Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:34:23 GMT

انقلاب اسلامی را مدیون کرمانی‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۵۰۲۱

انقلاب اسلامی را مدیون کرمانی‌ها هستیم

به گزارش ایکنا از کرمان، اشرف بروجردی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران دیروز چهارشنبه، 26 اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق کشور – کرمان گفت: مرکز اسناد و آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک منبع ذخیره و گنجینه ارزشمندی می‌تواند باشد که هم هویت ما را تعریف می‌کند و هم از ملیت ما محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی برخوردار از ده‌ها برگ سند و نوشته‌هایی است که بخشی از دانش بشری را ترسیم می‌کنند و شاهدیم با شکوفایی دانش بشری و رشد فکر بشر می‌توانیم راه بهتر زیستن را تعریف کنیم.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: انسان‌ها بر این مبنا گام برمی‌دارند که بدانند و بتوانند از داشته‌های خودشان بهره‌مند شوند و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران 9 میلیون مخطوط «کتاب خطی» دارد.
بروجردی اظهارکرد: مرکز اسناد کرمان در واقع منطقه جنوبشرق ایران را پوشش می‌دهد و می‌تواند از منابع سندی استفاده کند و آن را در اختیار همگان قرار دهد.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: انقلاب اسلامی را مدیون افرادی هستیم که کرمانی هستند و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله این افراد است و از این افراد به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم.
بروجردی تأکید کرد: معتقد هستیم سازمان اسناد می‌تواند به عنوان یک پایگاه عظیمی برای طرح موضوعات و اندیشه‌های مختلف باشد و تضارب آرا و افکار شود و دیدگاه‌های مختلف فرصت عرض‌اندام داشته باشند.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهارکرد: 9 میلیون کتاب خطی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی بروجردی اسناد ملی کرمانی ها انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت

محمدعلی علومی نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز کرمان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدعلی علومی، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر ایرانی است که شانزدهم فروردین ۱۳۴۰ در بم متولد شد، وی در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده ۳۰ سال رمان طنز ایران شد.

او به‌طور خودآموز، اصول داستان‌نویسی را از کتاب‌های آموزشی معدود آن دوران فرا گرفت و در واقع اولین آموزگارانش مردم عادی کوچه و بازار، روستایی‌ها و عشایر بودند، در سال ۷۰، با گردآوری قسمتی از فرهنگ مردم استان کرمان در ماهنامه ادبی-فرهنگی ادبستان مشغول به کار شد و در عین حال چندین سال بخش آموزش داستان‌نویسی را در مجله جوانان بر عهده داشت.

علومی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات، اندوهگرد، پریباد، داستان‌های غریب مردمان عادی، هزار و یک شب نو، خانه کوچک و عطای پهلوان را در پرونده کاری خود داشت.

وی یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در بم درگذشت.

کد خبر 750993

دیگر خبرها

  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات