Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@13:47:01 GMT

ورود مکمل‌های امریکایی به ایران ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۵۲۶۶

ورود مکمل‌های امریکایی به ایران ممنوع شد

به گزارش جهان نيوز، دکتر مهناز خانوی روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی اظهار داشت: فرآورده های مکمل تولید داخل از محل کارخانه تا عرضه به صورت مستمر تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی با تأکید بر این مسئله که مکمل های تولید داخل به لحاظ کیفی قابل رقابت با مشابه خارجی است، افزود: برای اینکه ادعاهای مکمل های وارداتی در سطح عرضه اصلاح شود، ما نمونه هایی از این محصولات را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا بتوانیم سلامت محصولات وارداتی را تضمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانوی با اشاره به شروع نظارت های سازمان غذا و دارو با همکاری سندیکا در سطح عرضه، ادامه داد: براساس تصمیم سازمان غذا و دارو برای آن دسته از فرآورده های مکمل وارداتی که مشابه داخلی آنها از کیفیت و کمیت لازم برخوردار است، ممنوعیت ورود صادر شده است. به طوری که در حال حاضر ۴۰ فرآورده که مشابه تولید داخل دارند اجازه ورود ندارند. همچنین ۲۰ فرآورده دیگر نیز به لیست منع ورود مکمل ها اضافه می شود.

مدیرکل فرآورده های طبیعی سازمان غذا و دارو همچنین از ممنوعیت واردات تمامی فرآورده های مکمل تولید آمریکا به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس تصمیم سازمان غذا و دارو، ثبت واردات مکمل های آمریکایی به ایران امکان پذیر نبوده و فقط برای آن دسته از فرآورده های تولید که قبلا مجوز دریافت داشته اند تا پایان سال ۹۷ امکان واردات وجود دارد.

خانوی تأکید کرد: تصمیم ما در راستای ممنوعیت واردات فرآورده های مکمل از کشور آمریکا براساس تولیدات مشابه آنها در داخل و همچنین واردات این محصولات از اروپا اتخاذ شده است. بنابراین نیازی به واردات مکمل از آمریکا نیست.

وی در ارتباط با مکمل های ورزشی نیز اظهار داشت: متأسفانه این دسته از مکمل ها اغلب در فضاهای غیر استاندارد تولید و عرضه می شود که محتویات آنها را مواد تحریک کننده و هورمون ها تشکیل می دهد.

خانوی خاطرنشان کرد: هر نوع فرآورده مکمل وارداتی می بایست برچسب اصالت داشته و براساس تصمیم وزارت بهداشت، عرضه این محصولات فقط در سطح داروخانه ها قانونی است.

مدیرکل فرآورده های طبیعی سازمان غذا و دارو یادآور شد: برای مکمل های تولید داخل علامت سیب سلامت و مکمل های وارداتی برچسب اصالت به عنوان تأیید سازمان غذا و دارو برای سلامت این محصولات تلقی می شود.
  منبع: مهر پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم ورود و خروج ممنوع به کارگردانی و نویسندگی امید آقایی محصول سال 1398 است. یک روحانی به نام حاج آقا به عنوان مسئول عقیدتی یک زندان مشغول به کار است. او در زمانی که با چند زندانی برخورد می‌کند، درگیر اتفاقات جالبی می‌شود که زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، محمدرضا هدایتی، پوریا پورسرخ، علی صادقی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، سعید امیرسلیمانی و سپند امیرسلیمانی در این فیلم مقابل دوربین فرشاد خالقی بازی کردند. ایمان حجت موسیقی متن این فیلم را ساخت و روزبه کلباسی و محمدحسام لواف زاده این اثر را تدوین کردند. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت