Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شرایط جدید پیش آمده برجام پس از خروج آمریکا از این توافق گفت:‌ نمایندگان مجلس نگران هستند که مبادا دولت در ادامه کار برجام بعد از خروج آمریکا در مذاکره با اروپایی‌ها نظام را در مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما شاهد بودیم پنهان کاری دولت در روند اجرای برجام بودیم و مذاکرات در این باره از دید نمایندگان مخفی بود و نگرانی ما از این موضوع است که در ادامه کار و در جریان مذاکرات با اروپایی‌ها نیز شاهد این پنهان‌کاری‌ها باشیم.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: دولت بدون دلیل و مجوز از مجلس و نهادهای بالادستی، مذاکره با اروپایی‌ها را بعد از خروج آمریکا از برجام شروع کرده، در حالی که دلیلی هم برای شروع این مذاکرات وجود نداشته و به فرض هم اگر دولت مجوزی برای شروع این مذاکرات داشته باشد نباید پنهان‌کاری کند. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌ رفتار امروز اروپایی‌ها با کشور ما یک رفتار به گونه‌ای نیست که ما فکر کنیم اروپایی‌ها در جایی نسبت به ما صداقت داشتند و یا مستقل از آمریکایی‌ها تصمیمی گرفته‌اند، ما کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را دشمن گفتمان خودمان می‌دانیم.

وی افزود:‌ همانطور که آمریکا دشمن گفتمان ما بود و از همان ابتدا مشخص بود که تأمین مصالح گفتمان ما از طریق گفت‌وگو با این دشمن یک توهم است، کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان هم دشمن ما هستند و تمامی ظرفیت‌های خودشان را در مقابله با گفتمان ما به کار گرفته‌اند و مطمئناً همان نتیجه‌ای که در ارتباط با 1+5 حاصل شد و به کشور ضرر و آسیب رساند و ضررهای مالی، اعتباری و فرهنگی زیادی را به کشور ما تحمیل کرد، مذاکره با این سه کشور اروپایی نیز قطعا چنین نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت. 

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این حرف‌ها حرف‌های کسانی است که روزی به عنوان دلواپسان مورد عتاب و خطاب قرار می‌گرفتند، اما امروز نشان داد که این دلواپسان به معنای واقعی کلمه، دلواپس از دست رفتن حقوق کشور بودند و شرایط پیش آمده امروز نشان داد این دلواپسی یک دلواپسی منطقی بوده است. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌همان کسانی که در زمان مذاکرات برجام نگران کشور بودند، باز هم نگرانی خود را از مذاکره با اروپایی‌ها اعلام می‌کنند و مذاکره با این سه کشور اروپایی (فرانسه،‌ انگلیس و آلمان) از چاله به چاه افتادن است و با توجه به وقت‌کشی‌های اروپایی‌ها، خسارات و ضررهای سنگینی را برایمان به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سنگین‌تر از ضررها و زیان‌های مالی و اقتصادی برجام برای کشور ما، خسارات فرهنگی آن است،‌ ما کشوری بودیم که همیشه در مقابل منطق تواضع داشتیم،‌اما در مقابل ظلم می‌ایستیم، اما آنچه که توسط برجام بر ما تحمیل شد این بود که مردم ما در مقابل ظلم نایستند و در برابر ظالم باید سر تسلیم فرود آورد و این بدترین آسیب ما در برجام بود. 

وی افزود:‌ شکست برجام از ابتدا روشن بود و ما نباید در مقابل ظالم سر تسلیم فرود بیاوریم و مشخص بود که آمریکا ظالم است و امروز هم روشن است که این سه کشور اروپایی ظالم هستند کما این مسئول سیاست خارجی اروپا در اظهارات اخیرش اعلام کرده که ما اختلافات زیادی را با ایران داریم و این حرف‌ها زمینه‌ای است که فردا کشور را در یک آسیب دیگر قرار می‌دهد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ راه نجات ما رفتن به سمت اقتصادی مقاومتی و اعتماد به جوان‌هاست، همانطور که جوانان در دوران دفاع مقدس مسائل جنگ را به پیش بردند و کشور را به پیروزی رساندند، امروز هم باید به جوانان میدان داد تا امور کشور را در دست گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه