Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از امضای اولین قرارداد نفتی بعد از خروج از برجام با یک شرکت انگلیسی پرگس خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان نفتی کرنج با شرکت پرگس که با حضور سفیر انگلیس، مدیرعامل شرکت پرگس، مدیرعامل شرکت نفت ایران و معاونان این شرکت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، گفت: پس از یکسال و نیم زحماتی که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پرگس کشیدند، این مذاکرات طولانی به مرحله قرارداد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مناطق نفت‌خیز جنوب سال‌ها حساسیت داشته‌اند که قراردادها در قالب توسعه میادین منعقد شوند و اکنون با سخت‌کوشی و درک شرایط توانستند شاخه‌ای قرار IPC را به مرحله امضا برسانند.

وزیر نفت با بیان اینکه وقتی قرارداد امضا می‌شود یعنی به مرحله قابل‌قبولی رسیده‌ایم، اظهارداشت: دستاورد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب این است که این اولین قرارداد تاریخی برای توسعه میدان نفتی را امضا می‌کند که این خود از عقد قرارداد و میزان تولید نفتی که دارند، کم‌ارزش‌تر نیست.

زنگنه با تاکید بر اینکه در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه یک میدان مهمترین اصل مدیریت پروژه و انجام آن در زمان محدود است، تصریح کرد: حساسیت این میدان به خاطر آن است که یک میدان برون فیلد است زیرا ما تاسیسات تزریق داریم که کار را پیچیده‌تر از یک میدان گرین فیلد کرده است.

وی افزود: ما هرگز خود را به یک شکل قرارداد محدودیت نکرده‌ایم و شکل‌های مختلف را در IPC مدنظر قرار داده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه نحوه پرداخت‌ها در این قراردادها بستگی به عملکرد است، خاطرنشان کرد: ما افزایش تولید و افزایش بازیافت داریم که 18 تا 20 میلیارد دلار دارد اما کمتر از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه انعطاف و توانمندی‌های ما در انواع مدل قراردادی به کار بسته می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پرگس در مرحله عملیاتی، عملکرد مناسبی داشته باشد و به موقع کار کند.

وی با تاکید بر اینکه بنده شب گذشته با مدیران این شرکت صحبت کرده‌ام و پرسیدم آیا در شرایط فعلی(خروج امریکا از برجام) مشکلی از لحاظ مالی و تجهیزات خواهند داشت یا خیر؟ بیان کرد: آنها قول داده‌اند که کار خود را در این پروژه انجام دهند و حضور سفیر بریتانیا نشان می‌دهد که دولت این کشور از این پروژه حمایت خواهد کرد.

وزیر نفت یادآور شد: از اروپا می‌خواهیم از شرکت‌های اروپایی حمایت کنند تا قراردادهای نفتی ایران را به انجام برسانند چراکه ایران در بخش انرژی قابل صرف‌نظر نیست.

زنگنه با بیان اینکه همیشه شرایط در یک روال نیست، عنوان کرد: امروز می‌بینیم برخی همسایگان ما از شرایط کنونی ما ابراز خوشحالی می‌کنند. آنها همان کسانی هستند که مدیون ما هستند. باید به آنها گفت زمستان می‌گذرد و روسیاهی به ذغال می‌ماند. ما از شرایط سخت‌تر از این هم گذر کرده‌ایم وگرنه تاریخ نداشتیم.

وی با بیان اینکه ما ملت با شعور و یک قدرت ملی داریم، گفت: کشورهای همسایه ایران بدانند این شرایط فراز و نشیب ممکن است روزی برای آنها هم اتفاق بیفتد. فراموش نکنند داعش تا پایتخت‌شان هم نفوذ کرده بود بنابراین از شرایط کنونی ایران خوشحال نشوند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که مشکلات حل شوند، اظهار داشت: ما ملت و دولت صلح‌جویی هستیم. پیمان‌شکن نیستیم و به قراردادهایمان وفاداریم. آنهایی که زورشان زیاد است باید متانت داشته باشند نه اینکه بلندتر عربده بکشند. ما می‌خواهیم با صلح زندگی کنیم و کشورمان را توسعه داده و ایجاد اشتغال کنیم. می‌خواهیم در منطقه هم صلح باشد و راه‌حل را نیز همیشه مذاکره می‌دانیم و به آنچه امضا می‌کنیم، متعهد هستیم.

زنگنه اضافه کرد: در بخش نفت از همه ظرفیت‌هایمان برای تولید و صادرات استفاده می‌کنیم و از گروه 1+5 منهای یک انتظار داریم پیمان‌شکنی امریکا را جبران کنند تا اطمینان کافی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی در ایران فراهم شود.

وی با بیان اینکه ما کار خودمان را می‌کنیم، تصریح کرد: ممکن است کارها کند شوند اما متوقف نمی‌شود. ضربه‌ای که ما را زمین نمی‌زند و نابود نمی‌کند، قوی‌ترمان خواهد کرد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه بعد از 30 روز ماه رمضان که بر ما فشار می‌آید، قوی‌تر در میدان تولید نفت جهان می‌شویم، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد. باید با تدبیر جلو برویم و از شعارزدگی و احساسات جلوگیری کنیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر نفت بیژن زنگنه قرارداد نفتی شرکت انگلیسی سفیر انگلیس خروج از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت غول‌های انگلیسی بر سر جواهر باواریایی‌ها؛ لیورپول شیفته جمال موسیالا
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • شبیخون تیم متمول لیگ به باشگاه پرسپولیس؛ ۴ ستاره در آستانه خروج
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر