Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@03:25:24 GMT

توصیه های دارویی در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۰۸۰۲

توصیه های دارویی در ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر عباس اخگری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه مصرف آب و مایعات نقش بسیار مهمی در دفع داروها و متابولیت های ناشی از آنها دارد، گفت: «در صورت روزه داری، بیماران در فاصله افطار تا سحر باید به میزان کافی آب و مایعات بنوشند.»

او تاکید کرد: «در صورتی که لازم است دارویی با معده خالی مصرف شود بهترین زمان مصرف دارو یک ساعت قبل از سحری و یا دو ساعت بعد از افطار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»   معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه روزه داران تحت هیچ شرایطی وعده های دارویی خود را به صورت خودسرانه قطع نکنند، تصریح کرد: «تغییر در زمان استفاده از دارو ممکن است در روند درمان اختلال وارد کند.»   دکتر اخگری با بیان اینکه قطع ناگهانی برخی از داروها مانند بیماری صرع بسیار خطرناک است، خاطر نشان کرد: «اثر بخشی بسیاری از داروها ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آن در زمان معین دارد بنابراین بیماران در زمان روزه داری به صورت خودسرانه نوبت داروی خود را قطع نکنند.»   او افزود: «آنتی بیوتیک ها از جمله داروهایی هستند که باید در زمان مشخص مصرف شود و امکان تغییر ساعت آنها وجود ندارد، اما پزشک معالج شما می تواند با در نظر گرفتن نوع بیماری شما آنتی بیوتیکی را انتخاب کند که بابرنامه روزه داری شما تداخل پیدا نکند.»   معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: «بیماران دیابتی باید پیش از شروع ماه مبارک رمضان تحت بررسی پزشکی قرار گیرند.بیماران باید از نظر سطح قند، فشار خون، چربی خون، انعقاد خون و بررسی کلی وضعیت بیوشیمی خون پایش گردند و بر این اساس رژیم غذایی و دارویی مختص هر بیمار قبل از شروع ماه رمضان تعیین می شود.»   دکتر اخگری تاکید کرد: «بیمارانی که انسولین مصرف می کنند باید با پزشک خود مشورت کنند و در تمام بیماران دیابتی تنظیم و کنترل مرتب قند خون بسیار مهم است.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت شرکت در جشنواره مسطورا تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا از سوی خادمان و دغدغه‌مندان قرآنی آغاز به کار کرد.

آخرین مهلت شرکت در این پویش قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام شده بود، اما گروه طراح پویش تصمیم گرفته‌اند با توجه به در پیش بودن دهه کرامت فرصت ثبت نام در این پویش را تا این دهه (دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود) تمدید کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت https://mastura.ir در این طرح شرکت کنند.

طرح ملی «مسطورا» ذیل پویش «زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است و این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است.

شاخص‌ترین محصولی که برای این ۱۵۰ فراز ایجاد می‌شود، وبگاه زندگی با آیه‌ها «https://zendegibaayeha.ir» است که بستر بارگذاری تمام تولیدات تبیینی پیرامون این ۱۵۰ فراز خواهد بود و در حرکت هم‌افزا مخاطبان به این بستر دعوت می‌شوند. در این بستر علاوه بر تبیین آیات، حفظ آیات نیز تسهیل می‌شود و مسیر همراهی مخاطب از آیه اول تا آخرین آیه بازی‌وارسازی می‌شود تا انگیزه همراهی مخاطب با سایت را بیشتر کند.

همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای برای این ۱۵۰ فراز همگی در سایت محصول بارگذاری می‌شوند تا همیشه در دسترس علاقه‌مندان باشد. ضمناً، چون تقویت همه جریان‌های فعال و مردمی، سیاست اصلی این جریان است، این سایت محلی برای معرفی تمامی اتفاقات مردمی قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز هست.

در سایت این طرح ملی کتابچه حفظ؛ کتاب منبر برای عموم؛ منبرک برای نوجوانان؛ منبر برای بانوان؛ منبر‌های روزانه برای تبیین ۳۰ فراز متشکل از مواد سخن آیه روایت داستان …» با کیو آر کد‌های متنوع متصل به سایت؛ کتاب طرح درس برای نوجوانان؛ کتاب طرح درس برای کودکان؛ پیک کودک قرار داده شده که علاقه‌مندان با مراجعه به سایت می‌توانند از خدمات این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • مهلت شرکت در جشنواره مسطورا تمدید شد
  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند