Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:57:34 GMT

رونق اقتصادي گرمسار نيازمند توسعه ناوگان ريلي است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۷۷۸

رونق اقتصادي گرمسار نيازمند توسعه ناوگان ريلي است

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- توسعه ناوگان ريلي علاوه بر ايجاد مزيت اقتصادي به تکميل زنجيره فروش و رونق کسب و کار در هر منطقه اي مي انجامد و توسعه خطوط ريلي تهران - گرمسار در تکميل زنجيره رونق اقتصادي اين شهرستان استان سمنان بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

به گزارش ايرنا، در فروردين سال 96 قطار حومه اي گرمسار - تهران به طول 114 کيلومتر همزمان با سفر رييس جمهري به استان سمنان به بهره برداري رسيد و براي ساخت ‌و ساز عمراني و زيرساختي اين طرح به ازاي هر کيلومتر ريل 360ميليارد ريال هزينه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مسوولان امر، اعتماد و اطمينان خاطر بيشتر مردم به قطار و ايمني آن از ويژگي هاي حمل و نقل ريلي است و بايد با توسعه خطوط ريلي زمينه استفاده بيشتر مردم از اين خدمات فراهم شود.
ايجاد مزيت رقابتي براي ناوگان ريلي و اتصال شبکه آن به مراکز بزرگ اقتصادي ، تجاري و صنعتي ، مبادي ورودي و خروجي مهم کشور و شبکه هاي بزرگ ريلي منطقه اي و جهاني موجب رونق اقتصادي کشور و منطقه مي شود.
به گفته کارشناسان توسعه ناوگان ريلي در گرمسار به دليل نزديکي اين شهرستان به پايتخت مي تواند به افزايش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان بينجامد.
فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : توسعه ريلي اين شهرستان باعث پيشرفت حمل‌ و نقل پايتخت مي شود و با توجه به نزديکي گرمسار به پايتخت سرعت در روند طرح هاي ريلي و راهي براي تبادل بهتر جمعيت شناور بسيار اهميت دارد.
داريوش طاهري افزود : گرمسار داراي ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه گردشگري سلامت، صنايع و جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي است که اين امکان براي پذيرش جمعيت سرريزي پايتخت وجود دارد و وجود ناوگان ريلي مي‌تواند در توسعه شهر گرمسار مؤثر باشد.
وي بابيان اين که اين شهرستان مي‌تواند در صورت بروز بحران در پايتخت نقش مهمي در سامان‌دهي امور کشور ايفا کند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر طرح جامع اقتصادي گرمسار در حال مطالعه است که با همکاري مسوولان و توسعه ناوگان ريلي مي توان براي کاهش آمار بيکاري در منطقه تلاش کرد.
فرماندار گرمسار ادامه داد : اداره کشور بر پايه پايتخت محوري در درازمدت مي‌تواند باعث ايجاد مشکلات اقتصادي و سياسي شود که اگر اين موازنه در شهرهاي نزديک تهران به‌درستي توزيع شود مي‌تواند از فشار به اقتصاد کشور جلوگيري کند.
طاهري تصريح کرد : راه‌اندازي قطار حومه‌اي گرمسار - تهران يک ظرفيت مهم براي رفع مشکلات کشور محسوب مي‌شود که توسعه آن مي‌تواند معضل ازدحام جمعيت در پايتخت را حل کند.
گرمسار غربي ترين شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کيلومتر مربع و دستکم 70 هزار نفر جمعيت دارد، اين شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامين، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کوير مرکزي محدودمي شود.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحيه صنعتي و چند موسسه آموزش عالي دارد که ظرفيت بيشتري براي تردد به اين شهرستان به ويژه از مرکز کشور را نياز دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

قطار ترانزیتی چند وقتی است که در مرز ترکیه و افغانستان مانده و با وجود آنکه بحث های زیادی برای این قطار صورت گرفته اما هنوز اقدامی برای دریافت مجوز از سوی گمرک برای حمل بار این قطار صورت نگرفته است‌.

پیش از این مرتضی جعفری  معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اعلام کرد : شرکت راه آهن  خواستار ارائه مستندات کنسرسیوم توسعه ملی در رابطه با داشتن مجوزهای لازم برای ورود قطار شده  با بیان این‌که هیچ هماهنگی در‌ جهت در جریان قرار دادن راه‌آهن برای ورود قطار ترانزیتی افغانستان انجام نشده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. با دستور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ورود این ۱۰ واگن موافقت شد، این در حالی است که هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که کنسرسیوم مذکور اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده‌اند، تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که امکان سوء‌استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد،‌ فعلاً راه‌آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است. بهتر است کنسرسیوم به‌جای ادامه دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی از مسیر درست کار را پیش ببرند.

وی همچنین گفت: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان اقتصادی در حال واردات و صادرات بار ترانزیتی هستند. در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است، اما کنسرسیوم توسعه ریلی چون نمی‌خواهد مقررات راه‌آهن را انجام دهد تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی جو را به‌هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

این در حالی است که  شرکت راه آهن هم امروز گفت: علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن ج.ا.ا. در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن ج.ا.ا از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز گمرک را برای ترانزیت واگنهای مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

همچنین ناظر گمرکات خراسان رضوی هم امروز در خصوص این قطار گفته است این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک، نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

حال باید منتظر ماند و دید در خصوص این قطار چه تصمیمی گرفته خواهد شد و آیا گمرک مجوزهای لازم را اعطا می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود