Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای توافقنامه بین شرکت ملی نفت خیز جنوب ایران و کنسرسیوم پرگس به منظور توسعه و پشتیبانی بهره برداری میدان نفتی کرنج گفت: عقد این قرارداد نشان از ادامه دار بودن روند این سبک قراردادها در شرکت ملی نفت خیز جنوب است که ارزش آن کمتر از میزان نفت تولید شده حاصل از این قرارداد نیست چرا که در نتیجه این قراردادها شاهد انتقال فناوری و تکنولوژی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید توجه داشت که میدان کرنج یک میدان در حال بهره برداری است. بنابراین شرایط فعالیت در آن با سایر میدان ها متفاوت است. از سوی دیگر باید در نظر داشت که ایران خود را در زمینه عقد قراردادها به یک مدل قرارداد محدود نکرده و از انواع قراردادها استفاده می کند.

گفتنی است این قرارداد یکی از شاخه های آی پی سی است.

زنگنه توضیح داد: علت شباهت این قرارداد به آی پی سی این است که بازپرداخت آن منوط به عملکرد این کنسرسیوم است.

طبق گفته وزیر نفت در نتیجه این قرارداد شاهد افزایش تولید بیش از ۳۰۰ میلیون بشکه در روز هستیم که عایدی آن معادل ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار است. این در حالی است که میزان سرمایه گذاری کمتر از ۲ میلیارد دلار با بازپرداخت آن محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طی صحبت های متعدد و طولانی که با اعضای این کنسرسیوم داشتم نحوه تامین منابع مالی و حتی خرید و انتقال تجهیزات لازم را به دقت بررسی کردیم و این کنسرسیوم قول داده است که این توافقات اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران در بازار انرژی غیر قابل چشم پوشی است، افزود: شرایط بین المللی دائم در حال تغییر است. این در حالی است که برخی از همسایگان ما از گرفتاری ایجاد شده برای ایران خوشحال شدند در حالی که باید توجه داشت این گرفتاری ها برای همه ایجاد می‌شود و گذرا است. ولی این همسایگان نباید فراموش کنند که داعش تا مرزهای پایتخت آنها پیش رفته بود.

زنگنه تصریح کرد: ایران، مردمان باشعوری دارد. قدرت ملی آن نیز کم نیست. ما اهل مقاومت و صلح هستیم.

زنگنه با اشاره به اینکه در حوزه تولید نفت و صادرات آن مشکلی نداریم اذعان داشت: پیش بینی می کنیم که در شرایط کنونی شرکت های کوچک و متوسط وارد ایران شده و به سرمایه گذاری بپردازند. ما کُند می شویم اما متوقف نمی شویم.

به گفته وزیر نفت قراردادهای دیگری در دست بررسی برای امضا است که در نتیجه آن شاهد افزایش تولید نفت و همچنین رونق اشتغالزایی هستیم. لازم به تاکید است که ما از شعارزدگی و تندروی پرهیز می کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا ان‌شاالله در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • اولویت اول تمدید قراردادها در پرسپولیس | اول با او تمدید می‌کنیم بعد با شما!
  • خبر بد برای درویش؛ اتحاد در رختکن بر سر تمدید قراردادها
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!