Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:35:34 GMT

آنچه که باید درباره «قرارداد ضمان» بدانید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۳۶۶۶

عقد ضمان یا ضمانت یکی از عقود مفید و پرکاربرد است که مردم از آن بسیار استفاده می‌کنند. برای بسیاری از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، ابتدا از شما خواسته می‌شود که یک یا چند ضامن معرفی کنید. مثلاً در بانک با معرفی ضامن به افراد وام می‌‌دهند یا در بعضی از موارد، صاحب‌کار برای استخدام کارگر از او می‌خواهد بابت حسن انجام کار ضامنی معرفی کند بنابراین آشنایی با عقد ضمان و شرایط و آثار آن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» ضمان در لغت به معنای «تعهد و بر عهده گرفتن» است. در عالم حقوق، واژه ضمان گاهی درباره «جبران خسارت» استفاده می‌‌شود، مثلاً وقتی کسی مال دیگری را از بین می‌برد، می‌گویند ضامن جبران خسارت وارده به صاحب‌مال است. این نوع از ضمان نیز قواعد حقوقی خاص خود را دارد.


اما واژه ضمان در جای دیگری هم کاربرد دارد که همان قرارداد ضمان است. «ضمان عقدی» یک معنای عام و یک معنای خاص دارد.


معنای عام آن شامل عقد ضمان (به معنای خاص) و حواله و کفالت می‌شود و معنای خاص آن تنها دلالت بر قرارداد ضمان دارد. حواله زمانی اتفاق می‌افتد که کسی به شخصی بدهکار و از شخص دیگری طلبکار است؛ از بدهکار درخواست می‌کند که به‌جای اینکه طلبش را به او بدهد به طلبکار او پرداخت کند. در اینجا چون یک نفر طلب شخص دیگری را پرداخت می‌کند، به‌طورکلی به آن ضمانت گفته می‌شود.


در عقد کفالت نیز کسی ضامن فرد دیگری می‌‌شود تا هر زمان که طلبکار احضار او را خواست، ضامن که در این قرارداد به او «کفیل» می‌گویند، او را حاضر کند اما باید بدانید که ضمان به معنای واقعی و خاص، غیر از این دو عقد است و در حقیقت، مربوط به‌جایی می‌‌شود که کسی دینی که برعهده دیگری است را بر عهده خودش بگیرد و در برابر طلبکار متعهد شود بدهی بدهکار را بپردازد. این تعریف را ماده ۶۸۴ قانون مدنی نیز بیان کرده است.

ویژگی‌های قرارداد ضمان


 قرارداد ضمان مانند هر قرارداد دیگری دارای ویژگی‌های خاصی است.

با عقد ضمان، ضامن در مقابل طلبکار متعهد می‌‌شود


باید توجه داشته باشید که عقد ضمان میان دو نفر که یکی از آنها طلبکار و دیگری ضامن است، بسته می‌‌شود و بدهکار در انعقاد این قرارداد نقشی ندارد. در حقیقت، ضامن به طلبکار پیشنهاد می‌دهد که حاضر است بدهی بدهکار را تقبل کند و طلبکار نیز اختیار دارد که این پیشنهاد را بپذیرد یا آن را رد کند. در صورت پذیرش، عقد ضمان میان این دو شخص منعقد می‌شود. در اثر این قرارداد، آنچه بر عهده ضامن قرار می‌گیرد، در واقع دینی است که قبلاً بر عهده بدهکار قرار داشته است. به همین دلیل است که گفته می‌شود ضامن در برابر طرف مقابل صرفاً متعهد می‌‌شود و اثر قرارداد مذکور نیز تنها در همین حد است. برخلاف قرارداد خریدوفروش، مالکیت یک مال منتقل نمی‌شود و اصلاً بحث از یک مال مشخص و معین در قرارداد ضمان نیست و همه صحبت بر سر یک بدهی است.

برای بستن قرارداد ضمان هیچ تشریفاتی لازم نیست


همانطور که در بالا نیز اشاره شد، برای انعقاد قرارداد ضمان صرف پیشنهاد از سوی ضامن و قبول آن از سوی طلبکار کفایت می‌کند و هیچ امر اضافه دیگری موردنیاز نیست. درواقع رضایت مدیون اصلی شرط نیست (ماده ۶۸۵ قانون مدنی)

وجود یک بدهی قبل از بستن قرارداد ضمان الزامی است


عقد ضمان به‌تبع وجود یک بدهی بر عهده بدهکار منعقد می‌شود لذا تا زمانی که دِین یا بدهی وجود نداشته باشد، ضمانت کردن نیز بی‌معنا خواهد بود البته ممکن است دین به‌طور کامل بر عهده بدهکار ثابت و مستقر نشده باشد اما سبب آن به وجود آمده باشد. به‌عنوان‌مثال، به‌محض جاری شدن صیغه عقد نکاح دایم، پرداخت نفقه زن بر عهده مرد قرار می‌‌گیرد. این تکلیف در مورد نفقه گذشته، حال و آینده نیز وجود دارد؛ با این‌حال، نسبت به زمان آینده چون هنوز این زمان فرا نرسیده است، تکلیف پرداخت نفقه هم بر عهده شوهر کاملاً مستقر نشده اما سبب کلی آن با عقد ازدواج حاصل‌ شده است. به همین دلیل، از این بدهی هم می‌توان ضمانت کرد. این مطلب در ماده ۶۹۱ قانون مدنی پذیرفته ‌شده است.

ضامن و طلبکار نمی‌‌توانند هر زمان که خواستند عقد ضمان را برهم زنند


به‌موجب ماده ۷۰۱ قانون مدنی، عقد ضمان یک قرارداد لازم است یعنی دو طرف عقد ضمان (ضامن و طلبکار) اختیار برهم زدن عقد را در هر زمان که بخواهند ندارند بلکه فقط می‌توانند در موارد محدود و مشخص‌شده در قانون این کار را انجام دهند. مواردی که طرفین حق برهم زدن عقد ضمان یا اصطلاحاً «حق فسخ» دارند، در ماده ۶۹۰ قانون مدنی ذکر شده است که به آنها اشاره می‌‌کنیم:


1- به‌موجب ماده ۶۹۰ لازم نیست حتماً شخص ضامن پولدار باشد اما اگر توان مالی کافی هم برای پرداخت بدهی بدهکار نداشته باشد و طلبکار در هنگام انعقاد قرارداد ضمان از این موضوع بی‌اطلاع بوده و پس از بستن قرارداد از آن مطلع شود، می‌‌تواند قرارداد را برهم بزند. در حقیقت، ضمانت برای این انجام می‌‌شود که طلبکار راحت‌‌تر بتواند به طلبش برسد. درحالی‌که تمکن مالی نداشتن ضامن برای پرداخت بدهی به ضرر طلبکار تمام‌ شده و او نمی‌تواند به طلب خود دست یابد بنابراین می‌‌تواند قرارداد ضمانت را برهم بزند تا این ضرر را جبران کند.


2- همانطور که گفتیم، عقد ضمان در صورتی منعقد می‌‌شود که قبلاً یک دین یا سبب آن ایجاد شده باشد تا بتوان از آن ضمانت کرد. مثلاً شخصی از دیگری اتومبیلی خریداری می‌‌کند و بابت آن 20 میلیون تومان به فروشنده بدهکار می‌شود. در اینجا شخص دیگری می‌‌تواند از این بدهی به نفع خریدار در مقابل فروشنده ضمانت کند. حال اگر فروشنده و خریدار در قرارداد خریدوفروش برای خودشان حق فسخ شرط کنند و با استفاده از این حق، قرارداد را برهم بزنند، ضمانت انجام‌شده نیز خودبه‌خود از بین می‌رود.


فرض دیگری که قابل‌طرح است، جایی است که در خود قرارداد ضمان، برای طرفین یا یکی از آنها حق فسخ قرارداد شرط شود. میان حقوقدانان در مورد صحت چنین شرطی اختلاف‌نظر وجود دارد. بااین‌وجود به نظر می‌رسد می‌توان چنین حقی برای ضامن و طلبکار قائل شد بنابراین اگر هنگام انعقاد قرارداد ضمانت طرفین در خصوص شرط کردن حق فسخ با هم توافق کنند، می‌‌توانند با استفاده از چنین حقی قرارداد را برهم بزنند.


3- اگر از مقررات عقد ضمان تخلف شود نیز حق فسخ ایجاد می‌‌شود. مثلاً ممکن است در این قرارداد شرط شود که ضامن باید هریک از اقساط بدهی را ظرف 10 روز پرداخت کند. در این صورت، چنانچه ضامن از این شرط تخلف کند و بدهی را در مدت تعیین‌شده نپردازد، طلبکار می‌تواند عقد ضمان را برهم بزند.

اثر قرارداد ضمان میان ضامن و طلبکار


در قانون مدنی اثر قرارداد ضمان این است که بدهی از عهده بدهکار خارج‌ شده و بر عهده ضامن قرار می‌گیرد؛ به‌این‌ترتیب که به‌موجب قرارداد مذکور دین بدهکار به طلبکار از بین رفته و از این به بعد فقط ضامن است که در برابر طلبکار مدیون بوده و طلبکار فقط می‌تواند به او رجوع کند. علاوه بر این اثر، قرارداد ضمان می‌‌تواند دو اثر دیگر هم داشته باشد البته باید به این موضوع توجه کرد که اثر اصلی عقد ضمان‌ همان است که قانون مدنی گفته و اگر طرفین بخواهند اثر دیگری بر آن بار کنند باید با توافق یکدیگر آن را در قرارداد به‌گونه‌ای که صلاح می‌‌دانند، شرط کنند.


ممکن است در قرارداد ضمان، ضامن و طلبکار شرط کنند که ضمانت، «وثیقه» پرداخت بدهی باشد. بدین معنا که بدهکار با انعقاد قرارداد ضمان، از دین خود به طلبکار بری نشود بلکه همچنان دین بر عهده او باشد و در کنار او، ضامن نیز مسئولیت پرداخت بدهی را به عهده بگیرد؛ به‌طوری‌که طلبکار برای وصول طلبش ابتدا به مدیون مراجعه کرده و اگر او نتوانست بدهی را پرداخت کند، به ضامن رجوع کند. به این نوع ضمان، «ضمان وثیقه‌‌ای» گفته می‌‌شود. قراردادهای ضمانی که بانک برای دادن وام به افراد با آنها منعقد می‌کند، از این نوع ضمان است.


علاوه بر توافق فوق، طرفین قرارداد ضمان می‌‌توانند «شرط تضامن» کنند یعنی باهم قرار بگذارند که هریک از بدهکار و ضامن در عرض یکدیگر در برابر طلبکار مسئول پرداخت بدهی باشند؛ به‌این‌ترتیب که طلبکار بتواند به هریک از آن دو که خواست برای وصول طلبش مراجعه کند و ترتیبی هم برای این رجوع وجود نداشته باشد یا حتی در صورت تمایل، این امکان را داشته باشد که بخشی از طلبش را از بدهکار و بخش دیگر را از ضامن بگیرد. این نوع از ضمانت که به آن «ضمان تضامنی» گفته می‌‌شود، بیشترین تضمین را برای طلبکار ایجاد می‌‌کند. به همین دلیل در چک که یک سند تجاری مهم و پرکاربرد محسوب می‌‌شود، قانون‌گذار ضمانت از این نوع را در نظر گرفته است.

اثر قرارداد ضمان میان ضامن و بدهکار اصلی


پس از اینکه ضامن طلب طلبکار را به او پرداخت کرد، می‌‌تواند برای دریافت آنچه پرداخته است، به بدهکار اصلی و اولیه مراجعه کند البته این به شرطی است که ضمانت ضامن از او با اجازه او انجام ‌شده باشد و قصد پرداخت رایگان هم نداشته باشد. اگر آنچه ضامن به طلبکار پرداخت کرده، بیشتر یا کمتر از بدهی بدهکار به طلبکار بوده باشد، ضامن فقط به میزان بدهی می‌‌تواند به بدهکار مراجعه کند؛ نه بیشتر و نه کمتر. البته اگر بخواهد می‌‌تواند از او کمتر بگیرد اما بیشتر گرفتن امکان ندارد مگر با رضایت بدهکار.
ممکن است دینی که بدهکار به طلبکار دارد، مدت‌‌دار باشد اما قرارداد ضمانت بدون مدت بسته شود. در این صورت، ضامن باید بلافاصله دین را پرداخت کند اما باید برای رجوع به بدهکار، تا فرا رسیدن موعد پرداخت دین صبر کند. برعکس این فرض نیز قابل‌تصور است و آن‌هم جایی است که دین بدهکار به طلبکار بدون مدت بوده و ضمانت دارای مدت باشد. در این صورت، ضامن تا رسیدن موعد ذکرشده در قرارداد ضمان حق دارد که پرداخت بدهی را به تأخیر بیندازد و به‌محض پرداخت نیز به بدهکار مراجعه کند.

