Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@23:09:23 GMT

عرضه زولبیا و بامیه به قیمت پارسال در ۱۵۰ واحد صنفی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۸۱۲۰

عرضه زولبیا و بامیه به قیمت پارسال در ۱۵۰ واحد صنفی

در حالیکه رئیس اتحادیه دارندگان قنادی از افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار خبر داده، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ۱۵۰ واحد صنفی داوطلب شده‌اند این شیرینی پر مصرف در ماه رمضان را به نرخ سال گذشته (کیلویی ۱۲ هزار تومان) بفروشند.

ایران آنلاین / زولبیا و بامیه شیرینی پرطرفدار ماه رمضان است که از هر مغازه و فروشنده ای می‌توان آن را خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول پرمصرف در بازار ماه رمضان مانند دیگر محصولات اساسی در برنامه دولت برای تنظیم و کنترل بازار قرار گرفته است و پیش از این نیز علی بهره‌مند - رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، ‌شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی - از افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار خبر داده و گفته بود که نرخ مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای فروش در ماه رمضان ۱۴ هزار تومان است.

وی علت افزایش قیمت این محصول را افزایش قیمت مواد اولیه از جمله تخم‌مرغ و روغن مطرح کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که علی فاضلی - رئیس اتاق اصناف ایران - گفت: در زمینه‌ زولبیا و بامیه برای تدارک ماه مبارک رمضان همه تلاش خود را کردیم تا هیچ افزایش قیمتی ایجاد نشود. در این راستا ۱۵۰ بنگاه صنفی مکلف شدند این محصول را بدون افزایش قیمت و به نرخ سال گذشته در بازار پایتخت عرضه کنند که البته در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز همین سیاست‌گذاری در حال اجراست.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که ۱۵۰ بنگاه صنفی تولیدکننده زولبیا و بامیه به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کرده‌اند، ادامه داد: سیاست ثابت نگه داشتن و تنظیم بازار زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان در حالی در دستور اجرا قرار گرفته است که همه مواد اولیه مورد نیاز تولید این شیرینی به ویژه روغن و تخم‌مرغ به عنوان اساسی‌ترین و اصلی‌ترین مواد اولیه برای تولید زولبیا و بامیه با افزایش قیمت مواجه شده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات