Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@06:57:13 GMT

خروج آمریکا از برجام تاثیر منفی بر بودجه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۸۲۶۲۳

خروج آمریکا از برجام تاثیر منفی بر بودجه ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از برجام گفت: این اقدام تاثیر منفی در قانون بودجه ندارد و در این باره جای هیچ گونه نگرانی نیست.

ایران آنلاین / علی قربانی روز پنجشنبه در جمع شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: همان گونه که پیش بینی شده بود، آمریکا از برجام خارج شد البته مجلس شورای اسلامی با پیش بینی هایی که داشت، برای سناریوهای مختلف آمریکا برای خروج و یا ماندن در برجام، برنامه ریزی هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه اکنون پیش بینی های لازم در بودجه سال 97 انجام شده است.
وی گفت: بودجه سال 97 بر اساس نفت 55 دلار بسته شده و اکنون این محصول در بازار 79 دلار خریداری می شود و بر این اساس، هر بشکه نفت با قیمت 24 دلار بیش از آنچه در بودجه دیده شده عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده، قیمت این محصول تا 100 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پیمان بین المللی برجام برای کشورهای روسیه، چین و اروپا حیثیتی است افزود: بعضا این ذهنیت وجود دارد که کشورهای اروپایی به خاطر منافع اقتصادی از مواضع برجامی آمریکا حمایت کنند اما همه مسائل، اقتصاد نیست زیرا با خروج اروپا از برجام، حیثیت آنان نیز زیر سوال می رود.
وی اظهار داشت: آمریکا پیش تر نیز از پیمان های بین المللی خارج شده بود و اکنون اعتماد به این کشور در سطح بین الملل دچار خدشه شده است و اگر سایر کشورها از این پیمان بین المللی خارج شوند، آبرویشان در سطح بین الملل زیر سوال می رود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در خانه ملت خاطرنشان کرد: در برابر زیاده خواهی های آمریکا، ملت و دولت ایران باید محکم و پایدار ایستادگی کنند و از مواضع خود کوتاه نیایند. 

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۸۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات