Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مواد پروتئینی آذربایجان شرقی توسط عشایر تولید می‌شود گفت: این در حالی است که جمعیت عشایر استان حدود ۲ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی است. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سیدمحمدحسن آل هاشم صبح امروز در جلسه شورای عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 20 درصد مواد پروتئینی آذربایجان شرقی توسط عشایر تولید می‌شود اظهار داشت: این در حالی است که جمعیت عشایر استان حدود 2 درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار دام عشایر آذربایجان شرقی در قشلاق 750 هزار رأس و در ییلاق 1 میلیون و 500 هزار رأس است افزود: عشایر استان سالانه تولید کننده 113 هزار تن گوشت قرمز 34 هزار تن شیر هستند. 

آل هاشم ادامه داد: در زمینه صنایع دستی هم سالانه 38 هزار متر مربع انواع قالی، ورنی، قالیچه و... توسط عشایر، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی، جمعیت عشایر را در قشلاق، بیش از 43 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت عشایر استان در مناطق ییلاقی با کوچ از استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی به بیش از 70 هزار نفر می‌رسد.

وی رویداد گردشگری تبریز 2018 را فرصت مناسبی برای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری عشایر آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: گردشگری مناطق عشایری توسعه می‌یابد تا گردشگران بتوانند با شرکت در آیین‌های سنتی و بومی با آداب و رسوم این مناطق و طبیعت بکر ییلاق آشنا شوند.

بر اساس این گزارش، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه عشایر ظرفیت بزرگی برای انقلاب و نظام محسوب می‌شود، افزود: باید با بررسی مشکلات این قشر، به دنبال رفع موانع عشایر باشیم.

انتهای پیام/م

R7887/P1486/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی

دریافت 66 MB

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تولید مس کاتد، از مهم‌ترین زنجیره‌های تکمیل فرآیند استخراج، استحصال و تولید مس در مجتمع مس سونگون است.

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از این طرح که مشتمل بر ۶ کارخانه و از نظر وسعت و عظمت کار به مثابه شهرک صنعتی کوچکی است، اعلام کرد که به نتیجه رسیدن همه اقدامات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در مجتمع مس سونگون، منوط به تکمیل این طرح بر اساس جدول زمانبندی اعلامی از سوی پیمانکار است.

رحمتی در این بازدید ضمن حضور در محل ساختمان‌های احداث شده و در دست احداث طرح تولید مس کاتد، با جمعی از مهندسان و کارگران شاغل در آنجا گفت و گو کرد.

کد خبر 6084443

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی