Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@02:10:40 GMT

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل در کلات

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۹۹۹۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،فرماندارکلات اعلام کرد:سيل 100 ميليارد ريال به كلات خسارت زد.
فرماندار كلات گفت: بررسى هاى صورتگرفتــه در بخش هاى مختلــف حكايت از آندارد كه بارندگى و ســيل هفتــه جارى در اينشهرستان حدود 100 ميليارد ريال خسارت بهبار آورده است.
سيد اصغر علوى تبار اظهار كرد: بيشترين اين خســارات به ترتيب به حوزه هاى كشــاورزى،زيرساخت هاى شهرى، راه و آب و فاضلاب وارد آمــده اســت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وى افــزود: مديريت جهادكشــاورزى كلات آســيب وارده به اين بخش را 70 ميليارد ريال برآورد كرده كه شاملتخريب 13 كيلومتر كانال آب، ســه كيلومتر لوله انتقال آب، 150 هكتار باغ گردو، 10واحد دامدارى، 30 دهانه آبگير و اتلاف 70 رأس دام سبك است.
وى گفت: شهردارى نيز ميزان خسارت هاى وارده به جداول، آسفالت، ديوار ساحلى، پلو نيز خرابى هاى ناشى از آبگرفتگى معابر را حدود 20 ميليارد ريال اعلام كرده است.
فرماندار كلات اظهار كرد: بارش هاى اخير 8و نیم ميليارد ريال خسارت نيز به حوزه راهدارىو حمل و نقل جاده اى اين شهرستان در محورهاى كلات - درگز و مسيرهاى روستايىسنگ ديوار، بابارمضان، گرو، خشت، سينى و آقداش، قره سو، بابافرجى و نفطه وارد آوردهاســت. علوى تبار خسارات سيل به خطوط آبرسانى شهر كلات را نيز 5 ميليارد ريالاعلام و بيان كرد: ســيل به 350 متر شبكه اصلى و فرعى، 56 فقره انشعاب و كاورهاىخط انتقال آسيب رسانده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارش خبر خبرگزاری صدا سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر