Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:26:37 GMT

جشنواره شاهنامه خوانی به میزبانی گتوند برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۲۲۷۶

جشنواره شاهنامه خوانی به میزبانی گتوند برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این همایش که چهارشنبه شب به همت انجمن دوستداران فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و دوستداران حکیم ابوالقاسم فردوسی شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای شوشتر،دزفول،آغاجاری،ایذه،مسجدسلیمان حضور داشتند.
مسئول انجمن دوستداران فردوسی شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این همایش را گسترش شاهنامه خوانی و آشنای بیشتر نسل جوان با شاهنامه و زنده نگه داشتن آیین های ملی میهنی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یاسر اسکندری با بیان اینکه شهرستان گتوند پتانسیل خوبی در شاهنامه خوانی و نقالی دارد و علاقه مندی مردم به شاهنامه از جمله خردسالان وکودکان زیاد است ،خواستار توجه بیشتر مسئولین ذیربط به انجمن دوستداران فردوسی شهرستان گتوند شد.
نوربخش احمد پور ازاساتید شاهنامه خوانی خوزستان در حاشیه این مراسم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شاهنامه پس از سرایش همواره مورد توجه اهالی ادب،خرد و دانایی بوده و این کتاب که کتاب مردمی است، علاقه مندان زیادی دارد ولی کمتر به آن پرداخته شده است.
وی افزود:با توجه به اینکه مردم ایران عشق و علاقه زیادی به این شاهکار خرد و اندیشه دارند،می طلبد هم در آموزش و پرورش و هم در صدا و سیما بیشتر به شاهنامه توجه شود و آثار فاخرتری ساخته شود.
احمد پور ادامه داد:نخستین سناریسم،فیلمنامه نویس وکارگردان این سرزمین فردوسی بزرگ بوده است وکتاب شاهنامه تصویر وداستان های بزرگی دارد و باید برای رویارویی با فرهنگ غرب از همین گنجینه بزرگ و ناب ایرانی بهره ببریم.
این شاهنامه پژوه که بیش از 20 سال سابقه آموزش شاهنامه خوانی دارد، ادامه داد:نه تنها شاهنامه ،از حافظ و سعدی ،از بوستان و گلستان و مثنوی هم باید بهره بگیریم و این ها در واقع پنج ستون ادبی ایران هستند که باید از این منابع بزرگ استفاده کنیم.
احمد پور گفت: خوشبختانه در هر روستا و شهری مردم انجمن های شاهنامه شناسی و شاهنامه پژوهی را خودشان مدیریت می کنند و این جای خوشحالی و خرسندی است.
وی افزود: پیامی که این همایش ها به متولیان فرهنگ می دهد این است که مردم به تاریخ این سرزمین علاقه دارند ودوست دارند و مسئولین در کنارآموزه های دین مبین اسلام وقرآن این کتاب آسمانی، به ادبیات کهن این سرزمین نگاه ویژه ای داشته باشند، زیرا بر این باورم ما باید شاهنامه را به فرزندانمان بیاموزیم تا تاریخ ایران را از یاد نبرند.
سخنرانی، شعرخوانی،نقالی ،شاهنامه خوانی، آوازخوانی و اجرای موسیقی زنده از برنامه های این همایش بود.
در پایان این همایش به نفرات برتر با اهدای کتاب شاهنامه ولوح سپاس تجلیل شد.
به گزارش ایرنا،کسب رتبه برتر کشوری ،رتبه های متعدد نخست استانی وبرگزیده مسابقات مناطق زاگرس نشین در شهرستان لردگان از جمله مقام های کسب شده توسط انجمن دوستداران فردوسی شهرستان گتوند بوده است.
شهرستان گتوند از شهرهای فرهنگی، زادگاه زنده یاد دکتر قیصر امین پورشاعر غزلسرای ایران در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استان خوزستان شاهنامه مردم ایران موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!