Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار اقدامات عملی سازمان همکاری اسلامی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی در توقف جنایاتش علیه مردم فلسطین شد و عادی سازی روابط با این رژیم را خیانت به فلسطینی ها برشمرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نشست سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل، عصر روز چهارشنبه 26 اردیبهشت 97 در نیویورک و با موضوع بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین به ویژه غزه، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود، با اشاره به هفت دهه جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض حقوق بشر و سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت ها، اظهار داشت: این روزها به مناسبت «روز نکبت» و هفتادمین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، متاسفانه شاهد سرکوب شدید تظاهرات مسالمت آمیز مردم فلسطین در غزه از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی هستیم که متاسفانه منجر به وقوع قتل عام دیگری از سوی این رژیم سرکوبگر شده است.

خوشرو افزود: رژیم صهیونیستی از 30 مارس گذشته تاکنون 111 فلسطینی را شهید و 10 هزار نفر را مجروح کرده است و تنها در روز دوشنبه 14 ماه می 2018 ، بیش از 60 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 2500 نفر مجروح شده اند. همزمان با این جنایت ها و کشتار، در همان روز نتانیاهو و مهمانان او سرگرم جشن انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به بیت المقدس بودند و این یک روز شرم آور برای جهان اسلام بود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی باید منعکس کننده صدای امت اسلامی باشد و انتظار ملت ها این است که این سازمان اقدامات عملی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل در توقف این جنایت ها علیه فلسطینیان، اتخاذ کند.

نماینده ایران از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا با بسیج تمامی امکانات، در جهت اتخاذ اقدامات مناسب در حمایت از مسئله فلسطین تلاش کنند.

خوشرو هرگونه تلاش از سوی برخی اعضای سازمان همکاری اسلامی در به رسمیت شناختن و عادی سازی رابطه با رژیم اسرائیل را خیانت به برادران و خواهران فلسطینی و تشویق این رژیم در ادامه جنایت و اشغالگری خواند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با محکومیت جنایت های صورت گرفته علیه ملت مظلوم و بیگناه فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت، از مبارزات مشروع آنها جهت برخورداری از آزادی، استقلال و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی غلامعلی خوشرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی کند.

وی تأکید کرد: مشغله ما به عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می کنند.

کد خبر 6082159

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی پیامی روشن برای همه دارد