Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای بندگانش مقرر و فرصتی را فراهم کرده است تا بندگان در صورتی که آلودگی از گناه در قلبشان نشسته، در این ماه دل را پاک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در آستانه ماه مبارک رمضان درباره این ماه گفت: یکی از عالی‌ترین و زیباترین مهمانی‌هایی که پروردگار عالم برای بندگانش تدارک می بیند، هر سال تکرار می شود و به عموم بندگان اختصاص دارد؛ ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای بندگانش مقرر و فرصتی را فراهم کرده است تا بندگان در صورتی که آلودگی از گناه در قلبشان نشسته، در این ماه دل را پاک کنند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در پایان ماه شعبان و آخرین جمعه این ماه در خطبه ای به فضائل ماه مبارک رمضان اشاره کرده و فرمودند: ای مردم شما به مهمانی خدا دعوت شده‌اید. این مهمانی سه ویژگی برکت، رحمت و مغفرت را در خود دارد. نفس کشیدن، خوابیدن، تسبیح و ذکر، راه رفتن و نگاه کردن، عبادت است و یک عمل بنده در ماه مبارک رمضان به عالی‌ترین شکل پذیرفته می‌شود. دست‌ها و پاهای شیطان بسته می شود و درهای بهشت برایتان گشوده می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بنده با گرسنگی و تشنگی، یاد قیامت می افتد و این سختی آخرتِ بنده را رقم می زندو بنابراین ماه مبارک رمضان با فضائل بسیار با عظمتی بر ما ارزانی می شود که باید قدر آن را بدانیم و از لحظه به لحظه آن بهره‌برداری کنیم.

وی درباره چگونگی قدردانی و بهره‌برداری از برکات و عظمت ماه خدا توضیح داد: قرائت قرآن و تدبر در آیات آن سفارش حضرت محمد(ص) در ماه مبارک رمضان است که می فرمایند خواندن یک آیه در این ماه برابر با ختم قرآن است. همچنین زمانی که ایشان فضائل ماه مبارک رمضان را در جمعه آخر ماه شعبان برای مردم اعلام کردند حضرت علی(ع) سوال می کنند که افضل اعمال شب‌های قدر چیست؟ رسول خدا(ص) پاسخ می‌دهند تمام ماه مبارک رمضان در یک طرف و فضیلت شب‌های قدر در طرف دیگر قرار دارد و افضل اعمال در شبهای قدر ترک گناه است یعنی به خداوند قول دهد که  دیگر سراغ گناه نمی‌رود و از آن دوری می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی افزود: حضرت محمد(ص) فرمودند هرکس ماه رمضان را به آخر رساند و از خداوند قدردانی و سپاسگزاری کند؛ چون مانند طفلی است که تازه از مادر متولد شده، با این تفاوت که عبادتِ 70 سال زندگیِ یک ولی خدا در پرونده اعمال او ثبت و ضبط شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری با اشاره به دیگر اعمال ماه مبارک رمضان، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی است که افراد به عبادت شخصی بپردازند و به صدقه دادن، نذری دادن، دستگیری کردن از مستمند و فقیر و توجه و توسل معنوی به پروردگار عالم اقدام کنند. خداوند می فرماید اگر گره‌ای از گره‌های زندگی یک بنده را بازکنید که مشکل او رفع شود من هم گره زندگی شما را باز می‌کنم.این ماه فرصت بسیار ارزشمندی است تا گره از زندگی هموطنانمان باز کنیم که خداوند عالم نیز گره از زندگی ما باز کند و رحمت اش برای ما ارزانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری با اشاره به دعا و اعمال تاثیرگذار در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: خواندن دو دعا در ماه خدا سفارش موکد شده است؛ دعای سحر که گنجینه الاسرار همه دعاهاست و دیگری دعای افتتاح که در آن خواسته‌های مادی، معنوی و رسیدن انسان به روزی حلال توام با برکت و مغفرت آمده است. همچنین افرادی که اهل مناجات و ذکر هستند عاشقانه ترین دعا، دعای ابوحمزه ثمالی است که از امام سجاد(ع) به ابوحمزه ثمالی منتقل شده و دعایی بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهاری ماه رمضان دعای سحر مهمانی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است. 

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

ب ج آ

طالع خوبی داری چیزی را که از دست داده‌ای دوباره به دست خواهی آورد، به تو تهمت یا طعنه می‌زنند ولی آسیب به تو نمی‌رسد، چون کسی نمی‌تواند به آسانی به تو صدمه بزند به زودی گشایشی در کارت پیدا می‌شود به خداوند توکل کن تا گره‌ی کارت باز شود و به خواسته ات برسی.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

ج آ آ

این قصد و نیتی که داری موجب تشویش و نگرانی تو می‌شود. پس آن را از ذهن و فکرت بیرون کن اگر دیگران با تو موافق نیستند. تو دلتنگی مکن و خویشتندار باش آنان عاقبت پشیمان خواهند شد. اگر مسافر داری و برایش دلتنگ هستی، به سلامت باز می‌گردد. در عبارت کوتاهی مکن و بدان که خداوند ناظر و حافظ توست این را بدان که عاقبت کار‌ها به نفع و دلخواه تو پیش می‌رود و تو به مقصود می‌رسی.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

