Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت‌های بسیج سازندگی با برگزاری اردوهای مختلف برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی به مناطق کم‌برخوردار کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: بسیج سازندگی با تمام توان در راستای محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور بخصوص مناطق محروم تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور آگاهانه جوانان و دانشجویان خواستگاه تشکیل جهاد سازندگی و بسیج سازندگی می‌باشد که باعث ایجاد و تقویت این دو مجموعه شده است.

غلامی با اشاره به تعداد اردوهای جهادی بیان کرد: حدود 8 هزار گروه جهادی در کشور داریم که جوانان زیادی به صورت خودجوش برای رفع محرومیت زدایی دغدغه دارند و همت می‌کنند.

وی حضور بانوان در اردوهای جهادی را تحسین کرد و ادامه داد: در سال گذشته حدود 860 هزار نفر در سراسر کشور به اردوهای جهادی اعزام شدند که 40 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان بسیج سازندگی در مورد نقش بانوان برای محرومیت زدایی مطرح کرد: نقش بانوان برای محرومیت زدایی بسیار مهم است و آنان در زمینه‌هایی همچون فعالیت‎های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، روانشناسی، مشاوره و... اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: 320 هزار نفر خواهر بسیجی در سال گذشته در مناطق محروم کشور نقش آفرینی خوبی داشته‌اند که با حضور تاثیرگذار آنان شاهد رفع بسیاری از مشکلات بودیم.

غلامی در ادامه یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مناطق مختلف محروم کشور را فعالیت فرهنگی دانست.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: توانمند سازی، اشتغال‌زایی، خدمات فرهنگی، سلامت و امور پزشکی، فعالیت‌های اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، بهسازی و نوسازی مدارس و... از جمله اقدامات اردوهای جهادی در مناطق محروم است.

وی با تاکید بر اهمیت اردوهای جهادی برای آبادانی در مناطق محروم اظهار کرد: اردوهای خودجوش جهادی با حضور خواهران و برادران بسیجی که در مناطق محروم و آسیب‌دیده در راستای کمک‌رسانی و رفع کمبودها انجام می‌شود برای رشد و توسعه کشور بسیار مهم است که تا کنون نتیجه‌های مطلوبی داشته‌ایم.

انتهای متن/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

محمد شیخی  اظهار کرد: گروه فرهنگی جهادی نجوا وابسته به بنیاد نیکوکاری ورزش کشور با هدف انجام فعالیت های خیرخواهانه در زمینه کمک به آزادی مددجویان(ورزشکار) جرائم غیر عمد، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان از ابتدا سال ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی در ابتدا سال جدید در جنوب سیستان و بلوچستان و وقوع سیلآب در این مناطق قهرمانان المپیکی،جهانی و بین المللی مطرح کشور بهمراه قهرمانان استان در غالب گروه جهادی نجوا جهت کمک رسانی به سیل زده گان به مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری چابهار اعزام شدند.

رئیس اداره فرهنگی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: گروه جهادی نجوا با اهدای بسته های کمک معیشتی، ساخت سرویس های بهداشتی ،ساخت محل‌های تخریب شده و همچنین بازدید از زیر ساخت هایی که خسارت وارد شده در مناطق سیل زده جهت بازسازی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور و با توجه به نیازهای روز جامعه نونهال و نوجوانان در خصوص پر کردن اوقات فراغت این عزیزان گروه سرود نجوا متشکل از ورزشکاران رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در زاهدان تشکیل شد که به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نماهنگ اجرا خواهند کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • سپاه پاسداران به تناسب نیاز کشور به‌روزرسانی شده است