Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:38:00 GMT

يورونيوز: هواي تابستاني اروپا در فصل بهار

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۴۱۱۹

يورونيوز: هواي تابستاني اروپا در فصل بهار

خبرگزاري آريا - طبق داده‌هاي ماهواره‌هاي کوپرنيکوس اروپا دماي هوا در ماه آوريل، به‌جز در ايالات متحده آمريکا و در کانادا بيشتر از ميزان ميانگين براي اين ماه بوده است
طرح «کوپرنيکوس» برنامه رصد زمين و فراهم کردن داده هاي و اطلاعات براي درک تغيرات آب و هوايي و پيش بيني وضعيت هوا است. بارندگي شديد آوريل سال 2018 ميلادي منجر به کاهش شدت خشکسالي در صحراي آفريقا شد اما گرماي هوا در آلمان رکورد شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواي اروپا در ماه آوريل بيشتر هواي تابستاني بود تا بهاري. دماي هوا در ماه آوريل در قاره سبز، به ويژه در قسمتهاي مرکزي و جنوب شرقي آن به‌طور غير معمول بالا بوده است.
به‌طوري که چندين شهر اروپايي شاهد دماي نزديک به 30 درجه سانتيگراد بودند. گرماي ثبت شده در آلمان در آوريل 2018 بي‌سابقه بود. دماي هوا در اين کشور به گرمترين سطح خود از سال 1881 ميلادي رسيد.
داده‌هاي اين ماهواره نشان مي دهد که هواي اروپا در ماه گذشته ميلادي دو درجه گرمتر از حد ميانگين بوده است. در نتيجه ژانويه 2018 ميلادي از نظر گرما چهارمين ژانويه گرمي است که تا کنون ثبت شده است.
دماي هوا در سراسر اروپا در ماه آوريل سال 2018 ميلادي 2.4 سانتيگراد از ميزان ميانگين بالاتر بود. اروپا شاهد گرمترين آوريل سال 1979 ميلادي بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عصر امروز آسمان نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود گفت: حداکثر سرعت باد را برای عصر ۵۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک پیش بینی میکنیم.

وی افزود: حداقل دمای امروز ۱۳ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا تا ۳۳ درجه سانتیگراد گرم شود.

قاضی با بیان اینکه برای فردا نیز پیش بینی آسمان ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و گردو خاک را داریم گفت: انتظار داریم دمای فردا حداقل به ۱۵ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۳۳ درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیانی اینکه احتمالا حداکثر دما در روز پنجشنبه با کاهش ۵ درجه‌ای به ۲۸ درجه سانتیگراد برسد گفت: احتمالا پنج شنبه شب شاهد رگبار‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده