Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:18:57 GMT

حماس: دفاع نظامی در مقابل رژیم صهیونیستی حق ما است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۲۱۱۷

حماس: دفاع نظامی در مقابل رژیم صهیونیستی حق ما است

تهران – ایرنا - «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب گفت که دفاع نظامی علیه ارتش اشغالگر در صورت ادامه محاصره غزه حق ملت فلسطین است.

به گزارش ایرنا، السنوار در گفت و گو اختصاصی با شبکه الجزیره قطر با اشاره به این که راهپیمایی بزرگ بازگشت، بار دیگر موضوع فلسطین را در جهان مطرح کرد، افزود: حق داریم، برای دفاع از خود از انواع وسایل از جمله از روش نظامی استفاده کنیم، اما تمایل داریم، اقدامات به صورت مسالمت آمیز ادامه پیدا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد جنبش حماس افزود:راهپیمایی بزرگ بازگشت بسیاری از اهداف را محقق کرد؛ از آن جمله می توان به جریان افتادن پرونده شکستن محاصره غزه و مطرح شدن فلسطین در عرصه جهانی را نام برد.
وی در بخش دیگری از گفت و گو خود از نتایج سفر اخیر «اسماعیل هنیه» به مصر سخن گفت و افزود: مسئولان قاهره از حق ملت ما در مبارزه و حق بازگشت به خاک خود حمایت می کنند.
السنوار ادامه داد، قاهره بر بازگشایی گذرگاه رفح (میان مصر و نوار غزه)، تلاش برای کم شدن از مشکلات غزه تاکید کرده است و آن را مشروط به پایان دادن به راهپیمایی اعتراضی نمی داند.
وی همچنین اعلام کرد، ملت فلسطین با راه اندازی راهپیمایی بزرگ بازگشت، اعتراض خود را به انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلام کردند.
با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 14 می مصادف با 24 اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
این سخنان مقام بلندپایه حماس پس از آن صورت می گیرد که نظامیان صهیونیست دوشنبه 14 می (24 اردیبهشت) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند.
در جریان این حملات، 62 فلسطینی شهید و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.
همچنین از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی 1948 تاکنون 116 فلسطینی به شهادت رسیده و 12 هزار 520 تن دیگر نیز زخمی شدند.
مردم فلسطین از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (10 فروردین) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
شبس**9363**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي السنوار رژيم صهيونيستي اقدام نظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های مقاومت فلسطینی دور جدید حملات ارتش صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کردند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله امروز (دوشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الشفاء» غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ خود اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) با حمله به بیمارستان الشفاء غزه و منطقه اطراف و نیز هدف قرار دادن ساختمان این بیمارستان به‌طور مستقیم بدون توجه به وجود بیماران، کادر درمان و آوارگان مرتکب جنایت جدیدی شده است.

براساس گزارش صدی البلد، جنبش حماس همچنین اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی و جنگ نسل‌کشی ادامه‌دار علیه ملت فلسطین هیچ تصویری از پیروزی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیررژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم ایجاد نخواهد کرد و این جنایت‌ها و حملات بیانگر حالتی از سردرگمی و ناامیدی در دستیابی به هرگونه دستاورد نظامی به‌جز هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه است.

این جنبش همچنین اعلام کرد که ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل در اتخاذ اقداماتی علیه ارتش رژیم صهیونیستی به‌مثابه چراغ سبزی برای تداوم جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و موسسات سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌های خود را برای حفاظت از مراکز پزشکی نوار غزه و مستندسازی جنایت‌های اشغالگران علیه مراکز پزشکی به موجب توافقات ژنو و قوانین بین‌المللی و بشردوستانه برعهده بگیرند.

از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی نیز با عبارات شدیداللحنی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها توسط اشغالگران صهیونیست با هدف نابودی مراکز درمانی که آخرین آن هدف قرار دادن بیمارستان الشفاء غزه در صبح امروز بود را محکوم کردند.

گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که هدف قرار دادن بیمارستان‌های نوار غزه تکمیل‌کننده جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه ملت فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است هدف اشغالگران صهیونیست واضح و روشن است؛ هدف آنها این است که هیچ فرصتی برای نجات جان مجروحان و بیماران و درمان آنها فراهم نشود و هیچ چیز مشهودتر از محروم کردن هزاران نفر از سفر برای درمان در بیمارستان‌ها نیست.

گروه‌های فلسطینی ضمن اشاره به روایت‌های دروغین و ادعاهای باطل اشغالگران درخصوص وجود رهبران حماس در بیمارستان الشفاء، تاکید کردند که بیمارستان‌ها، مراکز درمانی غیرنظامیان هستند و هیچگونه فعالیتی را انجام نمی‌دهند که با عملکرد و وظایف مشخص‌شده آنها مطابق با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه مغایرت داشته باشد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه هم تاکید کرد که حمله به بیمارستان شفاء در غزه جنایتی جنگی است که هدف اشغالگران برای نابودی بخش بهداشت و سلامت در این باریکه را ثابت می‌کند.
دفتر مذکور ضمن محکومیت شدید حمله به بیمارستان شفاء، رژیم اشغالگر، دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را مسئول جان و سلامت افراد حاضر در آن دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از آغاز عملیات نظامی در بیمارستان الشفاء غزه خبر داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش جراحی بیمارستان شفاء در نتیجه حملات و بمباران‌های بامداد امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی دچار آتش‌سوزی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با توجیه این حمله مدعی است که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

حملات رژیم صهیونیستی درحالی است که این رژیم آبان ماه نیز با حملات هوایی و توپخانه‌ای خود، این بیمارستان را به شدت هدف قرار داده و آن را از کار انداخته بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف از ترور «المبحوح» جلوگیری از رسیدن ایمن کمک‌ها به ملت فلسطین بود
  • کنعانی: اسرائیل آینده را برای همیشه باخته است + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه: اسرائیل آینده را برای همیشه باخته است
  • رژیم صهیونیستی جایگاهی نزد افکار عمومی جهان نخواهد داشت
  • رژیم اسراییل نه درمقابل حماس بلکه دربرابرملتی تاریخی ایستاده‌ است
  • رژیم صهیونیستی نه فقط جنگ در غزه، بلکه آینده را نیز باخت
  • رژیم صهیونیستی، آینده را برای همیشه باخت
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی، آینده رابرای همیشه باخت
  • گروه‌های مقاومت فلسطینی دور جدید حملات ارتش صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کردند
  • حماس از ابتدا تا طوفان الاقصی | قسمت سوم