Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در آئین افتتاحییه برنامه های ماه مبارک رمضان در ستاد این سپاه ضمن تبریک ایام فرا رسیدن ایام الله رمضان، عظمت  و فضیلت ماه مبارک و وظائف مومنین را تشریح کرد.

 

حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی با اشاره به اینکه در بین ماههای سال تنها ماه رمضان به "شهر الله" ملقب گشت گفت: با آنکه تمام ماهها، هفته ها، ساعتها و لحظه هااز آن خداست و عالم مخلوقات متعلق به ذات اقدس الهی است، اما فقط ماه مبارک رمضان شهرالله  لقب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با بیان اینکه درجمعه آخر شعبان، حضرت رسول الله(ص) به مردم فرمود "ای مردم اقبال خدا  رو به شما  خواهد کرد در ماهی که نفس هایتان " سبحان الله" و خوابتان "عبادت" است، افزود:  ماه رمضان بواسطه ویژگی " صوم الله"   به  "شهر الله" ملقب شد ، زیرا روزه  و عبادتی در این ماه شکل می گیرد که برای خداست.

 

خطیب توانمند مباحث اخلاق ضمن بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی هیچ عبادتی، حتی نمازی که حد فاصل تشخیص کفر و ایمان است را برای خود  نخواست، اما در باب روزه ، آنرا " الصوم لی" دانست، گفت: نماز موجب یاد خداست و لذا  غفلت از آن  موجب پدیدار گشتن جهنم است، لذا نماز در شبانه روز اتصال یاد خدا در همه لحظه ها است.

 

وی اظهار داشت: خداوند  حج  را که زداینده تکبر  و منیت افراد است رابرای خود ندانست، اما روزه در ماه رمضان را برای خود خواند.

 

حجه الاسلام غلامی یادآور شد: ظاهر روزه تحمل گرسنگی، تشنگی و امساک است که ذاتا دارای فضیلت نمی باشد و باطن آن که رسیدن به خداست مهم و دارای فضیلت است، لذا اهمیت روزه در باطنی است که به لقاء الله ختم شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: ماه رمضان "شهر الله" شد چون "صوم الله" در آن مطرح است، صوم الهی که با عمل صالح  "لقاء الله " شکل می گیرد.

 

این مسئول با بیان اینکه وقتی ماه رمضان  فرا می رسید دعا و نماز پیامبر اسلام(ص) بیشتر از قبل می شد گفت: رسول الله در آستانه این ایام از مردم عظمت اتفاقی را سوال می فرمود که آنان به جنگ و یا وحی  گمان  می بردند، و آنحضرت ادامه می دادند "ماهی فرا می رسد که خداوند  بواسطه عظمت آن ، اهل قبله را مورد بخشش، رحمت و مغفرت قرار خواهد داد".

 

  حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: در اول ماه مبارک رمضان ، رحمت الهی، وسط آن مغفرت الهی و در انتهایش آزادی از جهنم قرار دارد، لذا خداوند برای هر روز آن، یک هدیه  در نظر گرفته  و در آخر این ماه آزادی از آتش جهنم را جایزه مومنین روزه دار قرار داده است.

 

وی با اشاره به رویدادی در زمان پیامبر (ص) و ذکر سه "آمین" ایشان در بالا رفتن از هر پله منبر و سوال مردم در چرایی این واژه  بیان داشت:  در پله اول جبرئیل دعا فرمودند " بینی آنکس بخاک مالیده باد که پدر و مادرش را درک کرده اما وارد بهشت نشود" و پیامبر (ص) آمین گفتند.

 

این مسئول ادامه داد: وقتی پیامبر به پله دوم رسید جبرئیل دعا فرمود" بینی آنکس بخاک مالیده باد که ماه رمضان را درک کرده اما نتواند وارد بهشت شود و در پله سوم جبرئیل دعا کردند بینی آنکس بخاک مالیده شود که نام پیامبر اسلام(ص) حضرت محمد صلی الله علیه را بشنود اما صلوات نفرستد" .

 

حجه الاسلام غلامی عنوان داشت:  صلوات از نظر اعتقادی توحید، معاد، نبوت و امامت دارد و دعایی مستجاب است گرچه ذکر ادعیه دیگر حتی در صورت عدم استجابت دارای فضیلت بوده و در قیامت مجموع دعا های اجابت نشده  ثواب مومن به حساب می آید به گونه ای که آنوقت انسانها آرزو می کنند ای کاش هیچ دعایشان در دنیا اجابت نمی شد تا در قیامت به کمکشان می آمد!

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه قران حقانیت خداست و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه  حقانیت عترت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)، درباره فضیلت ماه رمضان از منظر امام زین العابدین(ع) در دعای 44 صحیفه سجادیه گفت: امام علیه السلام در این دعا می فرماید" خدایا به من الهام کن شناخت فضیلت ماه رمضان  و حرمت این ماه را " زیرا تا انسان چیزی را نشناسد نمی تواند حق آنرا ادا کند.

 

 خطیب  مباحث اخلاق افتتاحیه ماه مبارک رمضان در سپاه مازندران تاکید کرد: ماه رمضان ماه مسابقه برای کسب خوبیهاست و اگر فضیلت ماه خدا شناخته شود درک آن ماه بهتر خواهد بود .

 

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با تاکید دوباره به اینکه نفس انسان در ماه مبارک رمضان سبحان الله  و اعمال آن مغفرت  دارد افزود: ماه رمضان المبارک دارای حرمت است و  حرمت شکنی  مهمانی خدا از ویران سازی  کعبه بدتر است.

 

وی با اشاره به اینکه  سیره ائمه (ع) به گونه ای بود که در انتظار ماه مبارک رمضان بوده  و از آن استقبال می کردند گفت: هیچ ماهی به اندازه ماه رمضان دعا  و مناجات  ندارد لذا دعایی که توام با عمل در مسیرش باشد، چاره ساز و مشکل گشای بندگان خداست.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش رحمت الهی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بارش باران که از دیروز در استان همدان آغاز شد و همچنان به صورت پراکنده تداوم دارد، باعث طراوت طبیعت این استان شده است. 

روح الله زاهدی کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: فردا سه شنبه بارش خفیف باران در استان و پس فردا چهارشنبه آسمان استان تا پایان هفته صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • بارش باران رحمت الهی در بام
  • خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش رحمت الهی