Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان اصفهان با اختصاص بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت تولید متالوژی کشور مقام نخست در جایگاه استراتژیک جهان برای سرمایه گذاری به خصوص در بخش صنعت فولاد ایران را دارد اما با این حال این صنعت با رکود مواجه شده است. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، استان اصفهان با اختصاص بیش از 70 درصد از ظرفیت تولید متالوژی کشور مقام نخست در جایگاه استراتژیک جهان برای سرمایه گذاری به خصوص در بخش صنعت فولاد ایران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر نیز با سرمایه گذاری‌های مختلف در بخش‌های خصوصی این ظرفیت افزایش یافته است به نحوی که در حال حاضر این استان به عنوان قلب فولاد کشور نام گرفته است و صنایع بالا دست و پایین دست متعدد و مرتب با این صنعت در حاشیه این استان صنعتی شکل گرفته است.

صنعت متالوژی از بدو ورود به ایران دارای مزیت‌های نسبی استراتژیکی بوده است، از سوی دیگر جایگاه این صنعت در میان شاخص‌های اصلی توسعه هر کشور، صنعت متالوژی را به یکی از پایه‌های مهم اقتصادی ملل تبدیل کرده است.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته امسال از تاریخ 16 الی 19 مردادماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا می‌شود برپایی این نمایشگاه در اصفهان که استانی صنعتی بوده و حدود 65 درصد از صنعت فولاد و ریخته‌گری کشور را شامل می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فعالیت 65 درصد از صنعت ریخته‌گری در استان اصفهان

دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد و ریخته‌گری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: می‌توانیم استان اصفهان را در کنار صنعتی بودن، قطب صنعت ریخته‌گری بنامیم چرا که حدود 65 درصد از صنعت ریخته‌گری در این استان متمرکز شده است.

محمود بندرچی با بیان اینکه برای بخش بین‌المللی این نمایشگاه کشورهای هند، ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه ثبت نام کردند، افزود: رویکرد و هدف برگزاری نمایشگاه فولاد را می‌توان بومی سازی صنایع و محل عرصه و تولید صنایع ریخته‌گری ایران دانست چرا که ریخته‌گری صنعت مادر است و تمامی صنایع به آن وابسته هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های نمایشگاه فولاد گفت: در دومین روز از نمایشگاه فولاد، بزرگترین گردهمایی ریخته‌گری را خواهیم داشت همچنین سومین روز را به صنایع فولاد و نورد کشور اختصاص داده‌ایم تا از ظرفیت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن استفاده کنیم.

دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد و ریخته‌گری بیان کرد: خوشبختانه در صنعت فولاد، تکنولوژی‌هایی به وجود آمده است که در این دوره از نمایشگاه از این تکنولوژی بهره‌برداری می‌شود تا با این کار با توجه به خشکسالی‌ها مصرف آب در صنایع به حداقل برسد.

وی ادامه داد: بیشترین سرمایه گذاری فولاد و ذوب‌آهن و دیگر واحدها بر روی مباحث زیست محیطی است که در این زمینه بالاترین هزینه‌ها صورت گرفته است.

بندرچی خاطرنشان کرد: تولید فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی شامل ریخته‌گری و عملیات حرارتی، خدمات صنعت متالوژی شامل موادلولیه و کلیه ذوب‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، شکل دهی فلزات شامل نورد و آهنگری و جوشکاری و برشکاری از جمله گروه‌های کالایی هستند که در دهمین نمایشگاه فولاد و آهن به فعالیت می‌پردازند.

حضور 7 درصدی مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه فولاد

وی گفت: امسال حدود 7 درصد مشارکت کننده خارجی در فضای کل نمایشگاه خواهیم داشت همچنین تعدادی هم به صوررت داوطلبانه شرکت می‌کنند، کشورهای ایتالیا، هند، آلمان، انگلستان، چین و برخی دیگر از بازارها در نمایشگاه فولاد حضور پیدا می‌کنند.

دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد و ریخته‌گری با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری شاهد رشد نمایشگاه فولاد و ریخته‌گری نسبت به سال‌های گذشته باشیم، اضافه کرد: نمایشگاه فولاد و متالوژی و آهن‌آلات باید به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند، وقتی 67 درصد از صنایع فولاد در اصفهان واقع شده چرا نتوانیم به جایگاه مطلوب در این عرصه برسیم؟

وی با بیان اینکه ایده‌های خوب زمانی عملیاتی می‌شوند که همه مسئولان تولیدکنندگان را یاری کنند، اظهار داشت: بدون مشارکت ایده‌ای به دست نخواهد آمد.

بندرچی با بیان اینکه قطعاً سطح نمایشگاه از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته با رشد چشمگیری روبه‌رو خواهد بود، گفت: با وضعیت کنونی که برای برجام به وجود آمده تا حدودی دست و بال ما بسته است.

صنعت فولاد و ریخته‌گری با رکود مواجه شده است

وی با اشاره به شعار سال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اضافه کرد: صنایع فولاد و ریخته‌گری به دلیل مواجهه با رکود با تعدیل نیرو روبه‌رو شده است اما با ایده‌هایی که در ذهن تولیدکنندگان این صنعت وجود دارد سطح اشتغال در این زمینه بالا خواهد رفت تا  علاوه بر ایجاد اشتغال سهم بیشتری در تولید داخل داشته و در عرصه آهن و فولاد به خودکفایی برسیم.

دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد و ریخته‌گری بیان کرد: فضای نمایشگاه فولاد در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته حدود 30 درصد افزایش خواهد داشت و مشارکت کنندگان از 150 کمپانی داخلی و خارجی در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

به دلیل ویژگی‌های صنعت متالوژی و به ویژه فولاد در استان اصفهان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته امری اجتناب ناپذیر در راستای توسعه و پیشرفت صنعت متالوژی کشور است و به نوعی برگزاری نمایشگاهی از این در زمان کود بهترین راه حل برای خروج از بحران بوده و فرصتی برای ایجاد بازار جدید برای دوران رونق تولید می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P1011199/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند