Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر که در سد ستارخان برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت منابع آبی اهر در شرایط فعلی منوط به برنامه‌ریزی بر مبنای آب موجود است اظهار داشت: دستگاه‌های ذی‌ربط ضمن این‌که برای منابع آب موجود برنامه‌ریزی می‌کنند توزیع عادلانه و پرهیز از تبعیض را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل بوده و دستگاه قضایی اهر با حفظ استقلال با دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان اهر تعامل می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: احکام و دستورات قضایی از سوی هر یک از مقامات قضایی که صادر می‌شود باید اجرا شود و هیچ‌کسی حق عدم اجرای احکام قضایی را ندارد به‌طوری که سرپیچی از دستور قضایی مستلزم تشکیل پرونده و برخورد قانونی است، این در حالی است که اگر می‌بینیم دستگاه قضایی مورد هجمه قرار گرفته، چون برخورد می‌کند و بر همین اساس نیمی از مراجعه‌کنندگان که عمدتاً محکومین هستند از دستگاه قضایی ناراحت‌اند.

نظری در ادامه لازمه کاهش تنش‌های اجتماعی را اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت منابع آبی و عملکرد شورای حفاظت از منابع آب اهر عنوان کرد، یادآور شد: در این شرایط لازم است تا مردم از این‌که با کم‌آبی مواجه هستیم اطلاع داشته باشند و از این‌سو در مواقعی که کم‌آبی داریم تقسیم آب عادلانه باشد.

وی با ذکر اینکه برخی در روز روشن منابع طبیعی و اراضی دولتی را تخریب و یا آن را به زمین زراعی تبدیل می‌کنند اما دستگاه‌های مربوطه از آن غافل هستند، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط موظف‌اند تا اکیپ‌های گشتی خود را تقویت کنند و مدام بر حیطه وظایف خود نظارت داشته باشند نه اینکه بعد پایان ساعت اداری هر چیز را تعطیل می‌کنند، بنده با این اوصاف بیشتر تقصیرات را از مربوطه ادارات می‌بینم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: سال گذشته با دستور قضایی قرار بود تا در زمان‌هایی که مصوب نشده آب از سد ستارخان رهاسازی نشود اما شاهد بودیم که تحت تأثیر برخی عوامل آب سد رهاسازی شد و آبی که رهاسازی شد در واقع به هدر رفت و باغداران نتوانستند استفاده کنند.

این مقام قضایی با اشاره به این‌که دستگاه قضایی اهر با برداشت غیرمجاز از آب چه از طریق موتور پمپ و چه با ایجاد نهر برخورد قاطع و قانونی می‌کند، گفت: توصیه ما به باغداران و کشاورزان این است که بر حق آبه ای که به آن‌ها تعلق می‌گیرد قانع باشند و از پایمال کردن حقوق دیگران از منابع آب پرهیز کنند، اعلام می‌کنیم در راستای اجرای عدالت و تقسیم عادلانه آب و اجرای برنامه‌های امور آب و جهاد کشاورزی در مدیریت منابع آب همراه سایر دستگاه‌ها هستیم.

نظری از تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به پرونده‌های امور آب در دادگستری شهرستان اهر خبر داد، تصریح کرد: بر اساس قراردادهای امور آب و جهاد کشاورزی با کشاورزان قید شده که در زمان کم‌آبی هیچ‌یک از دستگاه‌ها متعهد به تخصیص آب نیستند.

وی در پایان با تأکید بر تقویت گشت‌های نظارتی هنگام رهاسازی آب از سد ستارخان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شرایط از نظر منابع آبی حاد بوده و لازم است تا زمان‌های رهاسازی آب نظارت مستمری صورت گیرد و اکیپ‌های گشتی بر توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز فعال‌تر شوند در این زمینه امکانات، تجهیزات و نیروی لازم تأمین می‌شود.

کد خبر 4299053

منبع: مهر

کلیدواژه: تخریب منابع طبیعی شهرستان اهر مدیریت منابع آب بوشهر کرمانشاه ماه مبارك رمضان شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران برجام اشتغال خطبه های نماز جمعه مشهد بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت