Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:04:13 GMT

فعالیت 885 بانوی طلبه یزدی در عرصه پاسخگویی به شبهات

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۶۹۴۸

فعالیت 885 بانوی طلبه یزدی در عرصه پاسخگویی به شبهات

به گزارش ایکنا از یزد، حوزه نوشت: مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: تأسیس مدارس علمیه خواهران در استان یزد و کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است که استان یزد در آستانه چهلمین بهار پیروزی، تأسیس 22 مدرسه علمیه خواهران در تمام شهرستان های استان یزد از مقطع دبیرستان تا کارشناسی، ارشد و دکترا را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود مدارس علمیه خواهران و برداردان درهر منطقه به عنوان یک مرکز فرهنگ ساز و فعال در زمینه نشر معارف دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می رود که بحمدلله هر سال با فارغ التحصیلی بانوان در سطوح کارشناسی، ارشد و دکترا بر تعداد بانوان مبلغ و پاسخگو به مسائل و شبهات اعتقادی، احکام و مشاوره در سطوح مختلف جامعه اعم از آموزش و پرورش، دانشگاهها، مجالس خانگی، هیئات، مراکز فرهنگی و...افزوده می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص آمار بانوان فعال مبلغ در عرصه پاسخگویی بیان کرد: تعداد کل مبلغان فعال مدارس علمیه خواهران استان در حال حاضر 885 نفر در سطح استان یزد که از این تعداد 375 نفر در شهرستان یزد فعالیت دارند.

حسن پور ادامه داد: از مجموع کل مبلغات 714 نفر در زمینه پاسخگویی به شبهات اعتقادی بانوان یزدی، مشاوره خانواده از جمله همسران، فرزندان و ازدواج و نیز به عنوان مربیان حلقه های صالحین در سطح استان یزد فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تنها در بخش پاسخگویی به احکام بانوان و مسائل شرعی 171 نفر بانوی حوزوی در سطح استان فعالند که از این تعداد 74 نفر در شهرستان یزد حضور دارند که همه دارای شماره تماس شخصی در سطح استان برای پاسخگویی هستند و از طریق 23 شماره تماس ثابت مدارس استان هم روزانه در ساعات فعالیت مدارس به سئوالات زنان یزدی در زمینه مسائل شرعی و احکام پاسخ داده می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، برخی مکان های ثابت پاسخگویی در سطح استان یزد را مدارس علمیه خواهران در هر شهرستان، ستادهای نماز جمعه، مساجد(حلقه صالحین)، امامزادگان و بقاع متبرکه در مناسبت های مذهبی، دانشگاهها، مدارس دخترانه، جلسات خانگی، فضای مجازی، برخی بیمارستان های استان از جمله در یزد و میبد و برخی از حسینیه ها برشمرد.

حسن پور گفت: بانوان مبلغ در طول سال به همت مدارس علمیه با هدف ارتقای سطح علمی آنان در دوره های آموزشی امام شناسی، احکام، آشنایی با شبهات جدید و ... شرکت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۳۲۷ در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.   پیش از این رکورد ریکرو ایران با امتیاز ۱۲۹۹ بود که در مسابقات کاپ سنگاپور برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را ۲۸ امتیاز ارتقا ببخشند.

دیگر خبرها

  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چگونه طلبه شویم؟