Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اعلام نتايج نهايي انتخابات پارلماني عراق به علت تهديد کارکنان کميسيون انتخابات اين کشور با تاخير مواجه شده است.  
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روز گذشته کميسيون عالي انتخابات عراق اعلام کرد که برخي از مراکز اخذ رأي نتايج انتخابات خود را به اين کميسيون ارسال نکرده به احتمال زياد اعلام نهايي نتايج 2 روز طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کميساريا در نشست خبري گفت که 186 مرکز أخذ رأي هنوز نتايج شمارش آرا را به کميسارياي انتخابات ارسال نکرده اند.
کميسيون انتخابات عراق اعلام کرد برخي از کارکنان اين کميسيون تهديد شده اند. ما از دستگاه امنيتي مي خواهيم به وظيفه خود در خصوص تامين امنيت کارکنان کميسيون انتخابات عمل کند. ما به رغم همه فشارها زمام امور در کميسيون انتخابات را در اختيار داريم. طرف سياسي که برخي از کارکنان کميسيون انتخابات را تهديد کرده معروف است.
کميسيون انتخابات عراق همچنين تاکيد کرد که افراد مسلح به مرکز رأي گيري شهر کرکوک حمله کرده و تعدادي از کارمندان کميساريا را گروگان گرفته‌اند.
گفته مي‌شود برخي از احزاب در استان کرکوک به نتايج انتخابات در اين استان اعتراض داشته و خواستار بازبيني برخي از صندوق‌هاي رأي شده‌اند ولي به رغم موافق کميسارياي انتخابت اين کار صورت نگرفته است

تکذيب گروگان گرفتن کارمندان کميسيون انتخابات در کرکوک
خبر به گروگان گرفتن کارمندان کميسيون انتخابات در استان کرکوک توسط مسئول تأمين امنيت کرکوک تکذيب شد.
معن السعدي مسئول تأمين امنيت کرکوک اظهارداشت: خبر به گروگان گرفتن کارمندان کميسيون انتخابات در استان کرکوک شايعه است و همۀ صندوق هاي رأي در يک انباري نگهداري مي شود.

 آراء مجددا به صورت دستي شمارش مي شود؟
يک مقام عراقي گفت: آراء مجددا به صورت دستي شمارش نخواهد شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني العراقيه، رئيس حوزه انتخابات عراق ضمن تاکيد بر اينکه هيچ توجيهي براي شمارش دوباره آراء به صورت دستي وجود ندارد، اعلام کرد: کارمندان حوزه انتخاباتي کرکوک از سوي برخي مراجع سياسي ناشناخته به مرگ تهديد شده اند.
رياض البدران رئيس حوزه انتخابات عراق تاکيد کرد: هيچ توجيهي براي شمارش دوباره برگه هاي آراء به صورت دستي وجود ندارد. بدران در يک کنفرانس مطبوعاتي به وجود دو هزار صندوق راي اشاره کرد که با حضور نمايندگان و ناظران گروه هاي سياسي مورد بررسي و شمارش قرار مي گيرد.
رياض البدران در اين کنفرانس مطبوعاتي افزود: «ما به عنوان يک نهاد، بر اساس چارچوب هاي قانوني و اجرايي عمل مي کنيم. قانون انتخابات کميسارياي انتخابات را ملزم کرده است، که شمارش آراء از طريق دستگاه هايي شمارش آرائي صورت بگيرد که از آنها در اين انتخابات استفاده کرديم.»
وي گفت: «تاکنون هيچ توجيهي وجود نداشته است که از کميسارياي انتخابات بخواهد، شمارش آراء را به صورت دستي انجام دهد و فرآيند انتخابات را دچار مشکلي جديد و فرآيند اعلام نتايج را متوقف کند. اين اقدام بر نتايج انتخابات و امور سياسي عراق اثر منفي بر جاي خواهد گذارد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت

به گزارش خبرنگار مهر، همایش یاد استاد بررسی آرا و اندیشه‌های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

این همایش با حضور آیت الله رجبی ریاست مؤسسه امام خمینی (ره)؛ حجت الاسلام مجتبی مصباح، رحیم پور ازغدی برپا خواهد شد.

این همایش فردا پنجشنبه ١٣ اردیبشهت ماه از ساعت ۹ صبح در مجتمع شهدای سرچشمه واقع در تهران، بهارستان، مجتمع شهدای سرچشمه برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت حضور می‌توانند از لینک https://survey.porsline.ir/s/IQ۵IDJz ثبت نام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر برادران با شماره ۰۹۹۶۲۸۶۷۵۰۰ و خواهران با شماره ۰۹۳۸۷۸۰۴۱۶۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094127 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم