Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@05:22:15 GMT

از تلاش اروپا برای حفظ برجام حمایت می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۴۰۲

از تلاش اروپا برای حفظ برجام حمایت می کنیم

به گزارش ایسکانیوز، گوترش که در یک کنفرانس خبری مشترک با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا حضور یافته بود، گفت: در جهان خطرناکی زندگی می‌کنیم. برای نخستین بار در دهه های گذشته، نظام منع توسعه، هم در حوزه تسلیحات هسته‌ای و هم در بحث تسلیحات شیمیایی، زیر سوال رفته است.
وی ادامه داد که به عقیده او، وضعیتی مشابه جنگ سرد در جهان حاکم شده، اما دیگر «مکانیسم‌های تعاملی، ارتباطی و کنترلی» آن دوران موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش تصریح کرد: اروپا باید بیش از گذشته متحد، موثر و در صحنه حاضر باشد و به عنوان رکن اصلی چندجانبه گرایی در جهان امروز، کاری کند که صدایش بیشتر شنیده شود.
دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که این سازمان، از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای «حفظ برجام» و «ایجاد جهانی که صلح، امنیت، توسعه پایدار و اقدام آب و هوایی برایش در حکم سنگ بنای فعالیت‌ها و همکاری‌ها باشد» حمایت می‌کند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص خروج آمریکا از برجام، گفت که انتظار ندارد در آینده نزدیک، تحریمی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شود.
پیمان‌شکنی واشنگتن در این توافق بین‌المللی، انتقادهای بسیاری را در هفته‌های گذشته به همراه داشته است.
ایران و اروپا هم اکنون مشغول بررسی امکان تداوم اجرای برجام هستند. تهران بارها گفته است که چنانچه منافعش در توافق تامین نشود، شانسی برای ادامه آن قائل نخواهد بود.

305

سازمان ملل متحد دبیر کل آنتونیو گوترش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دبیر کل آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است

سپهر خلجی امروز با حضور در دانشگاه امیرکبیر با ارزیابی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: کنکور یک مقطع حساس برای داوطلبان و خانواده‌ آنهاست که نتیجه زحمات چند ساله را در این مقطع درک می‌کنند، تمام تلاش سازمان سنجش و دستگاه‌های مربوط، ایجاد شرایطی برای برگزاری آزمون در فضای آرام و مطمئن بود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل برگزاری آزمون با حواشی فراوانی همراه بود، عنوان کرد: آمار و شواهد نشان می‌دهد با تدابیر در نظر گرفته از سوی سازمان سنجش، امسال شرایط برگزاری آزمون به نسبت سال‌های گذشته بسیار مناسب‌تر است.

خلجی گفت: امیدوارم با اعلام نتایج هر یک از داوطلبان به میزانی که تلاش کردند، ثمره کوشش خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد