Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سردبیر روزنامه رأی الیوم ضمن اشاره تلویحی به استفاده ابزاری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از موضوع فلسطین برای اهداف و مقاصدی که دارد از جمله انتخابات پیش رو تصریح کرد: اقدامات رئیس جمهور ترکیه درباره کشتار مردم غزه از فراخوان تشکیل نشست سران کشورهای اسلامی در استانبول گرفته تا اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و انتقال مجروحان فلسطینی و مداوای آنان، حتی اگر برای جلب افکار عمومی ترکیه و کسب آراء در انتخابات آینده این کشور هم باشد، اقدامی ارزشمند است اما ای کاش سران کشورهای عربی نیز از او درس می گرفتند و به جای سازش با این رژیم ،کمی هم به مسئله فلسطین و قتل عام مردم غزه اهمیت می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عبد الباری عطوان نوشت ما هم با اظهارات رجب طیب اردوغان در لندن  در واکنش به قتل عام فلسطینی ها موافقیم.
وی گفت: تاریخ هرگز اسرائیل و آمریکا را به سبب انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نخواهد بخشید. من هم می گویم تاریخ سران کشورهای عربی را نیز نخواهد بخشید به ویژه کسانی را که میزبان سفارت اسرائیل در کشورشان هستند و در نهان و آشکار با این رژیم اشغالگر سازش می کنند و همچون مردگان در برابر این قتل عام ها سکوت اختیار کرده اند؛ شاید هم آنها در جنایت یهودی سازی قدس اشغالی و انتقال سفارت واشنگتن به این شهر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همدستند.
نکته تأمل برانگیز آن است خواه با رئیس جمهور اردوغان اختلاف یا اتفاق نظر داشته باشیم اما او تنها کسی بود که دوبار خواستار تشکیل فوری نشست سازمان همکاری اسلامی شد. نخست زمانی که ترامپ اعلام کرد قصد دارد تا اواخر امسال سفارت کشورش را به قدس اشغالی منتقل کند و دومین بار هم دیروز بود؛ وی خواستار تشکیل این نشست در روز جمعه آینده شد و به همین منظور با سران کشورهای عربی از جمله پادشاه عربستان و اردن و امیر کویت تماس گرفت.   متأسفانه تحرکات اتحادیه عرب تنها در حد فراخوان برای تشکیل نشست  بررسی این جنایت در سطح نمایندگان این اتحادیه در محل آن بود و سپس به سطح وزرای امور خارجه کشورهای عربی ارتقا یافت اما این امر به مثابه توهین به شهر اشغالی قدس و تحقیر همه ملت های عربی است که برای آن خشمگینند، چرا که اگر یهودی سازی قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت ابدی رژیم اشغالگر سزاوار تشکیل نشست سران کشورهای عربی و تصمیم گیری در حد و اندازه این توهین تاریخی نباشد پس این نشست برای چه چیزی باید تشکیل شود ؟
نشست استانبول که رئیس جمهور ترکیه خواستار برگزاری آن شد سنگ محکی برای ملی گرایی، اسلام گرایی و ناسیونالیسم عربی بسیاری از سران کشورهای عربی خواهد بود. فکر نمی کنم بسیاری از آنها از این آزمون سربلند بیرون بیایند و با مشارکت در این نشست تصمیمات بازدارنده ای درباره اسرائیل و آمریکا اتخاذ کنند چرا که با توجه به دوستی روزافزون و شتابزده آنان با اسرائیل، قدس و مسئله فلسطین در مسائل مورد توجه آنها از جایگاه پایینی برخوردار است.
آرزوی مان بوده و هست که ) کشورهای عربی که در پایتخت خود میزبان سفارت اسرائیل هستند با الگوگیری از آفریقای جنوبی، ایرلند، ترکیه و نروژ در اعتراض به این کشتارها و تقبیح جشن خفت بار افتتاح سفارت آمریکا در قدس، نخستین کسانی باشند که سفرای اسرائیل را اخراج می کنند و سفرای خود را از تل آویو فرا می خواندند.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عطوان اردوغان ترکیه آمریکا قدس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند