Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@22:46:27 GMT

جزئیات عزل «محمد مرسی» از زبان البرادعی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۰۶۰۶

جزئیات عزل «محمد مرسی» از زبان البرادعی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، البرادعی در صفحه توییتر خود به کسانی که او را به دست داشتن در عزل مرسی و مشارکت در توطئه علیه وی در سطح خارجی یا ارتش متهم می‌کنند، پاسخ داد.

البرادعی ضمن ابراز تأسف از اینکه شماری از افراد بدون اطلاع از حقیقت، سخنان کذبی را بر زبان می‌آورند، نوشت: «یکی می‌گوید که من به خارج سفر کردم تا توطئه کرده و برای عزل مرسی تبلیغ نمایم، یکی نیز مدعی است که من با ارتش همدستی کردم و حتی یک نفر دیگر من را ضد اسلام می‌داند و افتراهای دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»


وی در توئیت دیگری نیز هر گونه اطلاع قبلی از بازداشت مرسی را رد کرده و می‌نویسد: «بنده تنها در نشست گروها‌ی غیرنظامی که بنا به دعوت ارتش برگزار شد، از بازداشت مرسی مطلع شدم و خواسته ما در آن دوره برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری به دلیل ناکامی و بروز چنددستگی ویرانگر در اداره دولت بود.»


طبق گزارش شبکه الجزیره، البرادعی در توئیت دیگری نیز تأکید کرد که مشارکت وی در فعالیت رسمی تنها با هدف تلاش برای اجتناب از وقوع درگیری‌های داخلی و دستیابی به آشتی ملی بود.
البرادعی همچنین از جریان سیاسی آن دوره در مصر به عنوان «جریان ویرانگر» یاد می‌کند و می‌گوید که به دلیل آنکه سیاست‌های این جریان با دیدگاه و خواسته وی منافات داشت، از سمت خود استعفا کرد.

«محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک، در سال ۲۰۱۳ توسط ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع وقت این کشور از سمتش عزل و از آن زمان تا کنون در زندان بسر می‌برد و حتی شمار زیادی از رهبران گروه‌ اخوان‌المسلمین نیز بازداشت شده و زندانی هستند.

البرادعی جولای ۲۰۱۳ پس از عزل مرسی به عنوان معاون رئیس‌جمهور موقت در امور خارجه منصوب شد اما در ۱۴ آگوست همان سال در اعتراض به حمله ارتش به هواداران مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه که به کشته شدن دستکم ۸۰۰ نفر منجر شد، از سمت خود استعفا کرد و مصر را به مقصد وین ترک نمود.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر عزل محمد مرسی محمد البرادعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات سرخیو بوستکس و نیمار در جریان برگزاری دیدار بسکتبال در میامی / فیلم

در جریان برگزاری دیدار دو تیم میامی هیت و گلدن استیت وریرز در میامی آمریکا، سرخیو بوسکتس و نیمار، دو ستاره سابق بارسلونا با یکدیگر دیدار کردند.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • بازداشت مولوی پاکستانی حین تجاوز به دختر 12 ساله
  • موج بازداشت در شهرداری بندرامام + جزئیات
  • ملاقات سرخیو بوستکس و نیمار در جریان برگزاری دیدار بسکتبال در میامی / فیلم
  • چگونه لپ تاپ گیمینگ خود را خنک نگه داریم؟
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • بهترین تیم‌های اروپا از حیث خلق موقعیت در جریان بازی
  • نجات نفس‌گیر یک زن از رودخانه + فیلم
  • مادورو: می خواستند من را ترور کنند | دو مرد مسلح بازداشت و اعتراف کردند
  • ویدیوهای شاهزاده سرین پیش از بازداشت