Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@03:58:23 GMT

خودشیفته، تنهاست

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۴۶۵۱

به گزارش خرداد، غلامعلی دهقان در روزنامه شرق نوشت: در تاریخ روابط بین‌الملل این حجم از مخالفت با ایالات‌ متحده آمریکا در یک موضوع سابقه ندارد. آنها هم در جنگ‌ جهانی اول و هم در جنگ‌ جهانی دوم و حتی در درگیری‌ با کره و ویتنام در دهه ۵۰ میلادی و همچنین نبرد با طالبان و صدام متحدان اروپایی و غیراروپایی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها حتی در قضیه تحریم‌های هسته‌ای بر ضد ایران در دوره احمدی‌نژاد علاوه‌بر متحدان اروپایی، روسیه و چین را هم با خود داشتند؛ با‌وجوداین این‌بار فقط مثلث برمودای ترامپ و بن‌سلمان و نتانیاهو است که خواهان غرق‌کردن دولت‌های مستقل و ملی مانند ایران است. تنهایی ترامپ دلایل خود را دارد. در‌این‌باره نکات زیر درخور توجه است. 
۱- برجام اگر یک توافق بین‌المللی هم نباشد که هست، چراکه مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است، حداقل یک تعهد بین‌المللی است؛ بنابراین شکستن یک توافق و تعهد بین‌المللی زیبنده قدرت‌های جهانی نیست و فقط این مهم از شخصیتی کاسب مثل ترامپ برمی‌آید که اخلاقیاتش ورد زبان جهانیان است. ۲- برجام محصول چند سال مذاکره نفس‌گیر میان ایران و پنج به‌علاوه یک بود. مذاکراتی سخت که برخی اوقات به بن‌بست هم می‌رسید، ولی با اراده طرفین با انعطاف دو طرف با بازی برد-برد به فرجام رسید.
 اما ترامپ خواهان بازی برد-باخت است و این منطق موردپذیرش عقلای دیگر کشورها نیست. ۳- دوره زورگویی قدرت‌های جهانی به پایان رسیده است، همان‌طورکه دیگر مدت‌ها از غرق‌شدن کشتی‌ها در مثلث برمودا خبری نیست و فقط اسمی مانده از آن است. مثلث برمودای ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان هم با تدبیر نظام جمهوری اسلامی و عقلای جهان سیاست محکوم به فراموشی است. راهبرد عزت، حکمت و مصلحت نتیجه داده است. برچسب ها: غلامعلی دهقان ، آمریکا ، برجام ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا برجام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق