Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@02:09:28 GMT

خلبان چینی هواپیما را بدون شیشه جلو بر زمین نشاند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۶۳۸۳

رویداد۲۴-یک خلبان چینی در ارتفاع 10 هزار متری سطح زمین و در حالی که شیشه جلو کابین خلبان کاملاً از جا در آمده بود توانست هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند و همه مسافران را نجات دهد. شیشه کابین خلبان هواپیمای شماره 3u8633 پروزا روز سه شنبه شرکت هواپیمایی 'سی چوان' چین، هنگام پرواز شکست و از جا کنده شد اما 'لیو چوان جیان' خلبان پرواز و همکاران او توانستند در شرایطی بسیار خطرناک، هواپیما را به سلامت روی زمین بنشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام این حادثه که در ارتفاع 10 هزار متری زمین روی داد سرعت هواپیما به 900 کیلومتر در ساعت می‎رسید و شدت جریان هوا باعث آسیب جدی به کابین خلبان شده بود.
دمای هوا در حین حادثه 34 درجه زیر صفر بود و وزش باد باعث آسیب دیدگی جدی خلبان و کمک خلبان شده بود.
خلبان این هواپیما در حالی که خود از ناحیه صورت آسیب دیده بود توانست با موفقیت و بدون هیچ گونه آسیب جدی به 270 سرنشین این هواپیما، آن را به زمین بنشاند.
هواپیما از شهر 'چونگ‎چینگ' عازم لهاسا در تبت بود.
این حادثه در شبکه های اجتماعی چین بازتاب زیادی پیدا کرده است و مردم هم اکنون از خلبان این پرواز به عنوان قهرمان ملی یاد می کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : این حادثه جمعه شب در  محدوده جنگل ابر، سر تخت دوم منطقه قلعه چه شاهرود رخ داد .

حسین درخشان افزود : امدادگران هلال احمر پایگاه عامل جنگل ابر با پشتیبانی تیم  هلال احمر مرکزی شاهرود و محیط بانان محیط زیست به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این فرد شدند اما فرد حادثه دیده بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرده بود .

به گفته وی ، این مرد۴۰ ساله‌  بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر رفته بود  

درخشان همچنین از نجات یک گردشگر گرفتار در  ارتفاعات کوهستانی روستای بادله کوه ، منطقه سنگ کلن کلیدانی آبشار کیدانی دامغان خبر داد و گفت : تیم امدادگران هلال احمر 
 چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و این گردشگر را یافته و به منطقه امن انتقال دادند .

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت