Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@02:19:38 GMT

ضیافت هنر همراه با ضیافت رمضان در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۰۲۶۳

ضیافت هنر همراه با ضیافت رمضان در پایتخت

به گزارش پارس نیوز، 

ضیافت الهی آغاز شده است و مردم خود را برای یک ماه روزه داری آماده می کنند.

عده ای ماه رمضان را فرصتی برای انجام اقدامات ارزشمند می دانند و عده ای که کم طاقت تر هستند کارهای خود را سبک تر می کنند. در این میان عده ای هم هستند که همزمان در دو مهمانی حضور می یابند.

یکی از این مهمانی ها، ضیافتی است که به میزبانی خالق زیبایی ها به مدت یک ماه برگزار و مردم بر سر سفره کرامتش می نشینند و دیگری، مهمانی است که دوستداران هنر و زیبایی پایان هرهفته در نگارخانه های شهر برپا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفیق این دو مهمانی با یکدیگر روح را جلا می دهد.

در هفته پایانی اردیبهشت ماه و آغاز ماه مبارک رمضان از نمایشگاه های زیر دیدن کنید:

گالری نگاه: نمایشگاه نقاشی آثار آرش لاهیجی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 8 خردادماه

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی آثار فرانک محبی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

گالری خط سفید: نمایشگاه گروهی نقاشی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 7 خردادماه

گالری هما: نمایشگاه نقاشی آثار سمیه شاهمرادی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 8 خردادماه

گالری سلمان: نمایشگاه عکاسی آثار رخساره اخوت از تاریخ 28 اردیبهشت تا 3 خردادماه

گالری آ: نمایشگاه چیدمان آثار افشین چیذری از تاریخ 28 اردیبهشت تا 9 خردادماه

نگارخانه احسان: نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

نگارخانه نگر: نمایشگاه نقاشی آثار آیدا بیابانگرد از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

گالری ثالث: نمایشگاه نقاشی آثار علیرضا میرزارضایی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

نگارخانه هوم: نمایشگاه نقاشی آثار لاله شمسی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 23 خردادماه

گالری آتبین: نمایشگاه نقاشی آثار آرش امدادیان از تاریخ 28 اردیبهشت تا 8 خردادماه

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی و ویدئوآرت از تاریخ 28 اردیبهشت تا 11 خردادماه

گالری بهار خانه هنرمندان: نمایشگاه عکاسی آثار اسحاق آقایی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

نگارخانه گل نرگس: نمایشگاه گروهی عکاسی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

گالری ایده: نمایشگاه نقاشی های مهدی ساروخانی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 3 خردادماه

نگارخانه گویا: نمایشگاه گروهی نقاشی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 10 خردادماه

گالری دنا: نمایشگاه طراحی و نقاشی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 2 خردادماه

گالری ایوان: نمایشگاه گروهی نقاشی از تاریخ 28 اردیبهشت تا 11 خردادماه

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پایتخت ماه رمضان پارس نگارخانه پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید

به گزارش «تابناک» به نقل از هنر آنلاین، این سریال روایتی حول محور یکی از مرموزترین افراد تاریخ بشر تحت عنوان حسن صباح که شاید بتوان او را پایه‌گذار نخستین سازمان اطلاعاتی تاریخ به شمار آورد را روایت می‌کند که پایگاه اصلی و نمادین آن‌ها در قلعه الموت قرار داشت و اقداماتی انجام داد که برای قرن‌ها منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، اما رسانه‌های عرب زبان بر این سریال تاریخی نقد وارد کرده‌اند.

در سریال «الحشاشین» که ماه رمضان منتشر شد، گویش محاوره‌ای که شخصیت‌های سریال به آن صحبت می‌کردند، انتقاد‌های بسیاری را برانگیخت؛ چراکه سریال تاریخی بوده و زبان شخصیت‌ها باید عربی فصیح و کلاسیک می‌بود. در این راستا، تعدادی از بازیگران جامعه هنری مصر نیز این اثر را مورد انتقاد قرار دادند.

سمیحه ایوب، هنرمند و بازیگر، در همین زمینه گفت: عربی کلاسیک بهترین زبان در آثار تاریخی است تا نسل‌های کنونی آن زبان را درک کنند.

او همچنین به جای خالی عربی فصیح اشاره کرده و گفته است در آثار هنری نزدیک به ۱۵ سال است که از این زبان استفاده نمی‌شود و مردم دیگر به آن عادت ندارند.

مجدی احمدعلی، کارگردان مصری نیز عنوان کرد: انتقاد برخی از افراد به استفاده نکردن از عربی فصیح با توجه به تاریخی بودن این سریال طبیعی است و به نظر من ممکن است تکیه بر زبان عربی، عمدی از سوی سازندگان اثر باشد تا بیشترین مخاطب را همراه کنند.

محمد فاضل، کارگردان دیگری با اشاره به سریال الحشاشین، اظهار کرد: این اولین اثر تاریخی نیست که به گویش محاوره‌ای تکیه می‌کند، چراکه پیش از آن سریال‌های زیادی ساخته شده است، اما مهم‌ترین نکته این است که کار به خوبی ارائه و اطمینان حاصل شود که پیام آن بر مخاطبان تأثیر می‌گذارد.

طارق الشناوی، منتقد سینما نیز گفت: ما از دهه ۱۹۶۰ قوانینی را به ارث برده‌ایم که آثار تاریخی و مذهبی به زبان عربی فصیح یا کلاسیک ارائه می‌شود که این منطقی نیست. البته این در حالی است که «ریدلی اسکات ناپلئون را به انگلیسی ارائه کرد، هرچند او یک شخصیت فرانسوی است».

پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب

رسانه‌های عرب زبان مسئله دیگری که در مورد نمایش ماه رمضان مطرح شد را میزان دقت و اعتبار تاریخی و نقض برخی آثار با حقایق رخ داده خواند.

وجیهه عبدالرحمن، بازیگر، در رابطه با این موضوع گفته است که درام تاریخی متأسفانه ذهن بینندگان را با ابطال‌هایی که آزارش می‌دهد، آشفته کرده است و اگر فیلمنامه‌نویس حق داشته باشد با رمان اجتماعی، پلیسی یا عاشقانه بازی کند، حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، به خصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است، همانطور که این امر در سریال الحشاشین (قاتلان) واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.
پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آن‌ها فیلم‌نامه‌ها را از بین رویداد‌هایی برمی‌گزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیان‌شان را ستایش می‌کند و این قطعاً به نفع درام نیست.

بدون تاریخ، بدون تفسیر

او معتقد است عوامل این فیلم تمایلی به پایبندی به حقایق و آنچه کتاب‌های تاریخی روایت می‌کنند، ندارند؛ چراکه برخورد نمایشی با آثار ادبی و تاریخی، فیلمنامه نویس و کارگردان را مجبور می‌کند تا جزئیات زیادی را به آن اضافه کند و این امر ممکن است برتر از اثر ادبی باشد.

همچنین رسانه دیگری عنوان کرده است: سریال «الحشاشین» در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است، همچنین در این سریال تلاش چندانی برای تفسیر تاریخ نشده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • اعلام زمان امتحانات نوبت دوم متوسطه اول
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد