Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد شدید و طوفان در شمال این استان خبرداد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: وزش باد شدید و طوفان با سرعت فعلی 67 کیلومتر بر ساعت در شمال استان سیستان و بلوچستان جریان دارد که تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت و سرعت وزش باد تا 90 کیلومتر بر ساعت نیز پیش‌بینی می‌شود که باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت دمای هوا در شمال استان تا اوایل هفته آینه 2 تا 3 درجه کاهش خواهد داشت.

ملاشاهی عنوان کرد: امروز هم در شمال و ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط غرب سواحل ، احتمال بارندگی پراکنده وجود دارد.

ملاشاهی تصریح کرد: برای نواحی و نوار مرزی شرق استان گرد و غبار کمتری پیش بینی می شود.

کارشناس‌هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان عمان گرد و غبار وزش باد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت

طوفان‌های شدید و باران‌های سیل‌آسا که سراسر جنوب چین را درنوردیده است، دست کم چهار نفر را به دلیل بالا آمدن آب در شهرهای اطراف رودخانه مروارید گوانگجو به کام مرگ کشاند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شینهوا گزارش داد که تا روز دوشنبه، حدود ۱۱۰ هزار نفر در سراسر این استان تخلیه شده‌اند، در حالی که ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر در پناهگاه‌های اضطراری به سر می‌برند. دولت اعلام کرد که گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ، در ماه آوریل بارندگی کلی ۶۰.۹ سانتی‌متری را ثبت کرده است که بالاترین میزان بارندگی ماهانه از زمان ثبت رکورد در سال ۱۹۵۹ است.

گرمای جهانی احتمال بارش شدید باران و سیل فاجعه‌بار را افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرد که سه نفر در شهر ژائوکینگ و یک امدادگر در شهر شائوگوان جان باختند. این دو شهر در استان گوانگدونگ از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را از باران‌های سیل‌آسا متحمل شده‌اند که از اواخر هفته گذشته آغاز شده است. فیلم‌های دوربین مداربسته تلویزیون دولتی نشان می‌دهد که امدادگران در قایق‌های لاستیکی ساکنان را از خیابان‌های و مناطق مسکونی که آب‌گرفته شده تخلیه می‌کنند.

سیل همچنین استان جیانگشی را تحت تأثیر قرار داده است به‌طوری که ۱۵۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی را از بین برده و بیش از ۴۱ میلیون یوان (۵.۷ میلیون دلار) خسارت مالی به بار آورده است.

گوانگدونگ که زمانی «صحنه کارخانه جهان» نامیده می‌شد، مستعد سیل‌های تابستانی است. از روز پنجشنبه، گوانگدونگ تحت تأثیر بارندگی‌های شدید، پایدار و گسترده غیرمعمول قرار گرفته است و طوفان‌های قدرتمند شروع زودتر از حد معمول فصل سیل سالانه این استان در ماه‌های می و ژوئن را آغاز کرده است. سیل در بعضی از روستاهای این منطقه پس از نابودی مزارع برنج و سیب‌زمینی به طبقه دوم خانه‌ها رسیده است.

چندین رودخانه اصلی، آبراه‌ها و مخازن آب در این شهر سرریز شده‌اند و مقامات می‌گویند که سطح آب «به طور خطرناکی بالا» است. بیش از ۸۰ خانه یا فروریخته یا به شدت آسیب دیده‌اند که منجر به خسارت مستقیم اقتصادی نزدیک به ۱۴۰ میلیون یوان (۲۰ میلیون دلار) شده است.

دانشمندان می‌گویند که رویدادهای آب و هوایی در چین به دلیل گرم شدن کره زمین شدیدتر و غیرقابل پیش‌بینی شده است و بارندگی‌های بی‌سابقه و خشکسالی اغلب همزمان دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

کد خبر 747089

دیگر خبرها

  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • تداوم رگبارهای بهاری در سیستان و بلوچستان
  • تداوم رگبارهای بهاری همراه با وزش باد در استان
  • تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان / کاهش دما در نوار شمالی کشور