از ضامن هم می‌توان ضمانت کرد


ماده ۷۲۲ قانون مدنی ضمانت از ضامن را هم پذیرفته است و اثر آن را نیز همانند ضمانت از بدهکار اصلی و اولیه، بری شدن ضامن اول و انتقال دین از عهده او بر عهده ضامن دوم می ‌داند، مگر اینکه انواع دیگر ضمانت شرط شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟

در یک ساختمان، وجود سیم‌ها و کابل‌ها برای انتقال جریان الکتریسیته اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که آن ساختمان کارایی زیادی داشته باشد. بهتر است بدانید درصورتی‌که جریان الکتریسیته در یک ساختمان به خوبی انتقال پیدا نکند یا با مشکل روبرو شود، بی‌شک آن ساختمان قابل‌استفاده نخواهد بود. برای اینکه بتوانید از سیم‌ها و کابل‌هایی که در یک ساختمان وجود دارند محافظت کنید، به سینی کابل نیاز دارید. اکنون ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که کاربرد سینی کابل چیست و چه لزومی دارد؟ این چیزی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

​سینی کابل چیست؟

بهتر است بدانید سیم‌ها و کابل‌هایی که در یک ساختمان به‌کار می‌روند، همانند رگ‌های بدن هستند که وظیفه انتقال جریان الکتریسیته را بر عهده دارند. اگر این سیم‌ها و کابل‌ها آسیب ببینند، جریان برق قطع می‌شود و مشکلات زیادی را در ساختمان به وجود می‌آورد. به بیان ساده باید بگوییم سینی‌ای که برای کابل‌ها به‌کار برده می‌شود، نوعی سینی گالوانیزه است که این کابل‌ها درون آن قرار داده می‌شوند.

​چرا باید از رابط سینی کابل استفاده کنیم؟

استفاده از رابط سینی کابل، فواید بسیار زیادی را در ساختمان‌ها بر عهده دارد و همین امر باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها در ساختمان‌ها مدنظر قرار گیرد. بهتر است بدانید درصورتی‌که اتصالات سینی کابل به‌درستی به‌کاربرده نشوند، ممکن است مشکلات زیادی در ساختمان‌ها به وجود بیاید و حتی ممکن است آن ساختمان نتواند مجوزهای لازم را دریافت کند.

 

​افزایش ایمنی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است استفاده از اتصالات سینی کابل مدنظر قرار گیرد، افزایش ایمنی است. درواقع، با توجه به این مسئله که سیم‌ها و کابل‌ها درون یک سینی قرار داده می‌شوند، از ضربه یا فشار در امان باقی می‌مانند و این مسئله نقش بسیار زیادی در حفظ امنیت ساختمان‌ها دارد.

بهتر است بدانید که سیم‌ها و کابل‌های باکیفیت از جنس سیلیکون ساخته می‌شوند و مقاومت بسیار زیادی در برابر آتش‌سوزی، جریانات بالای برق، حرارت بالا و موارد دیگری دارند که ممکن است در طول انتقال جریان الکتریسیته رخ دهد؛ اما این سینی‌ها می‌توانند امنیت آن‌ها را دو چندان کنند و همین امر باعث شده است که استفاده از این سینی به‌عنوان یک رکن اساسی در ساختمان‌ها در نظر گرفته شود.

​فرم ‌دهی

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است استفاده از سینی کابل مدنظر قرار گیرد، قابلیت بالای آن در فرم دهی به سیم‌ها و کابل‌ها است. استفاده از این سینی باعث می‌شود که سیم‌ها و کابل‌ها در یک سینی مخصوص قرار داده شوند و در نتیجه، شکل و فرم مناسبی را به خود می‌گیرند و از پخش شدن آن‌ها در ساختمان جلوگیری شود.

​سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از انواع سینی که در بازار موجود است و شما می‌توانید آن را خریداری کنید، سینی کابل گالوانیزه سرد است. این سینی از گالوانیزه تشکیل‌شده است و مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و پوسیدگی دارد. استفاده از سینی سرد معمولاً در فضاهایی پیشنهاد می‌شود که رطوبت محیط بسیار زیاد است و ممکن است به سیم‌ها و کابل‌ها آسیب زیادی وارد شود. این سینی در محیط‌های مختلفی ازجمله کارخانجات صنایع مختلف، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی کاربرد دارد.

​سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم نوع دیگری از این سینی است در صنایع مختلفی کاربرد دارد. استفاده از سینی گرم در فضاهایی پیشنهاد می‌شود که رطوبت و خوردگی بسیار بالاست. تفاوت سینی گرم با سینی سرد این است که سینی گرم ابتدا ساخته می‌شود و سپس در داخل محلول به‌صورت عمقی غوطه‌ور می‌شود. اما سینی سرد قبل از اینکه ساخته شود، ابتدا از محلول عبور داده می‌شود و سپس وارد مرحله ساخت می‌شود. همین تفاوت ساخت باعث می‌شود که ویژگی‌های ساختاری متفاوتی داشته باشند.

​آیا این سینی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؟

این سینی همانند هر قطعه دیگری برای اینکه بتواند کارایی خود را افزایش دهد، از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده است و همین امر بر افزایش کارایی آن اثر می‌گذارد و آن را به یک محصول منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. در ادامه، به معرفی بخش‌های مختلف این سینی می‌پردازیم:

​دیوایدر سینی کابل

اولین بخشی که در این قطعه دیده می‌شود، دیوایدر سینی کابل است. دیوایدر قطعات نسبتاً بلندی هستند که درون سینی و در قسمت سطح مقطع قرار دارند. دیوایدرها می‌توانند به تفکیک و جداسازی کابل‌هایی که درون سینی قرار گرفته‌اند کمک کنند. وجود این بخش در این سینی بسیار حیاتی است و می‌تواند بر عملکرد آن اثر بگذارد.

​درب سینی کابل

بخش دیگری که در این سینی دیده می‌شود درب سینی کابل است. البته باید بدانید تمامی سینی‌ها بدین‌صورت تولید می‌شوند. این سینی‌ها معمولاً در محیط‌هایی به‌کار برده می‌شوند که خطر آسیب به آن‌ها وجود دارد و سیم‌ها و کابل‌ها درون سینی به‌گونه‌ای به‌کار برده می‌شوند که از آسیب در امان می‌مانند. استفاده از این سینی در محیط‌های صنعتی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

​زانو سینی کابل

در بسیاری از موارد، نیاز است که سیم‌ها و کابل‌ها تغییر جهت 90 درجه داشته باشند و در این مسیر از زانوی سینی کابل استفاده می‌شود. این زانو می‌تواند بدون اینکه به ساختار سیم‌ها و کابل‌ها آسیب برساند، تغییر جهت را در آن‌ها ایجاد کند و تقریباً در تمامی ساختمان‌ها کاربرد دارد.

​درپوش سینی کابل

ازجمله مواردی که در این سینی به‌کار می‌رود، درپوش سینی کابل است. این درپوش به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بر روی سینی قرار می‌گیرد و محافظت از سیم را بالا می‌برد. بهتر است بدانید وجود این درپوش الزامی است و دیگر اجازه نمی‌دهد که عوامل محیطی مختلف ازجمله فشار و ضربه به سیم‌ها و کابل‌ها وارد شوند و آن‌ها در یک محفظه امن، حفظ می‌شوند. به همین دلیل، در زمان خرید باید از وجود این بخش در سینی اطمینان حاصل کنید.

​نردبان کابل

نردبان کابل یا لدر کابل گالوانیزه به سازه فلزی و مقاومی گفته می‌شود که برای نگهداری و هدایت کابل‌ها و سیم‌های برق در مسیرهای افقی و عمودی به‌کار می‌رود. این نردبان در مجتمع‌های مسکونی، تجاری و صنعتی بزرگ به‌کار می‌رود و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی سیم‌ها و کابل‌ها در یک محفظه امن قرارگرفته‌اند. این نردبان در برابر حرارت بسیار مقاوم است و همین امر باعث شده است که در صنایع مخابراتی مورداستفاده قرار گیرد.

 

​سه راهی سینی کابل

ازجمله لوازمی که معمولاً در نصب این سینی به‌کار می‌رود، سه راهی سینی کابل است. این قطعه همان‌طور که از نامش پیدا است، به اتصال سه سینی کمک می‌کند. این سه راهی معمولاً در مسیرهایی به‌کاربرده می‌شود که نیاز به انشعاب است و کابل‌ها باید در مسیرهای مختلفی به‌کاربرده شوند.

​چهار راهی سینی کابل

یکی دیگر از اتصالاتی که ممکن است در زمان استفاده از این سینی به‌کاربرده شود، چهار راهی سینی کابل است. البته باید بدانید استفاده از این چهار راهی چندان رایج نیست و معمولاً در میانه سقف به‌کاربرده می‌شود و می‌تواند به انشعابات کمک کند.

​تولید کننده سینی کابل

برای اینکه بتوانید بهترین سینی را خریداری کنید، بهتر است به تولید کننده سینی کابل مراجعه کنید. برخی از مواردی که توصیه می‌شود در زمان سفارش این سینی مدنظر قرار دهید، به شرح زیر هستند:

مجوزها و استانداردها: تمامی مراکز معتبر و کسانی که به‌عنوان تولیدکننده فعالیت دارند، باید مجوزها و استانداردهای لازم را دریافت کرده باشند. با توجه به این موارد، توصیه می‌شود که افراد قبل از خرید، تمام مجوزها و استانداردها را بررسی کنند و اطمینان داشته باشند که این مرکز از بهترین متریال برای ساخت استفاده می‌کند و به تمامی استانداردها در زمان ساخت توجه دارد.

پشتیبانی قوی: یکی دیگر از مواردی که به شما نشان می‌دهد که این مرکز معتبر است و می‌توانید برای خرید سینی به آن اطمینان داشته باشید، تیم پشتیبانی است. درصورتی‌که یک مرکز معتبر باشد، از مشتریان خود به خوبی پشتیبانی می‌کند و آن‌ها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل، سریعاً با مرکز تماس بگیرند و مشکلات خود را رفع کنند.

ضمانت‌نامه: در دنیای امروزی، تمامی کالاها دارای ضمانت‌نامه هستند. ضمانت‌نامه نشان‌دهنده اصالت کالاست و به شما نشان می‌دهد که تمامی استانداردها و قوانین در ساخت یک محصول به‌کار رفته‌اند. در زمان خرید این سینی نیز باید به دریافت ضمانت‌نامه از سوی تولیدکننده توجه داشته باشد.

​قیمت سینی کابل چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که همواره پرسیده می‌شود دراین‌باره است که قیمت سینی کابل چقدر است. بهتر است بدانید پاسخ به این سؤال به موارد متعددی بستگی دارد. به‌طور مثال، نوع سینی (سرد یا گرم) و مشخصات فنی آن می‌توانند بر قیمت اثر بگذارند. با توجه به این مسئله برای استعلام قیمت، ابتدا باید نیازهای خود را با توجه به صنعتی که دارید مشخص کنید و سپس قیمت را استعلام نمایید.

​برای خرید سینی کابل به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع سینی‌های کابل در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید این سینی‌ها برای قرار دادن سیم‌ها و کابل‌ها به‌کار می‌روند و امینت آن‌ها را افزایش می‌دهند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید این سینی‌ها هستید، می‌توانید به فروشگاه سینی کابل نوسان مراجعه کنید و از خدمات گسترده این مرکز بهره‌مند شوید.

منبع:  https://navasan.ir

شماره های تماس

02133950646

02133950647

02133904097

02133997736

09121181179

09129009397

09195318467

دیگر خبرها

  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید