Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@02:52:01 GMT

۱۷ حمله هوایی آمریکا به یمن به بهانه مبارزه با تروریسم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۱۲۸۴

فرمانده مرکزی آمریکا گفت: ۶ حمله هوایی در ماه فوریه و ۷ حمله در ماه مارس و ۴ حمله هوایی در آوریل تروریست‌های القاعده را هدف حمله قرار داد.

در این بیانیه آمده است: در حملات ۱۱ آوریل اردوگاه آموزش تروریست‌های القاعده در استان حضر موت هدف قرار گرفت. این حملات همچنین تیم بازرسی وابسته به القاعده را در ۲۳ آوریل هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، حملات هوایی دیگری در استان‌های البیضاء وحضرموت و ناحیه زمخ ومنوخ در استان حضرموت وشبوه توسط آمریکا صورت گرفت.

این بیانیه به این مسئله اشاره کرد که فرماندهی مرکزی آمریکا نسبت به گزارش های مربوط به کشته شدن غیر نظامیان در پی حمله هوایی ۲۹ مارس علیه القاعده در استان البیضا مطلع است و صحت آن را ارزیابی می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا با اشاره به اینکه سرویس اطلاعات آمریکا تشکیلات القاعده را در زمره خطرناکترین گروه‌های تروریستی جهان قرار داده که قادر به حمله علیه آمریکا هستند گفت: القاعده از فضاهایی در یمن برای برنامه ریزی و هدایت حملات تروریستی علیه آمریکا و شهروندان و همپیمانانش در تمامی نقاط جهان استفاده می‌کند.

ارل براون، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت، با هماهنگی دولت مستعفی یمن ، نیروهای آمریکایی سلسله عملیات مبارزه با تروریسم را علیه تشکیلات داعش در یمن صورت می‌دهند.

وی گفت: ما به نابودی قدرت تشکیلات القاعده برای برنامه ریزی حملات و رویارویی با تهدیدات پیش از رسیدن به مرزهایمان ادامه خواهیم داد.

طبق این گزارش، خالد باطرفی؛ یکی از رهبران ارشد القاعده در ابتدای ۲۰۱۸ خواستار انجام حملاتی علیه آمریکایی‌ها در هر مکانی شد.

پسر اسامه بن لادن که شخصیت برجسته در تشکیلات القاعده به شمار می‌رود نیز ماه گذشته میلادی خواهان پیوستن به تشکیلات القاعده و حمایت از آن در یمن شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله هوایی یمن تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری