Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@07:02:38 GMT

برای جایگزینی توتال با سی.ان.پی.سی چین آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۰۷۶۶

برای جایگزینی توتال با سی.ان.پی.سی چین آماده‌ایم

وزیر نفت گفت: طبق قرارداد، در صورتی که «توتال» فرانسه از فعالیت در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی کنار برود شرکت «سی.ان.پی.سی» چین جایگزین آن می‌شود.

بیژن زنگنه، در حاشیه امضای موافقتنامه بین المللی توسعه میدان نفتی کرنج با کنسرسیوم بین المللی پرگس، ادامه داد: توتال اعلام کرده است اگر امریکا مجوز معافیت توتال از تحریم ها را صادر نکند بر اساس قرارداد، فرآیند خروج از قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: سی.ان.پی.سی چین در صورت جایگزینی، سهام توتال را در اختیار می‌گیرد.

زنگنه ادامه داد: در صورت خروج طرف چینی از قرارداد نیز شرکت پتروپارس ایران باقی می ماند.

مبالغ هزینه کرد توتال بازپرداخت نمی‌شود

وزیر نفت اعلام کرد: برای خروج توتال از قرارداد جریمه‌ای وجود ندارد اما مبلغی که توتال تاکنون در این قرارداد هزینه کرده است تا زمان اجرای کار، بازپرداخت نمی‌شود.

وی درباره قرارداد با شرکت پرگس نیز گفت: با مسوولان پرگس درباره اجرای این قرارداد و تامین فاینانس مذاکره کردیم که آنها اعلام کردند از چه محل‌هایی می توانند پول را تامین کنند. بر اساس صحبت‌هایی که شد، بابت اینکه نتوانند (این قرارداد را) اجرا کنند نگرانی ندارم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏

 
به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، شرکت نفت عربستان، آرامکو، امروز رسما ‌‏قراردادی چهار ساله با فیفا امضا کرد و به‌عنوان شریک تجاری اصلی ‌‏فیفا در حوزه انرژی معرفی شد. ‏

آرامکو به این ترتیب حق تبلیغات به‌عنوان اسپانسر اصلی در جام ‌‏جهانی ۲۰۲۶ و همچنین جام جهانی زنان ۲۰۲۷ را به دست آورد. ‏

قرارداد چهارساله امروز بین فیفا و آرامکو تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد. در ‌‏بیانیه‌ای که توسط دو طرف منتشر شده علت این همکاری تعهد به ‌‏ابداع و توسعه تاکید شده است. آرامکو و فیفا اعلام کردند قصد دارند ‌‏با استفاده از قدرت و جذابیت فوتبال، فعالیت‌های اجتماعی مختلفی ‌‏را در گوشه و کنار دنیا سازمان بدهند. ‏

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بعد از امضای قرارداد اسپانسری با آرامکو ‌‏گفت: "خوشحالیم که ورود آرامکو را به خانواده شرکای جهانی خانواده ‌‏فیفا تبریک بگوییم. این شراکت به ما برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ ‌‏فوتبال در سال‌های آینده کمک می‌کند. این قرارداد باعث می‌شود فیفا ‌‏بهتر بتواند از ۲۱۱ عضو خود حمایت کند. آرامکو تجربه گسترده‌ای در ‌‏برگزاری یا کمک به برگزاری رقابت‌های بزرگ ورزشی دارد و متعهد است ‏برای گسترش ورزش در رده‌های سنی پایه فعالیت کند. امیدواریم در ‏سال‌های آینده با این شرکت در پروژه‌های مختلفی همکاری کنیم". ‏

 منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان