Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:14:30 GMT

ابلاغ دستورالعمل مراقبت های حمایتی بیماران مبتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۸۸۳۸

ابلاغ دستورالعمل مراقبت های حمایتی بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر قاسم جان بابایی در نخستین دوره آموزش مهارتی حرفه ای مراقبت های حمایتی و تسکینی با بیان اینکه سرطان یکی از بیماری های غیرواگیر مهم است و یکی از جنبه های مهم مدیریت سرطان، مراقبت های حمایتی و تسکینی است، اظهارداشت: هدف از مراقبت های تسکینی این است که در کنار درمان های رایج بتوانیم کیفیت زندگی بیماران را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: درخصوص مراقبت های تسکینی، دیدگاه های زیادی وجود دارد، اما دیدگاه ما این است که از ابتدای تشخیص سرطان، تیم مراقبت های تسکینی در کنار تیم درمان های رایج انکولوژیست، حضور داشته باشد و مشکلات بیماران را بر طرف کند و این مراقبت ها، خاص بیماران انتهای حیات نیست.  
 
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماران مبتلا به سرطان دچار مشکلات جسمانی عمده ای هستند، اما توجه به مسائل روانی، تغذیه و حمایت های مددکاری اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: برای اینکه مراقبت های تسکینی به بیماران ارائه شود، به زیرساخت مناسب، وجود دستورالعمل ارائه خدمات و نیروی انسانی توانمند نیاز است.  
 
وی در خصوص زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات تسکینی به بیمار گفت: مراقبت های حمایتی و تسکینی را در شرایط مختلف می توان ارائه داد اما از بین تمام موارد، ارائه خدمات سرپایی در مراکز جامع سرطان و خدمات در خانه (Home Care) انتخاب بهتری است، چرا که هم بیماران معمولی و هم بیماران انتهای حیات را می توان پوشش داد، البته گاهی بیماران برای کنترل عوارض (و نه مراقبت های انتهای حیات) نیازمند خدمات بستری هستند که باید تلاش کنیم از ظرفیت تخت های موجود استفاده کنیم و امیدواریم در مراکز سرطانی که در آینده تاسیس و به بهره برداری می رسد، بتوانیم بخش هایی برای ارائه خدمات بستری نیز داشته باشیم.  
 
دکتر جان بابایی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت استاندارد خدمات تسکینی سرپایی، آیین نامه تاسیس مراکز سرپایی حمایتی تسکینی  آماده شده و به زودی ابلاغ خواهد شد، درخصوص دستورالعمل های ارائه خدمات حمایتی و تسکینی توضیح داد: به منظور ارائه خدمات حمایتی و تسکینی به بیماران، دستورالعمل مراقبت های تسکینی نیز آماده شده است و به زودی ابلاغ می شود.  
 
معاون درمان وزارت بهداشت به اهمیت نیروی انسانی توانمند در حیطه مراقبت های حمایتی و تسکینی اشاره کرد و گفت: برای این منظور "دوره آموزش مهارتی حرفه ای مراقبت های حمایتی و تسکینی" طراحی شده و مجوز آن نیز از معاونت آموزشی وزارت بهداشت کسب شده است، همچنین درسنامه های این دوره با کمک اساتید دانشگاه تدوین شده و در این دوره مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر 4299272

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران سرطانی سرطان وزارت بهداشت وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو سرطان تعرفه های پزشکی سازمان نظام پزشکی ژنتیک دیابت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علی اصغر پیوندی افسردگی بیماری های قلبی و عروقی پزشکان کمیسیون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد