Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@05:31:49 GMT

قیمت بستنی تا ۲۰درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۲۱۱۹

قیمت بستنی تا ۲۰درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ از افزایش قیمت بستی خبر داد و تصریح کرد: عرضه قلیان در واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه خلاف قانون است.

به گزارش مشرق، اسکندر آزموده اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان ساعت کار واحدهای صنفی فروش بستنی و کافی‌شاپ از ۳۰ دقیقه بعد از اذان مغرب تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان صبح است که برای ساعات پایانی شب واحدهای صنفی باید موارد ایمنی و امنیتی را به خوبی رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رابطه با تغییر قیمت آبمیوه و بستنی در سال جاری گفت: آب‌میوه به دلیل تفاوت سایز لیوان و کیفیت مواد اولیه خارج از قیمت‌گذاری رسمی است که بازرسان اتحادیه در سرکشی‌های خود توجه ویژه‌ای به قیمت منطقی آبمیوه دارند.

وی افزود: در ابتدای سال جاری قیمت بستنی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که در این مدت فقط قیمت پسته مصرفی در بستنی با رشد ۲.۵ برابری همراه بوده است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ قیمت هر کیلوگرم بستنی سنتی مغز دار همراه با خامه را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم بستنی سنتی خامه‌دار درجه یک ۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی زعفرانی درجه یک ۱۶ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی سنتی ساده ۱۴ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی میوه‌ای مغز دار ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی ممتاز میوه‌ای ۱۸ هزار تومان تعیین‌ شده است.

آزموده در پاسخ به این سؤال که آیا کافی‌شاپ‌ها اجازه عرضه قلیان در واحدهای خود را دارند گفت: عرضه قلیان در واحدهای صنفی زیرمجموعه اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ غیرمجاز است و در صورت مشاهده چنین اتفاقی در کافی‌شاپ‌ها جواز کسب واحد صنفی باطل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه قلیان فقط در واحدهای صنفی اتحادیه قهوه‌خانه‌داران امکان‌پذیر است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی افزایش قیمت قیمت بستنی گران شدن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه نانواست

ایسنا/اردبیل رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل با اظهار اینکه قیمت نان آزادپز در اردبیل از سوی کارگروه آرد و نان اعلام نشده است، افزود: افزایش کیفیت نان در گرو افزایش سود نانوا و ایجاد انگیزه برای نانوا است.

عزیز یوسفی ۲۶ اسفند در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه قیمت دولتی نان برای نانوایان سهمیه‌پز صرفه ندارد، گفت: شاهد افزایش کلیه هزینه های نانوایی از قبیل حق الزحمه کارگر، حق بیمه، تعرفه های انرژی و سایر هستیم و دخل و خرج نانوایان سهمیه‌پز همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: دولت می تواند کمک هزینه خود را برای نانوایان سهمیه پز افزایش دهد تا بخشی از تورم ایجاد شده برای نانوایان اصلاح شود و فشار مضاعف بر مصرف کنندگان نیز ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل عنوان کرد: سود اختصاص یافته برای سنگگ پز سنتی ۱۵ درصد در اردبیل است و در حالیکه این سود در سایر استان ها ۴۰ درصد است و نانوایان سنگگ پز سنتی اقدام به تعطیلی و یا تغییر تنور سنتی و پخت با دستگاه می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه برای نانوای سهمیه پز سود مناسب حاصل نمی‌شود و نانوا بدلیل نداشتن انگیزه به کیفیت نان اهمیت نمی دهد، اظهار کرد: دولت می تواند با ایجاد سیاست‌های تشویقی برای نانوایان سهمیه پز بخشی از هزینه های آنها را پوشش دهد تا شاهد افزایش کیفیت نان در نانواییهای اردبیل و رضایت شهروندان باشیم.

این فعال حوزه نان اردبیل بیان کرد: متأسفانه کارگروه آرد و نان استان قیمت لازم برای نانوایان آزادپز را ابلاغ و اعلام نکرده است و این امر باعث میشود نظارت اصولی و قانونی بر آنها اعمال نشود و همچنین مصرف کنندگان شاهد رهاشدگی قیمتها هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل اذعان کرد: هرچند برخی از نانوایان آزادپز برای پخت نان برخی مخلفات را به نان اضافه می کنند، اما با تعیین قیمت نان آزادپز و ابلاغ کتبی آن به اتحادیه می‌شود نظارت دقیق بر آنها داشت و مانع از افزایش خودسرانه قیمت توسط آنها شد.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با رفتار ناصحیح نانوایان در صورت اعلام شکایت مصرف کنندگان حتما برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵ واحد صنفی متخلف همدان در ماه مبارک رمضان پلمب شدند
  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • انجام ۴۲۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در بندرانزلی
  • مطالبه نرخ مازاد توسط آرایشگاه‌های مردانه در ایام پایانی سال غیرقانونی است
  • گل و سبزه عید چند؟
  • کم رونقی بازار پوشاک در آستانه شب عید/ دستفروشان نظام بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند
  • افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه برای نانواست
  • افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه نانواست
  • توزیع میوه شب عید و خرمای رمضان در مشهد آغاز شد