Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:06:06 GMT

عزم جدی پرگس برای امضای قرارداد توسعه میدان کرنج

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۷۹۸۲

عزم جدی پرگس برای امضای قرارداد توسعه میدان کرنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، کالین رولی بعدازظهر چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در مراسم امضای موافقتنامه توسعه میدان کرنج اعلام کرد: برای موفقیت این کنسرسیوم برای رسیدن به موقعیت کنونی، عوامل زیادی دخیل بوده‌اند، اما همه این عوامل بدون عزم جدی دو طرف به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید.

وی افزود: امضای رئوس توافق (HOA) توسعه و پشتیبانی بهره‌برداری میدان نفتی کرنج بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم پرگس نتیجه عزم جدی دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل کنسرسیوم پرگس اعلام کرد که این کنسرسیوم سرمایه گذاران، مدیران و کارشناسان بسیاری را گردآورد تا بتواند موافقتنامه یاد شده برای توسعه میدان کرنج را آماده کند. 

رولی یادآور شد: حضور وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد نفتی ایران در آیین امضای موافقتنامه توسعه میدان کرنج، نشانه تعهد طرف ایرانی است.

وی همچنین به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دلیل بهره‌مندی از کارشناسان سطح بالا که در مذاکرات مربوط به این موافقتنامه مشارکت داشته اند، تبریک گفت.

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس (PERGAS) امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) به منظور توسعه و پشتیبانی بهره‎برداری میدان نفتی کرنج در قالب الگوی قراردادی نفتخیز جنوب موافقت‎نامه همکاری (HOA) امضا کردند.

میدان کرنج که اثبات وجود نفت در آن به سال ۱۳۴۲ بازمی‎گردد، دارای ۱۱ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا در مخازن آسماری و پابده است. تولید از این میدان در سال ۱۳۴۳ آغاز شده و هم‎اکنون روزانه بیش از ۱۲۰ هزار بشکه نفت از آن برداشت می‎شود. این میدان که در فاصله ۱۱۰ کلیومتری جنوب شرق اهواز واقع است، جزو میان‌هایی است که عملیات تزریق گاز با هدف ازدیاد برداشت در آن از سال ۱۳۷۱ آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

نخستین تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی مبتنی بر چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سوم آذرماه سال ۱۳۹۵ بین این شرکت و کنسرسیوم پرگس متشکل از شرکت‎های بین‎المللی امضا شد که با هدف مطالعه ۲ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان) در دستور کار قرار گرفت.

با اجرای کامل این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور، زمینه های اشتغال گسترده در استان خوزستان ایجاد شده و بازار کار مناسبی به وجود خواهد آمد. از این رو انتظار می‎رود کنسرسیوم پرگس با مدیریت مناسب پروژه و همکاری با شرکت‎ها و سازندگان تجهیزات داخلی و بین المللی، زمینه جذب سرمایه و فناوری‌های لازم در بخش‎های افزایش ضریب بازیافت، شیوه‎های نو حفاری و دیگر بخش‎های ذیربط را ایجاد و برای پیاده سازی آن تلاش کند. 

بر اساس این گزارش، در صورت به قرارداد رسیدن موافقتنامه امروز، امکان دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه و تولید تجمعی حدود ۶۵۵ میلیون بشکه طی ۱۰ سال آینده از این میدان فراهم می‎شود که هزینه‌های سرمایه‎ای مستقیم آن معادل ۱۱۶۷ میلیون دلار و هزینه‎های غیرمستقیم معادل ۱۸۷ میلیون دلار برآورد شده است. 

این موافقتنامه عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه و رابرت مک‎ایر، سفیر انگلیس در ایران، بین بیژن عالی‎پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و کالین رولی، رئیس کنسرسیوم پرگس امضا شد.

کد خبر 4299050

منبع: مهر

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه قراردادهای جدید نفتی قراردادهای نفتی ایران وزارت نفت ایران بانک مرکزی ایران برجام دلار بازار سهام قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت عباس آخوندی گمرک قیمت سکه بهار آزادی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی