Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:31:58 GMT

کاربرد لیمو ترش

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۹۷۳۱

کاربرد لیمو ترش

دراین مطلب آمده است: لیمو ترش کاربردهای زیادی دارد که در زیر به آن اشاره شده است: محافظت از میوه و سبزی: با آبلیمو می توانید برش های میوه و سبزی را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید.
پاک کننده چند منظوره: برای تمیز کردن آینه ها، پنجره ها و روی میزها می توانید از مخلوط آب لیمو و آب معمولی در یک بطری اسپری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اضافه کردن یک فنجان آب لیمو به لباس شویی، لباس های سفیدتان رو بدون سفیدکننده شیمیایی روشن کنید.
بهبود لکه های پوست: آب لیمو سرشار از ویتامین C است که حتی می تواند رنگ پوست شما را روشن کند. آب لیمو را به پوست بمالید و اجازه دهید به مدت 5 تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند.
سفید کردن دندان ها: در یک کاسه کوچک، جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید تا حباب ایجاد شود. با استفاده از یک اسفنج پنبه ای این ترکیب را به دندان ها بزنید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه روی دندان بماند سپس با مسواک به آرامی دندان ها را بشویید.
تسکین گلودرد: غرغره با آب لیمو یا افزودن آن به چای داغ، یک راه عالی برای تسکین التهاب گلو است. لیمو یک ضد باکتری قوی برای خلاصی گلو از شر هرگونه باکتری است.
رفع بوی نامطبوع: عطر لیمو می تواند به سرعت بوی نامطبوع خانه را برطرف کند. برای این کار لیموها را بجوشانید تا یک خوشبوکننده بدون سم تهیه کنید. اگر بوی بد آشپزخانه برایتان معضل شده است، با گذاشتن پوست لیمو کنار زباله ها و مالیدن لیمو روی اقلام چوبی آشپزخانه مانند کابینت ها از شر این بو خلاص شوید.
مراقبت از پوست: برای داشتن یک ماسک صورت دست ساز، لیمو و عسل را باهم مخلوط کنید. ویتامین C موجود در لیمو پوست شما را روشن خواهد کرد، همچنین عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با نرم و مرطوب کردن پوست مانع از ایجاد آکنه و جوش می شود.
درمان تهوع: آب لیمو حاوی پتاسیم است که در جلوگیری و بر طرف کردن این عارضه کمک می‌کند. برای تسکین فوری حالت تهوع، آبلیمو را با کمی شکر مخلوط کنید و بیاشامید.
8006**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 پنبه پوست زباله ماسک میوه و سبزی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آباده گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان از ابتدای اسفند پارسال در مدارس ابتدایی این شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن کرم نژاد افزود:  تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این طرح مشارکت کرده اند.

او با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: فلوراید تراپی یک روش مهم در حفاظت و تقویت دندان‌های کودکان است که این روش شامل استفاده از وارنیش فلوراید به عنوان یک ماده ضد پوسیدگی به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش ۵۰ درصدی خطر پوسیدگی دندان می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