Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- هيات دولت آيين‌نامه اجرايي ماده (5) قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه را تصويب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيات وزيران در جلسه 1397/02/16 به پيشنهاد بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و تأييد شوراي عالي بيمه و به استناد ماده (5) قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه - مصوب 1395- آيين ­نامه اجرايي ماده يادشده را به شرح زير تصويب کرد:
ماده 1- در اين آيين نامه اصطلاحات زير در معاني مشروح مربوط به کار مي روند و ساير اصطلاحات تابع تعاريف مندرج در قانون است:
الف- قانون: قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه - مصوب 1395-
ب- بيمه مرکزي: بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران
پ- شرکت بيمه: هر يک از شرکت هاي بيمه در حال فعاليت يا در شرف تأسيس که تقاضاي مجوز فعاليت در رشته شخص ثالث را از بيمه مرکزي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ت - مجوز فعاليت: اجازه کتبي بيمه مرکزي براي فعاليت شرکت بيمه در رشته شخص ثالث که براساس اين آيين نامه صادر مي شود.
ث - توانگري مالي: نسبت توانگري مالي شرکت بيمه که براساس مصوبات شوراي عالي بيمه تعيين مي شود.
ماده 2- شرکت بيمه متقاضي فعاليت در رشته بيمه شخص ثالث جهت اخذ مجوز فعاليت در اين رشته بايد به تشخيص بيمه مرکزي واجد شرايط زير باشد:
الف- داشتن حداقل سرمايه پرداخت شده مطابق با آخرين مصوبه هيئت وزيران، موضوع ماده (36) قانون تأسيس بيمه مرکزي ايران و بيمه گري - مصوب 1350- .
ب- کفايت ذخاير بيمه اي رشته شخص ثالث براي شرکت هاي در حال فعاليت، بر اساس ضوابط موضوع ماده (58) قانون.
پ- دارا بودن حداقل توانگري مالي در سطح (2) آيين نامه مصوب شوراي عالي بيمه.
ت- داشتن امکانات سخت افزاري و نرم افزاري و سامانه هاي اطلاعاتي لازم براي صدور بيمه نامه و پرداخت خسارت و تبادل اطلاعات و امکان فروش الکترونيکي بيمه نامه شخص ثالث براساس دستورالعمل ابلاغي بيمه مرکزي.
ث- داشتن نيروي انساني واجد صلاحيت به تعداد مورد نياز در امور صدور بيمه نامه و کارشناس پرداخت خسارت متناسب با برنامه هاي اجرايي شرکت براساس دستورالعمل ابلاغي بيمه مرکزي.
ج- داشتن سابقه مناسب پرداخت خسارت براساس عواملي نظير پرداخت به موقع خسارت، رعايت حقوق بيمه گذاران و زيان ديدگان در رشته بيمه شخص ثالث براي شرکت هاي در حال فعاليت براساس دستورالعمل ابلاغي بيمه مرکزي.
ماده 3- شرکت بيمه متقاضي فعاليت در رشته شخص ثالث، بايد تقاضاي فعاليت در اين رشته را به همراه مدارک و مستندات لازم براي احراز شرايط مندرج در ماده (2) اين آيين نامه به بيمه مرکزي تسليم نمايد.
ماده 4- بيمه مرکزي موظف است پس از دريافت کليه مدارک و اطلاعات موضوع ماده (2) اين آيين نامه ظرف (40) روز در صورت احراز شرايط، مجوز فعاليت را صادر و در غير اين صورت نظر خود را با ذکر دلايل عدم احراز شرايط به شرکت بيمه متقاضي اعلام نمايد.
تبصره- بررسي مجدد درخواست شرکت بيمه پس از رفع نواقص امکانپذير است.
ماده 5- در صورتي که شرکت بيمه طبق تشخيص بيمه مرکزي هر يک از شرايط مندرج در اين آيين نامه را از دست بدهد موظف است در مهلت زماني که بيمه مرکزي تعيين مي نمايد (حداکثر يک سال) وضعيت خود را با ضوابط اين آيين نامه منطبق نمايد. در غير اين صورت بيمه مرکزي مطابق مفاد ماده (57) قانون و آيين نامه آن عمل خواهد کرد.
ماده 6- بيمه مرکزي موظف است ضوابط و اطلاعات مربوط به صدور، لغو، تعليق يا ابطال مجوز فعاليت هر يک از شرکت هاي بيمه در رشته شخص ثالث را به صورت مستمر در پايگاه اطلاع رساني خود جهت اطلاع عمومي منتشر نمايد.
سيام*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت:با توجه به اثرگذاری ویژه طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه بر وضع و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسان مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز است.

شهریار افندیزاده با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از طریق فراخوان آگهی گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

وی افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیار‌های ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و گفت: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ترخیص بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه توقیفی
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • کشف خودروهای مسروقه در دامغان
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت