سال آتی بتوانیم سومین دوره این جشنواره را در سطح کلان شهر تهران برگزار کنیم.


«حسن رحمانی» شهردار منطقه ۲۱ نیز دومین سخنران این مراسم اختتامیه بود که با تشکر از تمامی دست اندرکاران این جشنواره، به تعریف دوباره واژگان فرهنگ، هنر و صنعت پرداخت و گفت: هنر می تواند در خیلی از موضوع ها ورود کند و به فرهنگ تبدیل شود و حتی قادر خواهد بود روی کرامت انسانی نیز تاثیر گذار باشد.

شهردار منطقه ۲۱ معتقد است تلفیق آثار هنری با صنعت می تواند آن را به فرهنگ تبدیل کند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ از مساحت زیادی برخوردار است که یک سوم از آن منطقه صنعتی است گفت: این منطقه به عنوان صنعتی ترین منطقه تهران محسوب می شود و لذا ما دست یاری به سوی تمامی دست اندرکاران صنعتی دراز می کنیم تا در مدیریت شهری ما را یاری کنند.

حسن رحمانی یادآور شد: ما معتقدیم که حضور صنعت در منطقه ۲۱ به عنوان یک فرصت شمرده می شود و ما از همه ایده های هنری در راستای بهتر شدن وضعیت شهری حمایت خواهیم کرد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز که با تقدیم هدیه ای به مادر شهید «حامد رضایی» مدافع حرم، دقایقی به سخنرانی پرداخت و بعد از ارج نهادن به مقام شهید و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: حتما آثار دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت در میدان امام حسین (ع) تهران و باغ کتاب در ایام ماه مبارک رمضان به معرض نمایش مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان به حسنات این ماه اشاره کرد و در مورد ارزش مقام کارگر یادآور شد که تنها دستی را که پیامبر (ص) بر آن بوسه زد دست کارگر بود.

بنا براین گزارش، در این مراسم نیز دقایقی «غلامرضا سلیمانی» از شاعران گروه ایران خودرو، بخشی از اشعار سروده خود در مورد مدافعین حرم را برای حضار قرائت کرد و اجرای موسیقی سنتی، همچنین رونمایی از آخرین کار مصطفی احمدی با عنوان کارگر بود.

کد خبر 4298990

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رحمانی سعید اوحدی صنعت ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخاب شهردار بیمه نیروی انتظامی ترافیک سازمان هواشناسی سازمان تامین اجتماعی آلودگی هوا محسن هاشمی وضعیت هوای تهران سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های هنری که برای دیدار با رئیس جمهور آمدند | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ اسفند در نشست صمیمی با اهالی «فرهنگ و هنر» پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات ۶ تن از هنرمندان حوزه‌های شعر، سینما، خوشنویسی، موسیقی و ادبیات، در سخنانی توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و بر توجه جدی به عرصه هنر و فرهنگ کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور اعتلای هنر و فرهنگ را موجب افتخارآفرینی، عزتمندی و ارتقا و سربلندی کشور دانست و با اشاره به پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری چشمگیری که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، به دست آمده است، تصریح کرد: صرف‌نظر از اینکه این پیشرفت‌ها در دوره کدام دولت به دست آمده‌اند، باید با هنرمندی به تصویر کشیده شوند تا بتوان ایران پیشرفته و فناور را به جهان معرفی کرد.

طرح چند نکته مهم

رئیسی با اشاره به نقش‌آفرینی هنرمندان در به تصویر کشیدن بخشی از افتخارات خلق شده در دوران دفاع مقدس، تلاش جوانان برای حصول پیشرفت‌های فناورانه در کشور را از دیگر عرصه‌هایی دانست که قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

رئیس جمهور از فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری خواست با تکیه بر داشته‌های ارزشمند این ملت، برای متبلور کردن جلوه‌های متعالی و والای داشته‌های علمی، فرهنگی و هنری این کشور گام‌های بلندی بردارند.

وی در ادامه حمایت مالی و حقوقی از هنرمندان را از جمله وظایف دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در مقابل هنرمندان نیز وظیفه دارند با جوشش درونی هنر خود در آرامش و امید دادن به جامعه به ویژه در نسل جوان، پیشرو و پیشتاز باشند و مظاهر زیبایی را که به برکت انقلاب اسلامی در این کشور خلق شده حفظ و به تصویر بکشند.

حمایت از فلسطین

رئیس جمهور عمومیت یافتن حمایت از فلسطین به کل جهان پس از وقایع اخیر غزه را نشانی از بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی ملت ایران دانست و گفت: حمایت ۴۵ ساله ملت ایران از فلسطین، گواه صدق و درستی مواضع این ملت در تشخیص درست غده سرطانی بودن رژیم صهیونسیتی در منطقه است که مردم دنیا امروز پس از ۴۵ سال به آن رسیده‌اند.

«مرور اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در بخش سینما»، «تنظیم سند ملی موسیقی بر اساس سند فنی و فقهی گردآوری شده از سوی رهبری معظم انقلاب» و «لزوم بررسی اخذ مالیات از هنرمندان کم درآمد» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر به سخنان برخی از اهالی فرهنگ و هنر به آنها اشاره کرد.

رئیسی در پایان با بیان اینکه دولت به معنای واقعی برای اهالی فرهنگ و هنر به عنوان مفاخر کشور احترام قائل است، تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر، برای دولت ارزشمند و مفید بوده و نقدهای مطرح شده نیز از نظر دولت دغدغه‌هایی در جهت اصلاح امور است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رویدادها و جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری

پیش از سخنان رئیس جمهور در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش کرده همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد، گفت: امسال سینما پررونق‌ترین و پرمخاطب‌ترین سال تاریخ خود را پشت سر گذاشت و در عرصه‌های تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی و شعر نیز رویدادها و جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری کشور با استقبال چشمگیری برگزار شدند.

اسماعیلی با اشاره به تصویب سند ملی موسیقی بعد از ۴۵ سال، در گزارشی از دستاوردهای ۲ ساله اخیر خبر داد و گفت: تمام اسناد بالادستی عرصه هنر و فرهنگ در حال تدوین است؛ بنیاد پویانمایی با ابلاغ سند آن کار خود را آغاز کرده، برگزاری بازار هنر (اکسپوی) هنرهای تجسمی به تصویب رسیده و مصوبه فعالیت شهر خلاق صنایع فرهنگی نیز در روزهای اخیر ابلاغ شده است.

مشکلات معیشتی و مسکن و بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت مردمی به حوزه معیشت هنرمندان نیز توجه جدی داشته، آغاز احداث شهر هنر در شهر جدید پرند را از جمله اقدامات دولت در این زمینه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای مسکونی شهر هنر تا پیش از پایان دولت مردمی به هنرمندان تحویل خواهد شد و احداث پردیس تالارهای فرهنگی هنری نوین تهران نیز در گذر هنر در بلوار حجاب تهران آغاز شده است و تا پیش از جشن ۵۰ سالگی انقلاب در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ خواهد بود.

در ادامه مرتضی امیری اسفندقه به نمایندگی از شاعران، علی دهکردی رئیس خانه سینما، ایرج نعمیایی به نمایندگی از خوشنویسان، علی نصیریان به نمایندگی از بازیگران سینما، محسن نفر به نمایندگی از فعالان عرصه موسیقی و راضیه تجار به نمایندگی از نویسندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات‌شان پرداختند.

لزوم توجه به مشکلات معیشتی و مسکن و بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، ساماندهی مساله دریافت مالیات از هنرمندان، تعیین و تقویت ردیف بودجه و منابع حمایتی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، توجه به هنر خوشنویسی در آموزش عالی، توجه دولت و ترغیب مردم به استفاده از هنر خوشنویسی در معماری همچون بناهای تاریخی، ایجاد بستر مناسب و رفع موانع و محدودیت‌ها برای شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه هنر و به خصوص سینما، اصلاح برخی رویکردهای محدودیت‌زا به عرصه موسیقی، اجرای جدی قانون مالکیت معنوی، حمایت از توسعه صنعت نشر و حمایت از مردم برای خرید کتاب از جمله نظرات و نکات مطرح شده از سوی هنرمندان در این نشست بود.

هنرمندان آقا و خانم شرکت‌کننده‌ در این نشست پس از یک ساعت و نیم گفت‌وگو، افطار را مهمان رئیس جمهور بودند و پس از افطار نیز حدود یک ساعت و نیم دیگر به شکل انفرادی و گروهی با وی به گفت‌وگو نشسته و دیدگاه‌ها، نظرات و مطالبات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

کد خبر 839502 منبع: مهر برچسب‌ها علی نصیریان خبر مهم سینمای ایران

دیگر خبرها

  • جشنواره نوروزی برج آزادی برگزار می‌شود
  • جذب دانش‌آموختگان هنر در مراکز رشد/ علوم‌انسانی‌ها بیشترین درصد اشتغال را کسب کردند
  • جشنواره شبستان دین و هنر را به هم نزدیک می‌کند
  • برگزاری جشنواره نوروزی برج آزادی
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» منتشر شد
  • زیرساخت های فرهنگی و هنری در خور هنرمندان قزوین نیست
  • چهره‌های هنری که برای دیدار با رئیس جمهور آمدند | تصاویر
  • توسعه گردشگری با تاکید بر نقش آموزش نیروی انسانی
  • تجسم هنر