ج آ د

به آنچه نیت کرده‌ای می‌رسی اما باید منتظر بمانی. از اعمال بد دوری کن تا از غم و رنج در امان بمانی. از فکر بد و پول حرام دوری کن، خداوند روزی تو را به تو حواله کرده است. به زودی یک خبر خوشحال کننده به تو می‌رسد که تغییراتی در زندگی تو به وجود می‌آورد. اگر در همه‌ امور به خداوند توکل کنی به مقصودت می‌رسی.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

آ د ج

نیت خوبی کردی به خواسته و آرزویت می‌رسی. در روزی به رویت گشوده می‌شود وبه سعادت و خوشی دست می‌یابی. اگر قصد سفر یا معامله‌ای داری به آن عمل کن به نفع تو خواهد بود به دیگران اعتماد کنی، اما رازت را به هر کس مگو به زودی خبر خوشی به تو می‌رسد.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

ج د آ

بهتر است از این خواسته و نیتی که داری منصرف شوی تا آسیبی متوجه تو نشود. فعلا بهتر است دست به کاری نزنی، چون در موقعیت خوبی نیستی به زودی این موقعیت نیز تغییر خواهد کرد. تو هم دوست و هم دشمن زیاد خواهی داشت. باید مراقب آن‌ها باشی تا در کارت فتنه نکنند. اگر کسی تو را نصیحتی کرد آن را بپذیر.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

ب آ ج

طالعت نیک است با توکل به خداوند به خواسته ات می‌رسی. تغییراتی در پیش داری به خداوند توکل کن تا زودتر به مقصود برسی. به همه اعتماد نکن. چیزی یا خبری به تو می‌رسد که ممکن است خیلی با ارزش نباشد. ولی تو را خوشحال می‌کند، آینده‌ی روشنی داری، برای رسیدن به آن راه زیادی نمانده، اما باید مراقب اعمال و رفتارت باشی.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مهر

د آ آ

به زودی مقصودت بر آورده می‌شود و از غم رها می‌شوی باید شکر خدا را به جا آوری. افرادی هستند که در عین دوستی، غیبت تو را می‌کنند. از این افراد دوری کن. برای مقصود و نیتی که داری باید تلاش کنی تا به آن برسی. اگر کسی را رنجانده‌ای باید از او دلجویی کنی نیات خیر داشته باش و در کار‌ها مردانه پیش برو، به خداوند توکل کن تا به مرادت برسی.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

ج ج ب

طالعت نشانگر صحت و سلامت و گشایش در رزق و روزی برای توست. اگر قصد سفر داری، یا قصد جابجایی و نقل مکان داری و یا قصد داری تغییر شغل بدهی به آن‌ها عمل کن، به نفع تو خواهد بود. غیبت دیگران را نکن و به کار خود مشغول باش تا آنچه را خداوند مصلحت می‌داند برای تو پیش بیاید.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

د ج د

آنچه را که نیت و آرزو کرده‌ای به آن می‌رسی؛ زیرا طالعت روشن است. از جانب بزرگان و اهل قلم نفع خوبی نصیبت می‌شود. از کار خود بهره‌مند می‌شوی و از دوستان باوفا شادمان خواهی شد. اگر قصد خرید خانه و یا ساخت بنا دارید به آن عمل کنید به صلاح و نفع شما خواهد بود.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

ب ب د

نبایستی از شخصی انتظار خوبی و نیکی داشته باشی، اما این را نیز بدان که گرفتاری ات رفع خواهد شد. چیزی را از کف داده ای، ولی آن را به دست خواهی آورد. اگر با کسی در نزاع هستی بدان که به سود تو خاتمه خواهد یافت. اگر یک چنین نیتی داری چندین روز صبر نمایید سپس اقدام کنید. فال ابجد (فال چوب) به شما مژده می‌دهد که به زودی زود موفقیتی در کارت حاصل خواهد شد و کارت بالا خواهد گرفت.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

ب ب ج

طالع خوبی داری عاقبت به آنچه که طالب هستی می‌رسی از کار و بیع و شراکت سود خواهی برد؛ و رنج و مشکلت حل خواهد شد. اگر طالب مال حلال باشی، روز به روز کارت بهتر می‌شود. اگر قصد سفر داری برو از آن سود خواهی برد. اگر مسافر داری به سلامت باز می‌گردد. اگر گره یا مشکلی تا اینجا در زندگیت بوده رفع شده و بعد از این زندگی خوبی خواهی داشت.

فال ابجد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

ج د ج

 نیتت بر آورده می‌شود و آنچه را که طلب کرده‌ای به دست خواهی آورد. گشایش مالی در فالت دیده می‌شود. اگر دست به کار جدیدی زده‌ای توفیق خوبی همراه خواهد داشت. اگر نو رسیده‌ای داری قدمش برای تو خیر است به توصیه و نصایح دیگران گوش کن تا به مراد برسی.

tags # فال ابجد ، فال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز