Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه طرح شامل گردشگری هوشمند، اینترنت اشیاء و تاکسی هوشمند در حوزه بخش خصوصی و در راستای هدفگذاری ایجاد یک هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات در کارگروه توسعه دولت الکترونیک با حضور استاندار به تصویب رسید. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنوردبه نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان خراسان شمالی اظهار داشت: از 11 هزار شغل هدفگذاری شده برای سال جاری، یک هزار شغل مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است که با تصویب سه طرح  با بخش خصوصی امیدواریم زودتر به این هدف گذاری دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد یک هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات استان با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومان و در 24 محور می تواند بهترین گام در رسیدن به اشتغال پایدار باشد.

استاندار خراسان شمالی با بیان این که توسعه استان و ایجاد اشتغال باید به موازات یکدیگر مورد پیگیری قرار گیرد، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در صنایع بزرگ به طور متوسط باید برای هر نفر یک میلیارد تومان هزینه شود و این در حالیست که می توان با ایجاد مشاغل ارزان قیمت به خصوص در حوزه خدمات و فناوری های اطلاعات و حمایت ویژه از بخش خصوصی سریع تر به هدفگذاری های پیش بینی شده خود برسیم.

وی تصریح کرد: برای این که بتوان مشکل اشتغال را حل کرد به طور متوسط برای هر نفر باید 30 میلیون تومان هزینه کرد و لذا ایجاد اشتغال در حوزه فناوری برای هر نفر 6 میلیون تومان می تواند ما را سریع تر به مراحل توسعه برساند.

صالحی خاطرنشان کرد: کسب رتبه چهارم استان در کاهش نرخ بیکاری به واسطه حمایت از بخش خصوصی و ایجاد مشاغل ارزان قیمت و ایجاد درآمدهایی برای افراد بدون شغل همچون واگذاری پنل های خورشیدی در قالب طرح برکت آفتاب میسر بوده است.

وی در ادامه سخنان با تاکید بر این موضوع که باید به سمت فناوری های نوین پیش رفت، افزود: در حال حاضر هدف اصلی، ایجاد اشتغال در حوزه خدمات و فناوری های نوین است و باید به سمت دولت الکترونیک پیش رفت.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با طرح گردشگری هوشمند ضمن تایید و تصویب آن اظهار داشت: باید اقداماتی انجام شود تا ورودگردشگر یا مسافر مقصدی به استان را شاهد باشیم.

 صالحی همچنین در ارتباط با طرح اینترنت اشیاء نیز گفت: آمادگی داریم در بخش هایی که زیر مجموعه سیاست های کشوری است، همکاری های لازم را با بخش خصوصی داشته باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص آخرین طرح مطرح در کارگروه توسط بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از وظایف بخش دولتی برای انتقال کارهای اجرایی، فراهم کردن مقدمات کار برای بخش خصوصی است بنابراین ضمن تصویب طرح تاکسی هوشمند باید این طرح با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام و در کمیته شهر هوشمند نیز مطرح شود.

صالحی تصریح کرد: با وجود این که طرح تاکسی هوشمند در این استان بومی سازی شده اما باید از توانمندی دیگر شرکت ها هم استفاده کرد و نباید این موضوع تنها در انحصار یک شرکت بدون رقیب باشد زیرا اولویت ما ضمن بومی سازی حمایت از رقبا هم می‌باشد.

انتهای پیام/ش

R7719/P1377/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم و سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از جمله کار‌های مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

عیسی زارع پور گفت: تولید گوشی با وزارت صمت است و برای تولید گوشی ایرانی برنامه ای را با دوستان در وزارت صمت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آن ها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است ولی در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهارنظر بکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: موضوع یک بحث اختلافی است و شکایتی هم صورت گرفته و در دادگاه در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر