Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارک ملی کرخه و دز با توجه به زیستگاه مناسب مستعد احیای گونه گوزن زرد ایرانی است. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حمید ظهرابی امروز با حضور در جمع خبرنگاران از آخرین نتایج بازدید پارک ملی دز و کرخه خبر داد و اظهار داشت: در  بازدید انجام شده از پارک ملی دز و کرخه مناطق مستعد به لحاظ گونه و پوشش گیاهی و منابع دسترسی به آب در این منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب و پوشش گیاهی مناسب از مهم‌ترین پارامترهای احیای مجدد گوزن زرد ایرانی در خوزستان است، افزود: شرایط مناسب در منطقه برای احیای مجدد گونه‌ گوزن زرد ایرانی در زیستگاه اصلی که همان جنگل‌های دز وکرخه می باشد که اجرای این پروژه را امکان پذیر میکند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت مردم در احیای مجدد گونه‌ گوزن زرد ایرانی را مهم دانست و گفت: در تلاش هستیم که از طریق اعتبارات ملی که در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق توسعه ملی برای احیای بیابان ها و جلوگیری از تخریب زیستگاه ها قراردارد، استفاده کنیم.

وی تصریح‌کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه ها علاوه بر جلوگیری از تخریب مناطق بتوانیم زیستگاه‌های با ارزش را دوباره در سطح خوزستان احیا کنیم.

ظهرابی گفت: درخصوص انتقال گوزن زرد به استان خوزستان به 5 سایت کشور اعلام شده تا در این زمینه همکاری لازم را با استان خوزستان به عمل آورند تا این گوزن‌ها در زیستگاه اصلی خود که همان جنگل‌های دز وکرخه است احیا شوند.

وی افزود: عملیات حصارکشی و غنی‌سازی مناطق مرتع ، همچنین آبرسانی و مقابله با بیماری‌های بومی موجود در منطقه باید قبل از انتقال صورت پذیرد.

انتهای پیام/‌ش

R41468/P1377/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • اضافه شدن ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه یوزپلنگ
  • ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه یوزپلنگ اضافه شده است