Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:25:12 GMT

مردم برای دریافت تسهیلات دولتی توجیه شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۰۴۷۵

مردم برای دریافت تسهیلات دولتی توجیه شوند

شاهرود- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: با توجه به تغییر شرایط اعطای وام، بخشداران و دهیاران مردم را نسبت به آخرین شرایط پرداخت تسهیلات دولتی در روستاها توجیه کنند.

به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری چهارشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان شاهرود که به میزبانی مجموعه صنعتی سیم و کابل مغان برگزار شد، افزود: مردم به دلیل شرایط پیچیده ای که در گذشته وجود داشت ، نسبت به دریافت تسهیلات اشتغال بی اعتماد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد : هر طرح جدیدی تا زمان اجرایی شدن نیاز به اصلاح و رفع نقص دارد، بنابراین هرجایی که ابهام و یا مغایرتی در بخشنامه است اما اصلاح آن می تواند منجر به ایجاد اشتغال در روستا شود، باید به سرعت اصلاح شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده را نباید به خاطر یک تبصره از میان برد، اضافه کرد: مراقبت از منابع ملی به معنای ایجاد محدودیت نبوده و انباشته شدن پرونده ها در سیستم بانکی نیز از هیچ کس پذیرفته نیست.
معاون استاندار سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال به طرح هایی که محل فعالیت آن ها در روستاهاست، یادآور شد: سقف سهمیه شهرستان ها برداشته شده و از این پس به هر کس که طرحی قابل دفاع ارائه دهد، وام پرداخت می شود.
عسگری در ادامه تاکید کرد: گاهی دستگاه ها وظیفه خود را انجام می دهند اما کارها آنچنان که شایسته است انجام نمی شود. بار هزینه های تولید زیاد است ، نباید هزینه های خارج از اجرای طرح بر تولیدکننده تحمیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه سمنان می تواند استان بدون بیکار کشور باشد، تصریح کرد: دارا بودن کمترین نرخ بیکاری، سکون جمعیتی و ظرفیت های بسیار از جمله عواملی است که می تواند در تحقق این امر تاثیرگذار باشد.
عسگری با تاکید بر اینکه امروز دولت ظرفیت ایجاد شغل در دستگاه های اجرایی را ندارد، گفت: اکنون بیش از هر زمانی برای کاهش بیکاری نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه هاست چرا که با رویه عادی نمی توان این اتفاق بزرگ را رقم زد و باید نگاه میدانی، عملیاتی و جهادی وجود داشته باشد.
در این نشست ، مسوولان تعدادی از دستگاه های اجرایی شرق استان سمنان مشکلات و مسایل مربوط به اشتغالزایی را مطرح کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان روز چهارشنبه از واحدهای تولیدی بخش بسطام دیدار کرده و با سرمایه گذاران هم گفت وگو نمود.
پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 30 هزار شغل در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان سمنان حدود 10 هزار و 500 شغل است .
دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان همه دستگاه های اجرایی را موظف کرده پیش بینی های خود در زمینه اشتغال زایی را ارایه نمایند.
آمار بیکاری استان سمنان پارسال حدود 9 درصد بوده که پیش بینی می شود با درایت دولت تدبیر و امید به هشت درصد کاهش یابد .
سمنان از نظر شاخص نرخ بیکاری بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات حدود 45 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 38 درصد و در کشاورزی هم بیش از 14 درصد است.
در استان سمنان 110 هزارتن بیمه شده اجباری وجود دارد.
7359/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال سمنان عسكري شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود