Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:24:34 GMT

رونق اقتصادی گرمسار نیازمند توسعه ناوگان ریلی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۷۸۵۴

رونق اقتصادی گرمسار نیازمند توسعه ناوگان ریلی است

به گزارش ایرنا، در فروردین سال 96 قطار حومه ای گرمسار - تهران به طول 114 کیلومتر همزمان با سفر رییس جمهری به استان سمنان به بهره برداری رسید و برای ساخت ‌و ساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل 360میلیارد ریال هزینه شده است.
به گفته مسوولان امر، اعتماد و اطمینان خاطر بیشتر مردم به قطار و ایمنی آن از ویژگی های حمل و نقل ریلی است و باید با توسعه خطوط ریلی زمینه استفاده بیشتر مردم از این خدمات فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایجاد مزیت رقابتی برای ناوگان ریلی و اتصال شبکه آن به مراکز بزرگ اقتصادی ، تجاری و صنعتی ، مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه های بزرگ ریلی منطقه ای و جهانی موجب رونق اقتصادی کشور و منطقه می شود.
به گفته کارشناسان توسعه ناوگان ریلی در گرمسار به دلیل نزدیکی این شهرستان به پایتخت می تواند به افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان بینجامد.
فرماندار گرمسار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : توسعه ریلی این شهرستان باعث پیشرفت حمل‌ و نقل پایتخت می شود و با توجه به نزدیکی گرمسار به پایتخت سرعت در روند طرح های ریلی و راهی برای تبادل بهتر جمعیت شناور بسیار اهمیت دارد.
داریوش طاهری افزود : گرمسار دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری سلامت، صنایع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که این امکان برای پذیرش جمعیت سرریزی پایتخت وجود دارد و وجود ناوگان ریلی می‌تواند در توسعه شهر گرمسار مؤثر باشد.
وی بابیان این که این شهرستان می‌تواند در صورت بروز بحران در پایتخت نقش مهمی در سامان‌دهی امور کشور ایفا کند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر طرح جامع اقتصادی گرمسار در حال مطالعه است که با همکاری مسوولان و توسعه ناوگان ریلی می توان برای کاهش آمار بیکاری در منطقه تلاش کرد.
فرماندار گرمسار ادامه داد : اداره کشور بر پایه پایتخت محوری در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی شود که اگر این موازنه در شهرهای نزدیک تهران به‌درستی توزیع شود می‌تواند از فشار به اقتصاد کشور جلوگیری کند.
طاهری تصریح کرد : راه‌اندازی قطار حومه‌ای گرمسار - تهران یک ظرفیت مهم برای رفع مشکلات کشور محسوب می‌شود که توسعه آن می‌تواند معضل ازدحام جمعیت در پایتخت را حل کند.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
6026/7339
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اقتصاد کشور اقتصادی و سیاسی بیکاری جاذبه های تاریخی دماوند موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت و زیرساخت های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه ای در سواحل مکران را دارا است . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز دریایی،امکان توسعه و تبدیل شدن آن به یک منطقه راهبردی در سواحل مکران برای پیشبرد اهداف توسعه دریاپایه آماده می شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: با سیاست گذاری در این زمینه می توان گامی مهمی در رونق معیشت و رفاه ساحل نشینان، تحقق راهبردهای اقتصاد دریامحور و نیز توسعه و تکمیل بندر سیریک با هدف رونق بخشی به سواحل مکران برداشت.

 وی افزود: با انجام اقدامات موثر و جذب سرمایه گذاران داخلی در بندر سیریک به عنوان محرک توسعه ای در سواحل مکران می توان  در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه نقش آفرینی کرد.

مدیر بندر شهید باهنر، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش موثر توسعه سواحل مکران در اقتصاد منطقه از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سیریک و فاصله دریایی 50 مایلی آن تا کشور عمان از سوی دیگر، لزوم بسترسازی برای رونق کسب و کار، صادرات و واردات انواع کالا و تسهیل امر تجارت در راستای تاکیدات رهبر انقلاب را از دلایل مهم تبدیل بندر سیریک به مرز مجاز دریایی دانست. 

گفتنی است؛ بندر سیریک در شرق هرمزگان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای برای صادرات و واردات از نظر نزدیکی به بنادر امارات و عمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی