Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:51:58 GMT

معاون استاندار: تعاوني هاي قم بايد توانمند شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۱۹۱۳

معاون استاندار: تعاوني هاي قم بايد توانمند شوند

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و منابع انساني استانداري قم گفت: توانمندسازي تعاوني ها و خدمات آنان با استفاده از ظرفيت هاي موجود بايد مورد توجه قرار گيرد تا نسبت به گذشته فعال تر شوند.

به گزارش ايرنا، مهرداد غضنفري روز پنجشنبه در جلسه ستاد عالي هماهنگي و توسعه تعاون در استانداري قم اظهار داشت: در اين راستا بخش هاي مختلف استان بايد طبق قانون راهکارهاي توانمندسازي و واگذاري فعاليت ها به واحدهاي تعاوني را مورد بررسي و اهتمام قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به بسته هاي حمايتي ويژه تعاوني ها اشاره کرد و گفت: دولت تسهيلاتي به واحدهاي تعاوني اختصاص داده است که کميته کارشناسي بايد در اين زمينه تشکيل شود تا با ارزيابي ها، واحدها بتوانند از اين خدمات بهره مند شوند.
وي همچنين گفت: راهکارهاي برون رفت از مشکلات تعاوني ها با همکاري دستگاه هاي مربوطه ارائه تا فضاي رقابتي سازنده در جهت رونق توليد ايجاد شود.
غضنفري اضافه کرد: طبق آمارهاي ارائه شده، توسعه اي در تعداد واحدهاي تعاوني صورت نگرفته است ضمن اين که تعدادي نيز از مدار فعاليت خارج و يا غيرفعال شده اند که بايد با همکاري دستگاه هاي مربوطه و بانک هاي عامل بازنگري و ارائه راهکار صورت گيرد.
وي افزود: آسيب شناسي بايد بر وضعيت واحدهاي تعاوني در راستاي شناسايي مشکلات و موانع آنها در بخش هاي مختلف اقتصادي از جمله کشاورزي، صنعتي و خدماتي انجام شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و منابع انساني استانداري قم با بيان اين که نقش بانک ها در ارائه تسهيلات و حل مشکل تعاوني ها کارساز است گفت: بانک هاي عامل بايد به واحدهايي که از طريق ستاد رونق توليد و تسهيلات معرفي مي شوند طبق قانون تسهيلات با بهره کم ارائه کنند.
وي خاطرنشان کرد: عملکرد بانک ها در ارائه تسهيلات مورد ارزيابي قرار مي گيرد تا واحدي دچار مشکل نشود ضمن اين که بازديدهاي ميداني با حضور مديران دستگاه هاي مربوطه از واحدهاي تعاوني صورت خواهد گرفت.
** 35 درصد تعاوني هاي قم غيرفعال هستند
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي قم نيز در اين جلسه با اشاره به اين که 2 هزار و 477 تعاوني در اين استان تشکيل شده است گفت: تعداد 875 تعاوني معادل 35 درصد آنها غير فعال هستند.
مصطفي کاوياني افزود:470 تعاوني با 28 هزار و 571 تن عضو منحل و 40 تعاوني با 768 تن عضو نيز راکد است.
وي ادامه داد: 83 درصد کل تعاوني استان قم به سهام عدالت اختصاص يافته است.
به گفته وي، تعاوني ها در سه بخش صنعتي، کشاورزي و خدماتي بايد فعال شوند اين در حالي است که نسبت به استان هاي ديگر در تعداد تعاوني ها رشدي نداشته ايم.
کاوياني با بيان اين که همه نهادها در توانمندسازي تعاوني ها نقش دارند گفت: در سال جاري بايد با همکاري دستگاه ها و هماهنگي بانک هاي عامل، مشکلات تعاوني ها را با جديت پيگيري و راهکار ارائه کنيم.
** عليرضا نصيري مديرعامل شرکت گاز قم نيز در اين جلسه اظهار داشت: شرکت هاي گاز استاني در حال واگذاري به بخش خصوصي هستند که واحدهاي تعاوني مي توانند از اين ظرفيت بهره مند شوند.
وي افزود: شرح وظايف و نحوه خدمات رساني بايد در قالب فعاليت واحدهاي تعاوني تعيين شود تا اين واحدها در اين حوزه ورود پيدا کنند.
وي خاطرنشان کرد: تعاوني ها مورد اعتماد مردم هستند و مي توانند نقش سازنده اي در خدمات رساني ايفا کنند.
8138/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم

معاون استاندار زنجان از معرفی دو زنجیره برتر استان در غرفه استان زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2024 (توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در غرفه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استان زنجان در این نمایشگاه غرفه‌ای را مختص توانمندی‌‌هاو ظرفیت‌های اقتصادی استان دایر کرده است.

وی گفت: استان زنجان در دو زنجیره به‌عنوان دو زنجیره برتر کشور شناخته شده است. زنجیره نساجی و زنجیره زیتون استان زنجان دو زنجیره برتری است که در این نمایشگاه ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق الذکر، زنجیره‌های سلولزی و شیمیایی و محصولات صنعتی استان در حوزه برق و الکترونیک و همینطور مرغ و بوقلمون و نهایتاً کشمش نیز در این نمایشگاه عرضه و معرفی شده است. 

وی ادامه داد: استان زنجان در حوزه گیاهان دارویی نیز حرفی برای گفتن دارد و سعی شده این محصول نیز معرفی شود. بیش از 2 هزار و 600 تاجر از کشورهای منطقه‌ای و آفریقای و اروپایی در این نمایشگاه حضور دارند و سعی ما این است که هم زمینه توسعه صادرات محصولات استان را به این کشورها داشته باشیم و هم شرایط سرمایه‌گذاری را برای این تجار در استان زنجان فراهم کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند